Ještě jednou Ukrajina aneb To by výživový poradce nedal…

Musím se ještě jednou vrátit ke své dovolené na Zakarpatské Ukrajině. A to k jídlu. Protože… No prostě… PROTO! 

18740169_568561703531548_4937236702420961904_nPokud jde o mě, já byla moc spokojená. Kaše s brynzou a špekem, borš se smetanou, která už se podobal máslu, dvě bramborové placky na sobě, mezi nimi špek a opečená klobása, to vše přelité hutnou smetanou a posypané vrstvou petržele… Mmmmmm…

I když… ne vždycky jsme dostali přesně to, co jsme chtěli…
.

Třeba kousek za Užhorodem jsme soustředěně hleděli do jídelního lístku. U stolu jsme byli tři. Můj muž si objednal boršč, já placky se špekem a smetanou. Kamarád pravil, že boršč nemá rád a dá si jen placky s masem, ale rozhodně bez smetany, protože není sebevrah.

18740288_568556106865441_6956040610620654818_nMladá servírka nám nejdřív přinesla DVA boršče. „Tak… Já tedy boršč nejím, ale když už to tu je…“ řekl kamarád a pustil se do toho. Následovaly placky. Dvoje. Se smetanou. Bez masa. Kamarád na to vteřinu koukal a pak rezignovaně pokrčil rameny. „Hmmm… Ukrajina… smetana… No – co už,“ prohlásil a snědl.

Pak už jsme objednali jenom DVĚ kávy.  Kamarád kávu nepije. A za chvíli jsme dostali … tak jistě… TŘI kávy. „Jasně. Jak jinak…Chápu. Budu pít kafe,“ prohlásil a zhluboka se napil …

Ale jinak jsme si jídlo moc užívali!

18813376_568556750198710_528192594503263777_nNa zpáteční cestě jsme se ještě zastavili na Slovensku v salaši Dechtáre u Liptovské Mary, kde mají skvělé halušky. Opravdu poctivou porci se špekem, brynzou a ovčím sýrem. Vřele doporučuju!

  • Kamarád dojídal svůj talíř už s lehkými obtížemi. „Uffff… To je to ale strašně velká porce,“ odfoukl.
  • „No, to je! A což teprve pro křehkou ženu!“ dodala jsem já, a utřela si způsobně mastná ústa ubrouskem.
  • Manžel se na mě zkoumavě zadíval a pravil upřímně:
  • „No teda, musím ti říct, že na křehkou ženu toho sežereš fakt docela dost…“
  • .
Příspěvek byl publikován v rubrice JEN TAK, Uncategorized se štítky , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na Ještě jednou Ukrajina aneb To by výživový poradce nedal…

  1. enka quanium napsal:

    Já to vidím jako zcela vyváženou stravu 🙂

  2. jolana88 napsal:

    Výživový poradce by nedal ani tu cestu … těžko s lidmi, kteří jsou líní se slušně a dobře najíst 😉 btw: pokud ti na vše dávali špeku „jen trochu“ – jako mě na tarbak – tak je jistě i o důkladné promazání na léta dopředu postaráno – a tak je to správné!

  3. Petr napsal:

    Mám podobného kamaráda. Tohle a tohle nejím, ale když už to tu je…. Moje babička o tom říkávala, že žere jak německej voják.
    Ale kulinařina dobrá. Kapičku závidím.

Zanechat Odpověď

