Sypu si mouku na hlavu aneb Budu teď děsně ekologická…

IMG_2830Rozhodla jsem se na vlastní hlavu vyzkoušet populární metodu mytí (či spíše nemytí) vlasů No Poo (No ShamPoo). JO! Budu teď děsně ekologická a ozdravím svou vlasovou pokožku a vůbec! Pryč s šampony, s tou hnusnou chemií, všemi těmi sulfáty, silikony a parabeny atd.

Dočetla jsem se, že dámy, které to chtějí hrotit, si myjí vlasy POUZE vodou. To bych teda nedala! Ty méně zaryté pak myjí hlavu pomocí sody a octa, vaječnými žloutky, medem, odvarem z březového listí nebo rhassoulem. Já se rozhodla zkusit žitnou mouku…

IMG_2827V mém dětství a mládí byla nabídka šamponů  v drogériích značně omezená – slunečnicový, březový, žloutkový, někdy i jablečný.

Když jsem si o prázdninách přivezla z Maďarska šampon mandarinkový a banánový, byla jsem v rauši! Ta vůně! Ta pěna! To blaho! Vlasy jsem pak regenerovala zábaly z oleje nebo žloutků a splachovala octem, odvarem z kopřiv, cibulových slupek, ořechových listů, heřmánku atd.

No vida – a už je to tu zas! A je to trendy! Cha! Tentokrát mám z dětství náskok!

IMG_2797„Nutně potřebuju mouku! Ale kup, prosím, ŽITNOU,“ požádala jsem manžela. „Žitnou? A na co?“ otázal se. „No přece na hlavu,“ odpověděla jsem logicky, načež mě začal obcházet obloukem. A protože bláznům se neodporuje, skutečně ji koupil. Pak už jen mlčky přihlížel, jak míchám mouku s vlažnou vodou a kaši odnáším do koupelny s tím, že si jdu mýt vlasy. Zachoval klid. Situaci evidentně moudře vyhodnotil jako poměrně neškodnou…

IMG_2836

A pak jsem nanášela, mnula a oplachovala a dlouze uklízela koupelnu, protože jsem strašné kopyto. Těšila jsem se, jak to té nebohé mouce natřu a jedovatě zhodnotím, jaká je blbost nanášet na palici těsto. Ale… Vlasy byly měkké a příjemně voněly, i když byly dost rozlítané a suché. A taky  – na odstranění stylingových prostředků je mouka napoprvé slabá – lehce jsem se drbala, přičemž mi automaticky a v tomto kontextu lehce nechutně naskočila písnička Mandrage: „Ty mááááš v hlavě brouuuuuky…“

IMG_2853VÝSLEDEK: Mouku (k vlastnímu velkému překvapení) do budoucna úplně nezatracuji. Asi si ji občas na tu hlavu plácnu.

Při konečné úpravě vlasů se ale chemie nevzdám. I když bych výrazně ušetřila – na gelech, lacích a taky na naftě.

Do práce bych totiž mohla směle lítat na koštěti…

.

Příspěvek byl publikován v rubrice KOSMETIKA se štítky , , , , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

24 reakcí na Sypu si mouku na hlavu aneb Budu teď děsně ekologická…

  1. jolana88 napsal:

    Odvolej manžela – já se hlásím. Jsi se klidně mohla zeptat, páč šampony a nic podobného nepoužíváme doma tak rok. Vzorkem se stal syn (jako – chápej – ovladač k televizi už mám, tak nějaké využití být musí😉 ) .. Kecám, prostě se mi nepodařilo mu cokoli na tu bednu vpravit – a všimla jsem si, že vlasy má opravdu v cajku. První dva – tři měsíce bych nepřála ani nejhoršímu nepříteli, ále vydržela jsem. Teď se občas rozšoupnu s bylinkama (a já furt, co mi to tam nahoře šplouchá😆 )

  2. Neva! Hnědý Impuls můžu vždycky a jelen se v říjnu může hodit. O Pitralonu ještě popřemýšlím. Díky!

  3. Občas myju lávovou zemí, je to fajn odlehčení, pak už jen oleje.
    Kopřiv, octu, piva, heřmánku jsem si taky užila :)) ale o mouce slyším poprvé.

  4. annapos napsal:

    Březová voda? Ještě moje maminka provozovala zjara rituál: Vyvrtání dírky do břízy, pod ni pověsila lahvičku a březová voda na vlasy, je prý to nejlepší. Znáte? Mouka, to bylo asi náročné?

  5. Ludmila napsal:

    Sorry, tak do toho bych nešla. Už tak vlastním 4 vlasy pěti řadami, tak bych o ně nerada přišla …

  6. Simone napsal:

    Mám bezva zkušenost se sodou (s vlažnou vodou), vlasy jsou po ní jemné a nadýchané, ne tak rozlítané jako ty tvoje po mouce😉 Mouku chci ale taky zkusit, protože na každého všechno působí jinak. Jablečný ocet se používá místo kondicionéru, já ho třeba vůbec nepotřebuju, kámoška by bez něj (jen se sodou) vlasy vůbec nerozčesala.

Napsat komentář

