Hliník už se dostěhoval aneb Doba aluminiová…

dscf0010Pokud jste přesvědčeni, že se Hliník přestěhoval do Humpolce (kde má pamětní desku s nápisem: Svému nejslavnějšímu přistěhovalci Hliníkovi vděční spoluobčané), jste vedle! Hliník se totiž přestěhoval … do Ostravy-Poruby.

„Nemáš doma něco hliníkového?“ překvapil mě kdysi v práci můj kolega. „Mám! Ešus, ale ten ti nedám,“ hájila jsem svou hmatatelnou vzpomínku na pionýrské tábory, které hlavní vedoucí říkala ze záhadných důvodů EXŠUS. „Na co hliník?“ divila jsem se.

img_20160422_133623A tak vyšlo najevo, že kolega loudí výrobky z  lehkého kovu na známých a vykupuje je ve sběrnách, protože zakládá MUZEUM HLINÍKU. (Jenom nevím, co na hromadění říká jeho žena…)

Poučil mě, že lidská společnost prošla řadou období, která lze pojmenovat podle nejčastěji používaného materiálu. Vedle doby kamenné, bronzové a železné prošla i dobou hliníkovou. A tu on mapuje …

img_20160422_133638Myslím, že mu navrhnu, aby měl každý exponát cedulku se jménem majitele a historií, což by mohlo muzeum ještě více zatraktivnit. Něco jako: Tuto polévkovou lžíci celá léta nosil na vandry ve své botě Bob, řečený Vydří bobek. Pak se někde dočetl, že výskyt hliníku v krvi může mít souvislost s Alzheimerem, a zakoupil lžíci z nerez oceli. Alzheimera díky včasné eliminaci hliníku nemá, ale s jeho játry, která na vandrech dostávala zabrat, je to podstatně horší

Moc prosím, pokud máte něco z hliníku a nepotřebujete to, dejte mi vědět. Domluvíme se. Heslo: Hliník míří do Poruby…

 

Příspěvek byl publikován v rubrice JEN TAK, Uncategorized se štítky , , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na Hliník už se dostěhoval aneb Doba aluminiová…

  1. Sedmi napsal:

    Nemáme, všechno jsme už zlikvidovali…Ale je to dobrý nápad🙂

  2. Ludmila napsal:

    A tož, možná by se po babičce ještě někde něco dalo vyšťourat …

Napsat komentář

