Kolik váží led z hokejového hřiště aneb Jak utratit žirafu…

IMG_2671Dočetla jsem se, že přijímací pohovory už u nás nejsou, co bývaly. Můžeme se u nich totiž setkat s podivnými otázkami. Dorazilo to k nám z Ameriky, kde uchazeče na kreativní pozice ve firmách jako Google nebo Microsoft testují otázkami typu: Kolik váží všechen led z hokejového hřiště? Eventuálně: Který stát USA byste nechali zmizet? Pokud to znáte nebo jste už podobnou taškařici absolvovali, nečtěte dál. Pro mě to je teda novinka… A jak bych dopadla?

.

  • imagesGARA89GF1. Kolik je na světě (Chicagu, Praze, Brně, Ostravě, Olomouci atd) ladičů pian?
  • Já, špatně: „Tak to vím přesně! Je to totiž můj tajný koníček. V Ostravě je jich 46, ale starý Alexandro Kostohryz, který ladí klavíry pro Pražskou komorní filharmonii, už chce jít letos do penze.“
  • Správně: Piano je údajne potřeba naladit jednou za týden a naladit ho trvá hodinu. Ladič pian pracuje 8 hodin denně, 5 dní v týdnu a dokáže tak naladit 40 pian za týden. Pak už jen vezmete v úvahu, kolik lidí je v dané oblasti a kolik domácností a institucí může potřebovat klavír. (Brnkačka!)
  • .
  • IMG_26802. Proč jsou poklopy na kanály většinou kulaté a ne hranaté? (To je údajně tak profláknutá otázka v náborovém řízení Microsoftu, že ji už vyřadili).
  • Já, špatně: „Hergot, oni jsou už kulaté? V mém dětství přece bývaly hranaté! Že už nejsou? Aha! Tak… Aby se hůř kradly, když je vydloubáváte?“
  • Správně: Hranatý poklop může, když se správně natočí, propadnout otvorem a způsobit někomu zranění. Kulatá díra se také líp kope a kulatý poklop se dá snáz přemístit. (No, skoro to vyšlo…)
  • .
  • IMG_26783. Kterým směrem by se měly odemykat dveře u auta?
  • Já, špatně: „No, vím já? Já mám takový ten bazmek, který takhle zmáčknu, když přicházím k autu…“
  • Správně: Za předpokladu, že klíč od auta držíte v pravé ruce, otočení klíčem doprava, tedy ve směru hodinových ručiček, je jednodušší. Odpověď odhaluje, jak jste schopni v ohrožení života provést co nejefektivnější pohyby. (Jsem NESMÍRNĚ efektivní!)
  • .
  • images1Y80CDDW4. Jak byste usmrtil/a žirafu? (Ochránci by skutečně jásali…)
  • Já, špatně: „Gilotinou. A několikrát!“
  • Správně: Nevím. Správnou odpověď jsem nenašla. Nicméně účelem je zjistit, jak se postavíte k problému s jehož řešením nemáte zkušenosti. Tipuju, že nejdřív musíte zajistit správné auto, zvolit dobrou trasu, abyste žirafu nesejmuli mostem, a pak podle váhy zvířete vypočítat množství pentobarbitalu, nebo čeho, které byste zvířeti aplikovali. Teda, si myslím… (Třeba by to vyhodnotili jako kreativní potenciál).
  • .
  • IMG_26745) Kolik golfových míčků se vejde do školního autobusu?
  • Já, špatně: „To vím opět naprosto přesně! Jak cyp!“
  • Správně: (uvádím v originále, jestliže máte nutkavou potřebu, převeďte si to na správné jednotky). Školní autobus je přibližně 8 stop široký, 6 stop vysoký a dlouhý je 20 stop. Jeho objem je tedy 960 kubických stop. Jeden golfový míček má objem 2,5 kubického palce, jestliže poloměr míčku je 0,85 palce. Když vydělíte 1,6 milionů kubických palců objemem jednoho míčku, vyjde 660 000 míčků v jednom autobusu. Když však přihlédnete k vybavení autobusu a tvaru míčku, sníží se počet přibližně na 500 000 golfových míčků. Jedna stopa je 30,5 cm. Jeden palec je 2,54 cm. (Cože to? Ufff…)
  • .
  • IMG_26736) Proč bychom si vás neměli vybrat?
  • Já, špatně: „Tak… Konečně mně srozumitelná otázka! Protože jsem pro vás naprosto nepoužitelná. Nashle…“
  • Správně: Nic mě nenapadá, protože si myslím, že se na tu pozici prostě hodím!

Tak co? Vás by vzali???

.

.

.

Foto žirafy: zoo Ostrava
Příspěvek byl publikován v rubrice JEN TAK se štítky , , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

14 reakcí na Kolik váží led z hokejového hřiště aneb Jak utratit žirafu…

  1. Ludmila napsal:

    To velice dobře znám. Je to zvlášť k smíchu, pokud se člověk připravuje na spíše odbornou diskusi na pozici účetní, a pak jsou mu kladeny podobné trhlé otázky.

  2. Sedmi napsal:

    driv by me to bavilo, dneska si myslim, ze je to uplne k nicemu, dulezitejsi je, jak si ty lidi pak sednou… (kdyz uz teda projdou tim odbornym sitem)

  3. Biela Mačka napsal:

    Podla mna, taketo otazky k nicomu nevedu. Ja by som nechcela pracovat vo firme, ktora vedie pohovory takymto sposobom. Pokial by som nebola vyslovene v takej zufalej situacii, ze nutne potrebujem pracu, tak by som z takehoto pohovoru odisla.

  4. Jitka napsal:

    What?
    Já bych shořela jak papír. Tedy to vysvětlení s golfovými míčky mi hlava absolutně nebere, možná to má za následek pozdější večerní hodina. Každopádně si myslím, že gilotina by na žirafu zabrala napoprvé… :o) I když Američani to budou možná vidět jinak. Radši nepřepočítavat, kolik palců má žirafí krk.
    J.

  5. arwen napsal:

    Tak to jsou zkutečně zásadní problémy lidstva🙂 Mě se na nic podobnými neptali, ale jednou mě někde vyslýchali o tom, jakou barvu mám ráda a pak řešili, co to o mě vypovídá (černou) :))😀

Napsat komentář

