Letos mě nedostanete, vy jedny komerční Vánoce…

IMG_0707Letos mě Vánoce nedostanou! I když už teď se to všude kolem třpytí a leskne a komerční chapadla se po mně natahují. Asi úplně nejvíc mi dere nervy ten stupidní skřehotající zelený Alzák v televizní reklamě, který si na svou nablblou hlavu ráčil natáhnout zimní čepici. Ale se mnou to letos ani nehne. Přísahám!

.

IMG_2998Každoročně se snažím zachovat klid. Někdy to vydržím až do  půlky prosince. A pak to přijde! Jako smyslů zbavená začnu nakupovat, balit, zdobit, leštit, pohazovat do všech koutů domova různé dekorace a svíčky, a to vše v dusivé vůni purpury a za vlastního osobního broukání koled.

Ovšem letos se tímhle zákeřným virem nenakazím. Nebo to dopadne jako loni…

IMG_2956Tehdy to na Vánoce klapalo. Těsně před večeří jsem vše důkladně  zkontrolovala – svátečně prostřeno, hořící svíce, jmelí, kapří šupiny, adventní věnec, dekorace. Paráda! Přesto jsem měla takový divný pocit…

Usedli jsme. Uchopili lžíce. Můj zrak padl na vánoční stromeček.  V tu chvíli jsem to věděla. My jsme prostě zapomněli… NAZDOBIT TEN STROM!!!

.

 

No nic. Letos se fakt budu pekelně soustředit na ty podstatné věci –  klid a pohodu. Navíc budu tak vzorná, že uvidím zlaté prase. Možná i Ježíška. A když se budu hodně soustředit, nakoupím možná i nějaké ty vánoční dárky.

A –  mimochodem – do Alzy nikdy ani nepáchnu – ty jeden… debilní Alzáku!

.

Příspěvek byl publikován v rubrice JEN TAK se štítky , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

21 reakcí na Letos mě nedostanete, vy jedny komerční Vánoce…

  1. Sedmi napsal:

    kdyz nemas tv, jsi ledasceho usetrena😀 ale jinak to mam uplne stejne…

  2. mfrohlichova napsal:

    Já letošní vánoce vyřešila dost razantně – rekonstruujem, takže byt je holobyt, nemůžu pomalu v těch dvou pokojích co fungují najít ani ponožky, natož ježíška nebo nějakou vánoční ozdobu, péct a vařit nemám kde, takže půjdem vyžrat jiné🙂 a jestli se mi to zalíbí, tak ty vánoce prostě zruším i příští rok :-))) PS: Ten Alzák fakt irituje lidi každý rok hnusák jeden zelený🙂

  3. Máš recht, taky bych od té firmy nekoupila ani ťuk! Na mě reklamy působí naprosto opačně, jak by měly. Naštěstí!

  4. sagiti napsal:

    Rok od roku zdobím stromeček dříve.Abych si užila Vánoc.:-) Vloni to to bylo 14 dnů před Štědrým dnem.Odstrojování v půlce ledna.
    Alzák mi leze svým skřehotáním taky na nervy,ale úplně nejstupidnější reklama je s chlapečkem,který se diví,že v rybím filé je opravdový kus ryby.Si vždycky říkám,co to má rodiče,že z něho nechali udělat takového idiota.:-))

    • To jsem si ještě nevšimla, manžel reklamy statečně přepíná, abych se zbytečně nerozčilovala. Nicméně na to pak zapomene, blokuje ovladač a mně uteče kus filmu. Ale asi pořád lepší, než retardovaný chlapeček…🙂

  5. Aleš Bubla napsal:

    Co se tak místo blbnutí kolem svátků trochu pocvičit v češtině?
    Letos se fakt budu pekelně soustředit? Snad pekelně se soustředím, ne?

    • Nee… Soustředění teprve začne v budoucnu. Zatím neprobíhá…🙂
      Pokud opravdu velmi lpíte na dokonavosti uvedeného slovesa (chápu, že je to správně), doporučuji číst sofistikovanější literaturu, než můj blog. Ten je pro pobavení…:-)

    • jolana88 napsal:

      Co se tak, dříve než budu poučovat jiné, podívat na interpunkci, vsuvky a volnou citaci vloženého textu?

        • jolana88 napsal:

          Slibuji, že propříště se na džezykovou stránku nebudu soustředit, ani dyby jsem padala z židlé🙂
          PS:
          citace z jazykové poradny Ústavu pro jazyk český: http://www.ujc.cas.cz/

          soustředit (se)
          Ve výkladových slovnících češtiny je sloveso soustředit (se) hodnoceno jako dokonavé, tzn. že přítomnými tvary: soustředím (se), soustředíš (se)… by mělo vyjadřovat čas budoucí (podobně jako zajistím, položím). Pokud bychom chtěli vyjádřit čas přítomný, měli bychom užít tvary slovesa nedokonavého soustřeďovat (se): tato práce se soustřeďuje na… Slovník spisovného jazyka českého uvádí kromě slovesa soustředit (se) dalších 18 sloves s předponou sou-. Všechna běžně užívaná (např. souhlasit, soupeřit, souviset apod.) jsou nedokonavá. I to může být důvod, proč někteří uživatelé sloveso soustředit (se) chápou jako sloveso nedokonavé a na základě toho, jak dokládá praxe, stále větší měrou volí tvary budu (budeš, bude, …) se soustředit. Zatímco u jiných předponových sloves na -it (naučit, pověřit, vyvrcholit, začlenit) jsou tvary budu se naučit, budu pověřit… naprosto nepřijatelné, tvar budu se soustředit dnes už za nekorektní považovat nelze.

  6. annapos napsal:

    Po babkovsku, děti i vnuci, jsou sice již, na hračky velcí, je stále, moje nejoblíbenější návštěva hračkáren a stromek již také ne, ozdobený strčím na půdu v pytli a letos ho zase stejný vyndám. Vyšilovat začínám, až hodně po čertech. Nejhezčí vánoce jsou, nežli děti vyrostou.

  7. U Dvou Verunek napsal:

    Já ten stromek viděla a nazdobený byl! Měl přece světýlka! To musí stačit:) Veronika

Napsat komentář

