Pusť to ještě jednou aneb Úplně černobílé mimino…

IMG_6925Podařilo se mi získat pro mě velkou vzácnost: černobílý záznam, který točili mí rodiče. Film útržkovitě mapuje můj život od narození zhruba do tří let a matně si pamatuju, že jsme si ho v mém dětství promítali na bílé dveře pokoje. A teď jsem si to konečně nechala přehrát na cédéčko…

S velkou pompou jsme poprosila svého muže, aby vzácnou premiéru sdílel se mnou, na což kývnul a usadil se pohodlně v křesle…

.

  • PRVNÍ ZÁBĚR: Já jako miminko. Máma veze kočárek. Táta veze kočárek. Ukápla mi slza. V postýlce třepu ručičkama a nožičkama (zhruba pět minut). Ignoruju všechny nabízené hračky. Když do mě rodiče HODNĚ šťourají, decentně vypustím slinu.
  • IMG_6928DRUHÝ ZÁBĚR: Batolím se na polní cestě plné šutrů. Kameny nosím vytrvale kameramanovi. U 38 šutru si šel manžel udělat čaj s komentářem, že je to nesmírně akční, a že mu pak řeknu, co všechno mu uteklo.
  • Vrací se s čajem. Zhruba  u padesátého kamene…
  • .
  • TŘETÍ ZÁBĚR (tohle stylistka nevychytala): v bílé kombinéze s bílou kapucí a bílýma rukavicemi se nejistě potácím v bílém sněhu. Tak…pravda… trošku zanikám… Když letmo zkontroluji manžela, rychle otevře oči…
  • IMG_6926DALŠÍ ZÁBĚRY: nosím bahno do kyblíčku. Snažím se otrhat baňky z vánočního stromečku. Třesu panenkou a evidentně jí chci vypíchnout oči. Pokouším se (dost nechutně) sníst švestku. Pracně přelézám okraj pískoviště, atd…

Celé to trvá asi třicet minut…

Na konci jsem vlahým zrakem, zcela rozjitřená, popatřila na manžela s přesvědčením, že by se měl vyjádřit k tomu, že jsem byla (po naší dceři) nepochybně druhým nejkrásnějším a nejgeniálnějším miminkem na světě.

„Noooo,“ odkašlal si a divně mu cukal koutek. „Bylo to… ehm… velmi… zajímavé. Moc prosím, mohl bych si to ještě jednou pustit?“ požádal. Mé srdce radostně poskočilo.

„Asi tak…  nějak… přibližně… za třicet let. V domově důchodců…“

 

Příspěvek byl publikován v rubrice JEN TAK se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Pusť to ještě jednou aneb Úplně černobílé mimino…

  1. Petr napsal:

    Nechci komentovat obsah videa. Je zcela jistě poučný, podnětný, zajímavý, plný děje a při tom i lyrických záběrů přírody, modravých obzorů a očekávání šťastých zítřků. Ale upřímně – není to tak trochu masochismus?

  2. Marie napsal:

    Douho jsem tu nebyla a musím říct,že jsem se skvěle pobavila.Všechny ty zážitky,no bomba.

Zanechat Odpověď

