Veselé Velikonoce aneb Vzpomínka na dětství za deset korun…

IMG_1938Dnes u nás zazvonila holčička ze sousedního domku. Spolu s kamarádkou nám přišla nabídnout své velikonoční výtvory – nakreslená šišatá vajíčka v košíčku. Ovšem: za pět korun… tedy… jaksi… pro každou. Holky pro jistotu vrhaly kradmé pohledy kolem, zda je nevidí rodiče nebo někdo, kdo by jim jejich drobný podnikatelský záměr zhatil. No – to víte, že těch deset korun dostaly…

A já si vzpomněla na dětství. Neumím vzpomínku datovat, ani umístit. Byli jsme několik dní se známými někde na chalupě. Vím jen, že já a můj stejně starý kamarád jsme večer usilovně uvažovali, jak nejlépe zbohatnout. Dospěli jsme k názoru, že prodejem. Čehokoli. Už zítra. A za peníze si pak koupíme bonbony. Nebo nanuky. Nebo auto…

IMG_1932Příští den jsme v zahradě natrhali  zelenomodré švestky a kamarád nožíkem ostrouhal pár klacků. V našich očích šlo o lákavě zralé ovoce a originální dřevěné nože do domácnosti. Pak jsme ještě vyrobili ceduli, i když  psaní nám ještě moc nešlo. A s vizí nanuků, bonbonů nebo vlastního auta jsme pak stáli u cesty s papírovou cedulí „OBCHOD ZA OPRAVDOVÉ PENÍZE.“ Pár aut tehdy přibrzdilo, ale nezastavil nikdo.

Ostatně, rodiče naši nekalou činnost velice brzo vyhmátli, dali nám všechny svoje drobné a zahnali nás do bezpečí zahrady, přičemž celé odpoledne výrazně vrtěli hlavami, vrhali na nás kradmé pohledy a neustále mumlali: „Hmmm… Tak já nevím, po kom to dítě vlastně je…“

A já jsem ráda, že mi dnes holčička od sousedů tenhle okamžik připomněla. Milý okamžik. A to vše – prosím – jen za deset korun…

 

Příspěvek byl publikován v rubrice JEN TAK se štítky , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

9 reakcí na Veselé Velikonoce aneb Vzpomínka na dětství za deset korun…

  1. Enka Quanium napsal:

    Mě nedávno oslovily holčičky, které prodávaly „origami“ vlastnoručně vyrobené z letáků 😀 ale tak přiznávám se, že jsem si jednu vlaštovku koupila.. je třeba podporovat v mládeži podnikatelského ducha… a byla jen za pětikačku 😀

  2. jolana88 napsal:

    škoda, že u nás nikdo nezvonil. Pětikačku nosím připravenou 🙂

  3. Konvicka Cajova napsal:

    My jsme kdysi s bratránky pořádali u babičky na dvoře koncerty – zpěv dětských hlasů za doprovodu kytary. Pětikoruny nám nosila sousedka, možná doufala, že toho pak necháme:)

Zanechat Odpověď

