Krepsilon, krimplen, dederon aneb A už je to tu zase!

IMG_1207Proběhla jsem obchoďákem a v  rychlosti nakoukla do obchodních řetězců, protože… co kdybych našla na sebe něco, co by mi neobyčejně slušelo. Jenže – co to? Co se to letos stalo s materiály? Většinou polyester… polyester a pak ještě… 100% polyester. Bavlnu aby pohledal. Vida! Rázem jsem se přenesla do dětství se syntetickými materiály dederon, krimplen a krepsilon. No… brrrr…

IMG_1178

Tak… Nosili jsme to tehdy všichni. A bylo to pořádně hnusné. Pravda, nemačkalo se to. A taky to bylo neprodyšné, vůbec to nesálo, a strašně, ale opravdu STRAŠNĚ to škrabalo! Divím se, že jsme to přežili bez větších dávek antihistaminik! Dovolte mi teď malou módní exkurzi do časů dávno, dávno minulých…

Komplet na fotce je červený s bílým lemováním a knoflíky. Pochopitelně naprosto neprodyšný. Ale… byl to KALHOTOVÝ kostým a já si  něm – navzdory nízkému věku a potničkám – připadala velmi světácky. (Barvu karafiátů si už fakt nepamatuju).

.

IMG_1179K těmhle šatům jsem měla velmi rozporuplný vztah. Byly tuhé jako z plechu a nemohla jsem v nich moc otáčet hlavou, protože by mi naškrobený límeček rozedřel krk do krve. Na druhou stranu byly náááádherně RŮŽOVÉ, měly krásné vyšívané modro-bílé kytičky (opravdu se mi to líbilo) a plizovanou sukýnku, která se při točení krásně dmula. Prostě… princezna. S odřeným krkem…

A jak tak koukám… zase ty karafiáty. Zřejmě je měli u fotografa standardně a vrazili je do ruky každé holčičce, která chtěla fotku…

.

IMG_1197Tohle byly jedny z  nejoblíbenějších šatů  mého dětství. Opět „umělohmotné“, ale škrabaly trošku míň. Moc se mi líbily ty nabírané rukávky.

A když mi z nich začal koukat zadek, nosila jsem je dál jako halenku.

Navíc s nimi byla obrovská legrace při svlékání, když mi zelektrizované vlasy stály kolem hlavy v působivém vějíři jako dikobrazovi (obávám se, že tehdy u mě propukla závislost na tupírování…)

.

IMG_1203A jeden prudce sportovní outfit (zřejmě branný den). Strašný, ale opravdu STRAŠNÝ bílý baret (musíš na té hlavě NĚCO nosit – je zima!) Silný lem s gumičkou děsně tlačil. Potila se v tom hlava. Nenáviděla jsem to. Navíc to bylo z nějakého důvodu neustále (tak nějak samo od sebe) něčím ušpiněné.

Baret tematicky doplněn slušivou silonovou bundou v neutrální šedobéžové s pruhovaným lemem u krku (opět škrabavý). Prostě nádhera…

.

No a teď si KONEČNĚ můžete materiálové libůstky mého dětství vyzkoušet i vy, i když v poněkud kultivovanější formě. Takže: šup, šup nakupovat! Příjemný podzim ve 100% polyesteru!!!

.

Příspěvek byl publikován v rubrice Uncategorized se štítky , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

19 reakcí na Krepsilon, krimplen, dederon aneb A už je to tu zase!

  1. Sedmi napsal:

    Mám podobné vzpomínky, když ale něco bylo fakt nesnesitelné, tak jsem se v tom vyvalela v první louži a hned jsem dostala něco sice ne tak prudce moderního, zato neskrabaveho…B-)

  2. jolana88 napsal:

    když ty plizované sukýnky se táák hezky točily 😀 krimplen – vybaví se mi široké kalhoty do kostýmu. Já myslela, že zrovna tohle vodneees čas .

  3. Dana napsal:

    Já si dodnes si pamatuji na příšerné kousavé krepsilonky, do kterých mě dostali jen po předchozím boji a breku, když se prostě muselo jít někam slušně oblíknuto, jiné štrample tenkrát nebyly, kromě těch obyčejných hnědých a od té doby jsem získala i nechuť nosit sukni a šaty. Mimochodem ani současné silonky mi nedělají dvakrát dobře. Silon je holt silon.

  4. Já ti dám ŠTRAMPLE!!!

  5. Ivana napsal:

    Já se zase divím, co dneska všechno snese cedulku 100% bavlna… Ale máš pravdu, je to všechno čím dál větší umělina. Móda se vrací i v materiálech 🙂

  6. sagiti napsal:

    Nynější materiály na oblečení se mi teď taky nelíbí,ale na světlounce modré šaty z krimplenu,které teda neškrabaly, vzpomínám strašně ráda.Připadala jsem si v nich ve svých 17 letech jako princezna.:-)

  7. Ilona napsal:

    Móda dob našeho mládí se opět vrací. Co z toho vyplývá pro nás? No že přece nikdy nezestárneme 😀

  8. máteř napsal:

    O bože, atopický ekzém namazat pořádnou dávkou masti, co nejdřív v těch krvavých prasklinách pálí jako tisíc čertů, potom svědí a celé to zabalit do umělohmotného svetříku co kouše už napohled nebo do s laskavou nenávistí pleteného svetru, co v tom nechává přisychat vlákna. Dlouhý rukáv nutný proti škrábání.
    Já se nedávno podivovala nad 100% umělým povlečením, jako v tom fakt může někdo spát? To jen od pohledu házelo elektriky, že se Temelín může vypnout 😀

  9. Witch napsal:

    V pátek jsem se prošla býv. Májem (Tesco- My). Móda dospělých, no brr. Ty materiály, to studené prostředí a radši nikdo z personálu po ruce. Hledala jsem kšandy pro muže. Marně. tak jsem zašla do Vše za 40 (podražili) a vybrala tam pár čistě bavlněných triček (no, něco za 80,-), zato froté ponožky po třech párech doslova skvělé. Jo, hledat dneska nějakou bavlnu je kumšt. Dojemné jsou i ty módní fleece na čemkoliv. Ještě, že jsem si schovala několikery bombarďáky, co jsem z nich kdysi šila dětem mikiny. kdyby náhodou nějaké vnouče přišlo, umím ušít i skoro luxusní věci.

  10. Robert napsal:

    Dodnes nosim krepsilonovy ponozky vzorkovany je me 40 let.

Zanechat Odpověď

