Přes Praci do Žítkové aneb To jí udělal ten osel…

Na čtyři dny jsem odcestovala do Bílých Karpat. Do Žítkové. Za klidem, přírodou a dobrým jídlem. A taky… hmm… za bohyněmi…

Po cestě na dovolenou jsme se stavili v práci. Přesněji PRACI, ale kdo by v dnešní době SMS bez diakritiky bazíroval na jedné čárce. Chvíli jsem nadšeně pobíhala mezi dvěma cedulemi s blaženým pocitem, že urychluji příchodem a odchodem do práce a z práce svůj nástup důchodu, ale pak jsem si plně uvědomila marnost svého počínání a nechala toho… (Ostatně, manžel už se tvářil fakt divně…)

IMG_4439

IMG_4442

V obci Žítková byly kdysi dvě školy. Dnes už tu nejsou děti a ze školy je rekreační středisko. Než se vydáte dál, dejte si rajskou a štrůdl. A ne abyste loupali perníček nebo chtěli po chaloupce na kuří nožce, aby se k vám otočila vchodem…

IMG_4506

IMG_4515

Do chalupy poslední žítkovské bohyně Irmy  Gabrhelové vede cesta mezi kopci, která vás nutí  kochat se. Prostě – nádhera… Pokud se rozhodnete navštívit chalupu samotnou (100 Kč na hlavu), otevřená je tu v sobotu a neděli ve 14., 15. a 16. hodin. A máte to i s výkladem paní domácí. Co tam uslyšíte a uvidíte – nebo neuslyšíte a neuvidíte – je čistě na vás…

IMG_4530IMG_4528

IMG_4539Po celou dobu dovolené jsem si vrchovatě užívala zvířat. Zajíci, srnky, krávy, ovce. A především věrná dvojice koza – osel. Ve Velkém Lopeníku, kde jsme byli ubytovaní, pochodovali celé dny bok po boku.

Při odjezdu jsem si je ještě chtěla vyfotit. Koza i osel stáli ve svahu, já pod ním. Nastavila jsem foťák. Koza sešla ke mně. Za ní popošel i osel. Svezla se pod ním půda a řítil se přímo … NA MĚ!

Ubrzdil to na poslední chvíli! Ještěže tak!

Při nejlepší vůli jsem si nedovedla představit, jak mě manžel veze na nejbližší pohotovost se zlomenými žebry a na příjmu vysvětluje: „To vám byla hrozná pecka a vypadalo to fakt strašně. Víte – on na ni … totiž… tak trochu… SPADL OSEL…“

 

Příspěvek byl publikován v rubrice JEN TAK, Uncategorized se štítky , , , , , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na Přes Praci do Žítkové aneb To jí udělal ten osel…

  1. Sedmi napsal:

    Jé, tak tam se chystám od doby, kdy jsem dočetla knížku…

  2. jen prach u cesty napsal:

    Ano, také jsem tam byl. Provázel pan majitel a musím říci, že takového egoistického osla jsem v akci ještě neviděl. Zůstal jsem a vydržel jeho žvanění o tom, jak je skvělý jen proto, abych viděl. Jinak bych ho už dávno musel kopnout do rozkroku, aby se trochu probral. Strašný idiot.

Napsat komentář

