Čím zdobíte okna a dveře aneb Proč je Jistebník plný fotek…

IMG_2564Tak – já osobně zdobím vchod do našeho domku a parapety oken květinami a různými věnečky. Óóóó, jak jsem neskutečně nudná a přízemní. Tedy – proti lidem v Jistebníku, což je obec na Novojičínsku s nádherným okolím. A tam najdete… Galerijní ulici. Jasně, kytky a ty další standardní estetické serepetičky jsou tam taky, ale jinak…

IMG_2553Na každém domku najdete velkoplošnou fotografii majitelů, která je charakterizuje (např. včelaři nebo myslivec). A kromě toho visí na plotech spousta dalších černobílých dobových fotografií, vydechujících nostalgií i úctu k předkům (tedy tak to působila na mě). Odbočka 1: (Marně přemýšlím, co by asi charakterizovalo naši rodinu. Ne že bychom se teda chtěli fotit a pověsit se na vlastní  fasádu. Hmm… Možná… svěrací kazajka nebo tak něco…)

IMG_2560Všechno odstartovala v Jistebníku v roce 2013 první vernisáží „Nejsme anonymní, jsme sousedé“, na kterou navázala řada dalších kulturních akcí. A že není v dnešní době jednoduché něco takového realizovat! Sami autoři přiznávají na svém webu počáteční těžkosti: „…. Každá myšlenka něco stojí a realizace nese své náklady. Prosadit první fotografie na domech sousedů: 26 piv, 10 zelených, 4 kávy, 2 nanuky, … (viz Výroční zpráva za rok 2013).“ HA! Tu výroční zprávu chci příště vidět! 

IMG_2548Autoři dále prohlašují, že: … „Můžeme říct, že jsme nejvíce navštěvovanou galerií (alespoň v Jistebníku). Jsme galerií s bezbariérovým přístupem, s možností prohlídky na kole, na koni, autem, v zimě na saních a běžkách. Otevřeno nonstop. Bez zákazu kouření a fotografování….“

Odbočka 2:  Tak to beru! Ne že bych tedy jezdila na kole, koni nebo (ještě hůř) na běžkách. Chápete, jo? Já a sport! Ale to kouření je tedy pro mě dost podstatné! A – mimochodem – s touhle dopravní značkou jsem měla trošku problémky…

IMG_2565Nicméně, pokud někdy pojedete kolem (klidně na tom koni), určitě se stavte! Opravdu to stojí za vidění!

A jestli vaše parapety (dveře, ploty) zdobí pouze kytky a věnečky, tak… jste stejně nudní jako JÁ!

Příspěvek byl publikován v rubrice LEHCE KULTURNĚ se štítky , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na Čím zdobíte okna a dveře aneb Proč je Jistebník plný fotek…

  1. jolana88 napsal:

    jsem přízemní a nudná – ale tuto je super nápad😆 PS: uplácí i nanukáčem?

  2. Příště se zeptám, až půjdu kontrolovat tu výroční zprávu…🙂
    A bylo tam fakt super!

  3. jozef napsal:

    Projížděl jsem , viděl jsem ,zhrozil jsem se .Je to jako v cirkuse, nebo na pouti. Hnus !!!

Napsat komentář

