Co se asi může dít v hlavě psychiatra aneb Id versus ego…

IMG_2682Občas si tak říkám, že některá povolání jsou nesmírně těžká. Třeba takoví psychiatři… Teoreticky by měli být chápaví a citliví, ať se děje, co se děje. Musejí vyslechnout kdejakou blbost a nedat najevo, co si myslí. Celkem si nedokážu představit jejich běžný den. Nebo ano?

UPOZORNĚNÍ: Následující řádky jsou jen pouhou fantazií a rozhodně nemají žádný reálný základ!

Psychiatrická ambulance, nabitá čekárna, naštvaná sestra (má rýmu, ráno jí ujel autobus, navíc někteří pacienti nedodržují základní pravidla hygieny, takže čekárna evokuje pavilon šelem). Vynoří se lékař:

  • IMGP5459„Další, prosím!“
  • (Ježíš! Kdo to? Aááá! Sakra!  Zase ta uřvaná hysterka, co se evidentně nudí. Prý jí manžel nerozumí. Bych jí taky nerozuměl! Proč zrovná já…)
  • Hezký den, posaďte se, podíváme se do karty. Tak, co se změnilo od posledně. Povídejte, jak se cítíte?“
  • (To je zajímavý, nikoho tady nezajímá, jak se cítím já! Děsně! Hmmm… Ale má celkem hezký kozy. Ježiš, na co to myslím, za trest si v polední pauze přečtu studii profesora Marka Olfsona. To mě zaručeně zklidní. No jo, ale u toho zase usnu jako posledně. Šmarjá, něco říkala, čeká na moji odpověď. Honem… musím se chytnout…)
  • „Uvědomte si, že každý člověk je individualita. Prudkost a rychlost našich reakcí je vrozená. Tady… vemte si kapesník a pokračujte…“
  • tblhorcik100(Bych ji hnal! Každý den ráno by vyfičele z pelechu, studená sprcha, běh kolem baráku, pak manuální práce. By čuměla. Neměla by čas na žádné hovadiny! Ta teda do toho kapeníku troubí! A ten červený nos… Jo, aha, musím něco říct…)
  • „Sama víte, že tyhle pocity zvládnete a zase pominou. Je to jen momentální rozpoložení. Dýchejte pravidelně. Lepší?“
  • (Do háje! Ať O-KAM-ŽI-TĚ přestane funět! To už je dneska třetí, co takhle řve. Hergot, já bych si dal kafe! A něco k jídlu…)
  • „Prosím? Aha! Přidáme hořčík a kupte si vitamin B. Že to nepomáhá?“
  • (Bodejť by ti to pomohlo, když se jen válíš doma a nemáš žádnou činnost. Bych tě zaměstnal třeba zametáním chodníků. Proč jenom já tak dřu! To není spravedlivé. No nic. Předepíšu jí něco na uklidnění, úplně nízkou dávku. Co kdyby chtěla spáchat demonstračku a pak by řekla, že jsem ji léčil jenom hořčíkem…)
  • Diazepam-10mg1„Tak, tady máte recept, užívejte půlku tablety při úzkosti. Tady mi podepište, že rozumíte všemu, co jsem vám řekl a ještě tady, že souhlasíte s léčbou. A razítko.“
  • (To si teda vůbec nejsem jistý že tomu rozumí. Těžko… Nevypadá.  Do prdele, to je papírů a vyplňování! Copak jsem úředník nebo co?!)
  • „Na shledanou. A kdyby cokoli, hned přijďte…“
  • (Ne! Ať nechodí! Už nikdy! A vůbec – ať už mi sem nikdo neleze. Prý přetížená a syndrom vyhoření! Cha! To mám já! A několikrát! Se za chvíli zblázním. No nic, večer si půjdu zaběhat. Pro jistotu. Aby mi nehráblo. Nééééé! Lidi už néééé!
  • „Další, prosím…“
  • .
  • .

PS: Od tohoto článku se výrazně distancuji. Zákeřně ho napsalo ho mé id, zatímco ego slastně chrupalo…

Příspěvek byl publikován v rubrice JEN TAK se štítky , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

8 reakcí na Co se asi může dít v hlavě psychiatra aneb Id versus ego…

  1. jolana88 napsal:

    Řeknu Ti – článek super. A – teď opravdu bez legrace – někteří z „můdrů“ už se ani nezatěžují myšlenky tajit – a podobným stylem mluví zcela otevřeně:/ zažila na vlastní kůži

  2. Ludmila napsal:

    No jo, chudáci doktoři ! A co teprve, když má pacient opravdu nějaké potíže, ale příčinu žádný medicínsky vzdělaný odborník nezjistí ? To jsem si patrně dovolila moc, tudíž mi taky byl předepsán výše zmíněný hořčík (+ teda ještě jedna blbina) ….

  3. Dámy, na co je ten hořčík, potřebuju to taky?

Napsat komentář

