Všechno je, jak má být aneb Děti – naše budoucnost…

Vždycky jsem si myslela, že stárnutí s sebou přináší určitou moudrost. Tak… zatím čekám… Marně! Jen jsem lehce smířlivější, pokud jde o určité životní situace, o nichž si v danou chvíli myslíte, že jsou fatální. Většinou nejsou. Ale to se dozvíte stejně až časem…

IMG_4977Zhruba před třiceti lety jsem v tom měla naprosto jasno: budu učitelkou! A tak jsem šla na pajdák. Čeština – výtvarka. Třikrát… Nikdy mě nevzali pro velký počet uchazečů.

Tehdy se mi hroutil svět. A tak… jsem se nestala  učitelkou…

Dnes ráno jsem jela do práce tramvají. A přistoupily děti. Celá třída. Měly kolem deseti let (už se mi to špatně odhaduje) a jely na  školní výlet.

.

IMG_4979No –  a ona ta roztomilá robátka neustále něco brebentila, pištěla a vřískala, mluvila sprostě, šlapala po sobě navzájem i po spolucestujících a všechny ohrožovala svými batůžky. V permanentním řevu: „Pančitelkóóó, Kuba mě žduchl,“ „pančitelkóóóó, Zuzka nemá jízdenku,“pančitelkóóó, Honza vylil vodu, a řekl mi, že mám držet hubu,“ pobíhala pedagožka s nepříčetným svitem v očích, který signalizoval, že každou chvíli může lehce prolomit tu křehkou hranici a stát se pachatelkou trestného činu.

Tož tak! Jak říkám. Někdy až čas ukáže, že některé věci ve vašem životě jsou prostě tak, jak mají být…

Howgh!

Příspěvek byl publikován v rubrice JEN TAK, Uncategorized se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na Všechno je, jak má být aneb Děti – naše budoucnost…

  1. Sedmi napsal:

    Tak to jsi me pobavila… jsem z ucitelske rodiny (tatinek, maminka, dedecek, babicka…) a taky tak nejspis casem dopadnu, i kdyz vzdelani mam uplne jine…😀 ale bud u uplne malych nebo uplne velkych, tenhle mezivek teda nevim nevim… (ale uz se mi do nej zdarne riti starsi dve dcery, tak uvidime…)

  2. arw napsal:

    Já jsem trošku vysazená na slovo „pajdák“🙂 A děti v mhd snáším špatně, proto jsem si vybrala 3.stupneň (SŠ) a teď stejně dělám něco jiného, občas se se studenty potkám,ale je to rychlé a bezbolestné .D

  3. Ludmila napsal:

    Mně to vykládej, maminka učitelka v MŠ, tetička na prvním stupni, sestřenka a bratrancova žena na SŠ – kdo měl stále vysvětlovat, proč nechce pokračovat v „rodinné tradici“ ??? A dětičky různého věku v MHD či jiných dopravních prostředcích, to je kapitola sama pro sebe (i puberťáci jsou schopni radostně kvičet v tunelu …)

Napsat komentář

