Jsou alergici na hlavu? aneb Mám teď nového koníčka…

bez názvuTuhle mě zarazil jídelníček v restauraci. „Co – sakra – znamenají ta čísla v závorkách u každého jídla? Je možné, že třeba dršťkovou vaří pouze prvního, pátého a desátého v měsíci?“ pomyslela jsem si. 

Pak mi ale došlo, že podle nařízení Evropské unie musí všechny restaurace od 1. ledna informovat spotřebitele o případných alergenech ve svých produktech.  V závorkách jsou uvedena čísla alergenů, jejichž seznam většinou nejdete na konci jídelníčku. SUPER!

Od té doby se vyhledávání alergenů stalo mým novým koníčkem. Zjišťuji, která jídla mají největší počet alergenů, a ta si důsledně a s gustem dávám. Zatím vyhrává většinou svíčková, v závěsu za ní je krevetová polévka a tvarohové knedlíky s ovocem a šlehačkou.

Ale… nevím. Připadá mi, že toto opatření lehce naznačuje, že každý alergik je tak trochu na hlavu. Já tedy opravdu neznám nikoho, kdo má alergii třeba na ryby, přijde do restaurace, poroučí si rybu, pak se začal dusit a než přijede záchranka, žádá po restauraci odškodné…

DSCN0870Možná by to vyřešila jediná cedule u vchodu do každé restaurace, například:

Zde jíte a pijete na vlastní nebezpečí…

No nic, dneska si dám … hm… bagetu s bylinkovým máslem, kozím sýrem a ořechy…

Ta je na tom totiž –  co se číselného hodnocení týče – taky dost dobře!!!

.

.

 

Příspěvek byl publikován v rubrice JEN TAK se štítky , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

19 reakcí na Jsou alergici na hlavu? aneb Mám teď nového koníčka…

  1. Enka Quanium napsal:

    Bagetu s máslem, sýrem a ořechy? Kde máš maso? A co jsi udělala s blogerínou, cizí entito???

  2. oldwomen napsal:

    Jako potravinový alergik jsem neměla (zatím) nikdy problém se v hospodě, a by i restauraci, najíst. Jsme se dycinky s kuchařem nějak domluvili. Třeba že mi do sosu pod biftek nečváchne kečup (ehm rajčata, papriky, ořechy a veškeré brukvovité fakt bez rizika přidušení se nemohu ani ochutnat). Jsem celkem zvědavá, jak se budu domlouvat teď. Když mě obsluha může poslat k čertu, že je všechno (není) na jídeláku.
    Ale volba dle čísel – čím víc alergenů, tím líp je skvělá. Nahrazuje dělení na jídla dobrá a zdravá 🙂

  3. jolana88 napsal:

    nemůžu – alergizuji na vše, co se mléku byť podobá 🙂 navrhuju řízek – přírodní, kuřecí! – při pokusu zkusit, cože jiného než maso lidá jí, vezmu bagetu a čtu (čtu dycinky fšechno):“ může obsahovat stopy ryb“ 🙂 mě ti to táák urazilo – tož já „zdravě“, vitamíňy lovím – a vono převlečená ryba? I jídelníček Logika vypadá hezky (abych uvedla na míru – vaří jim v ŠJ skvěle) – synek mínil, že čísla znamenají počet písmenek v názvu 😀

  4. Hlavně mě zaujal alergen „lupina“, kterou znám jen ze zahrádek. Zjistila jsem, že mouka z lupiny se přidává třeba i do pšeničné mouky. Takže jsem se díky „alergickým“ číslům i vzdělala. HEČ!

  5. Petr napsal:

    Alergici na hlavu nejsou. Ale ti co tu blbost vymysleli jsou. A hodně.

    Jinak já, ač nealergik, vždy hledám ve složení mražené zeleniny pod svíčkovou celer. To byste se divili (sakra, koukám, že je to tu samá ženská, takže znovu) To byste se divily, kolikrát je místo celeru pastinák. Fuj.

  6. A čím by se ty hromady úředníků ve státní správě asi tak měly zaměstnávat? Jedni to vymysleli a dobře projednali, druzí sepsali, třetí zadali svým kamarádům do tiskáten vytištění a rozeslání oběžníků a další to teď budou kontrolovat a rpzdávat pokuty. Jupí, národ nezahyne! Teda aspoň ne na alergii…
    Stejná kravina jsou energetické štítky staveb, zveřejnění původu potravin v supermarketech a hromady a hromady dalších v různých oborech, o kterých nevíme a nidky se nedozvíme. Pamatujete na registrační známky na SPZkách? Na nové lékárničky?
    Státní správa má samopohon s neomezenou a nekontrolovatelnou spotřebou, kterou bohužel platíme my, alergici.

  7. jolana88 napsal:

    jak jsem záviděla, že jsi se vzdělala, vlítla jsem kuknout na nejpoužívanější seznam alergenů – a ty u nás nej. jsem nenašla 😦 Kde zůstaly jahody, citrusy, koření, kakao a kukuřice? chudáci vegani 😆

Zanechat Odpověď

