Veselé Velikonoce aneb O malebnosti hřbitovů…

VizovicePřed Velikonocemi  jsem se opět ocitla ve Vizovicích. Krásný kraj! A kromě toho – mám tam na hřbitově rodiče. Kdysi mě hřbitovy nesmírně děsily. Teď už mi  připadají takové… malebné.  Aspoň ten vizovický. Ten klid! Hmmm…

S rodiči vždy vedu na hřbitově jednostranný dialog. Už si ani nepřipadám jako blázen. Kdysi mi má tradiční úvodní věta u hrobu: „Tak co, jak to jde?“ připadala uhozená. Nicméně – zjistila jsem, že to tak dělá hodně lidí…

Kdysi mě taky velmi děsil nápis nad branou:“Co jste teď vy, byli jsme i my. To, co jsme teď my, budete i vy.“ Teď už se pouze laxně ztotožňuji s výrokem Michala Viewegha (už nevím, ve které knize zazněl): „Na můj vkus trochu moc zájmen…“

imagesCA4CK7KHLetos jsem u hrobu dospěla k rozhodnutí, že musím nechat zvýraznit nápisy na náhrobku – jména a data narození a úmrtí začínají blednout. Jsem si ale jista, že poslední nápis (ten úplně dole)  nechám s chutí vyblednout zcela. No uznejte – nechat napsat na náhrobek: „NA SHLEDANOU“ mi vážně nepřijde až tak úplně normální.  V naší rodině měli vždycky smysl pro humor, ale kterou hlavu teda napadlo zrovna tohleto?!

Tak dík, milí rodiče, já zas někdy zaskočím. Ale ten pozdrav si vážně nechte! Já zas až tak úplně nespěchám… 🙂

Veselé Velikonoce!

Příspěvek byl publikován v rubrice JEN TAK se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

10 reakcí na Veselé Velikonoce aneb O malebnosti hřbitovů…

  1. Evelins napsal:

    Já tě chápu… Já si takhle povídám s dědou 🙂 Pokecáme si vždycky dobře 🙂 A děda má na náhrobku „Sbohem a šáteček“, takže nevím, nevím, co je lepší/horší…:-)

  2. Enka Quanium napsal:

    Ty mě dokážeš pobavit i článkem o hřbitově 😀
    Co oko, už je lepší?

  3. Sedmi napsal:

    nápodobně 🙂 a přeju, ať máš smůlu minimálně do konce roku vybranou…

  4. Ivana napsal:

    Tak já jsem například šla na hrob otci ukázat svého psa :-))) Dřela jsem se s ní v tašce až na druhý konec hřbitova (holt Olšany), ale musela jsem mu jí představit 🙂 Ale jinak jsem taky celkem normální… 🙂

  5. Romana napsal:

    Ve Vizovicách jsem byla včera. Myslela jsem na tebe. Ne na hřbitově.

Zanechat Odpověď

