Ahoj! Já jsem blogerína a jsem sanorinistka…

Dnes to bude netradiční, varovné a osvětové. A já se rovnou přiznám. Před zhruba deseti lety jsem natvrdo jela … v nosních kapkách. Celé dva roky. A bylo to fakt drastické!

imagesO tom, že je rýmečka vážná věc, netřeba diskutovat. Ač medicína značně pokročila a umí leccos, jak léčit to hnusné zduření nosní sliznice, pořád neví. A tak si alespoň pomocí nosních kapek smrštíme cévy a okamžitě můžeme dýchat bez omezení. Jako v reklamě…

V mém dětství byl výběr nosních kapek značně omezený. A všechny NEUVĚŘITELNĚ pálily. Kapání do nosu tak rozhodně nebyl zážitek, který by dítě toužilo opakovat. Pamatuji si, že jsem běhala bytem a ryčela: „Nechcíííí… Štípéééé,“ zatímco se za mnou řítili rozčilení rodiče. Když mě dohonili, jeden mě profesionálním chvatem pevně chytil hlavu a druhý kapal. A jelikož ještě neexistovaly linky bezpečí a jiné instituce, nemohla jsem je za to kruté týrání bonznout!

imagesDnešní kapky neštípou. Ani si při jejich aplikaci nemusíte lehnout, aby natekly, kam mají. Jak pohodlné! A jak zákeřné a návykové! Před mnoha lety-  při jedné hnusné rýmě a zánětu středního ucha – jsem neštípavým sprejům podlehla, a kapala a kapala. A pak se moje nosní sliznice rozhodla, že už bez chemie nebude splaskávat. Zasr… sanorinismus!

imagesPP01KXJ1Po zhruba dvou letech závislosti jsem byla na dně. A rozhodla jsem se intimní vztah s kapkami drasticky a jednou pro vždy ukončit. Sbohem…

Absťák byl … strašlivý. I když jsem ve volných chvílích inhalovala nad hrncem bylinky a používala různé aromatické oleje, měla jsem nos permanentně ucpaný. Oči mi lezly z důlků. Blbě jsem spala a bolela mě hlava. Peklo trvalo tři měsíce. Pak jsem postupně začala dýchat jako normální lidi…

Takže… používejte nosní kapky opatrně. Upřímně – ne každý má TAK silně vyvinutou pevnou vůli jako já, aby se zlozvykem úplně jednoduše skoncoval…

No, nic… A teď mě omluvte, musím si jít zapálit… Tak… trošku.. hmm… absťák…

.

Foto: babinet.cz, rodina-finance.cz, carovnydomov.cz

Příspěvek byl publikován v rubrice JEN TAK se štítky , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

8 reakcí na Ahoj! Já jsem blogerína a jsem sanorinistka…

  1. Martina Elegant napsal:

    To jsem zvědavá čim nahradíš to kouření nebo zapaluješ něco jiného než cigarety? Ach ty závislosti. Já jsem nedávno nahradila boty kosmetikou.

  2. Ludmila napsal:

    Mám velmi jednoduchý recept na závislost (v mém případě kupování různých časopisů o pletení a háčkování) – nedostatek peněz. Je-li člověk nezaměstnaný a bez peněz, tak má najednou úplně jiné starosti, než obíhat oblíbené trafiky ;-)))

  3. Mirka napsal:

    Óooo jak já to chápu!!!Měla jsem úplně stejný problém(dokonce dvakrát!)Ale poté co jsem na návštěvě u známých v koupelně natajňačku projížděla lékárničku s pocitem že se do dvou minut udusím(kapky jsem zapomněla v pominutí smyslů doma) jsem řekla DOST!Čtvrt roku hrůzy,ale jsem čistá :)).

Zanechat Odpověď

