Velmi unavený zubař aneb A teď si trochu zavrtám…

IMG_3184Jsem asi tak trošku úchyl, ale mám ráda návštěvy zubaře. Beru je jako společenskou událost, u níž se leckdy pobavím lépe než v kině. A to jsem, vzhledem ke značné konzumaci Coly, kávy a sladkostí všeho druhu (i přes úzkostlivou zubní hygienu) velmi častým klientem…

IMG_3202Má přirozená zvídavost mě nutí klást zubaři neustále otázky. Žádám ho, aby mi podrobně sdělil, co že to míní v mých ústech dělat, co právě dělá, a jaký si bere nástroj. Chci vědět, kolik má vrtačka otáček, proč jsou takové ty jehly s drážkou na trhání nervu barevně rozlišené i jakou dezinfekci považuje za nejúčinnější. Myslím, že pacienty, jako jsem já, mají lékaři vůbec nejraději…

Trpím navíc utkvělo představou, že se takový zubař musí děsně nudit, když celý den hledí lidem do ústní dutiny a považuji téměř za svou občanskou povinnost kapku ho rozveselit. Proto mu v krátkých mezičasech, kdy mám volná ústa, kladu motivační otázky jako: „Podařilo se vám ten nerv vytáhnout napoprvé? A to jako celý? Tak to je paráda! No, ale ještě máte před sebou dva, že?!“ nebo  „A jste si jistý, že po píchnutí tohoto anestetika nemohu dostat anafylaktický šok? A kde vůbec máte adrenalin? Umíte ho použít? A co tracheotomie, kdyby třeba bylo nejhůř?“

IMG_3203Dneska však můj zubař nebyl ve své kůži. Vzhledem k tomu, že jsem nesmírně empatická, rozhodla jsem se, že své dotazy odložím na jindy, i když mě sžírala zvědavost, jestli ta bílá pasta, co mi rve do zubu, je hydroxid vápenatý nebo něco jiného…

Při loučení jsem mu stiskla ruku. „Vypadáte dneska nějak unaveně, pane doktore,“ neodpustila jsem si. Upřel na mě vyhaslé oko. Pokrčil rameny: „Tedy, upřímně… řeknu vám… že už mám poslední dobou lidí plné zuby…“ prohlásil sklesle.  Přišlo mi to vtipné… u zubaře.

„Zuby?“ usmála jsem se. „No – a to si, pane doktore, představte, že byste byl  gastroenterolog…“  zašeptala jsem, a tiše za sebou zavřela dveře ordinace…

 

Příspěvek byl publikován v rubrice JEN TAK se štítky , , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

18 reakcí na Velmi unavený zubař aneb A teď si trochu zavrtám…

  1. Marie napsal:

    To já se radši neptám,ale má lékařka ošetří zub za 10min. a hodinu o tom kváká.

  2. Tak… jestli zub vydrží, až se vykecá… Já taky mívám přednášku o škodlivosti cukru, zabarvování zubů kouřením atd…

  3. jolana88 napsal:

    Hned jsem o Tobě poinformovala doma – no, proč by si měli jen o mně myslet, že jsem „ujetá“ ?😉 (teda synek taky, ale ten to bere ryze logicko-egoisticky, tudíž se nepočítá). Pindy, pindy – huš si zubařka odpustila – je to marný, je to marný, je to marný …🙂

  4. avespasseri napsal:

    Dobrý🙂 Gastroatd. :-)) Taky ráda chodím k zubařům. Je to sranda. Pravda, otázky nekladu a je mi celkem fuk, co mi tam paní zubařka dělá. Hlavně ať to nebolí🙂

  5. Desperádo napsal:

    Rovněž patřím k těm lidem, co si návštěvy zubní ordinace užívají. Jen se bojím zubařů, proto chodím k zubařce. Pohled do jejích… očí má na mě terapeutický účine.

  6. Ludmila napsal:

    Pane doktore, než k zubaři, to už bych raději šla ke gynekologovi ! – Tak se, madam, rozhodněte, ať vím, jak nastavit křeslo …

  7. annapos napsal:

    Zubař „Operace zubu je nevyhnutelná. Máte ji čím zaplatit?“
    Pacient: „A pokud na ni nemám, bude stále tak nevyhnutelná?“

    U zubaře jsem nebyla deset let, ne že bych na něj neměla, mám zdravý chrup.
    Tolik lidí bez zubů a dětí se zoubky s kazem, jako vídám dnes, jsem v minulosti nikdy neviděla. Čím to asi bude?

Napsat komentář

