Prostě mi vyber nějaký parfém aneb Práce pro vraha…

bez názvu„Vyber mi nějaký parfém,“ požádala mě nedávno moje kolegyně a kamarádka v jednom. „Klidně,“ prohlásila jsem sebevědomě. Mělo mě varovat, že se mě už dva týdny denně ptá, jaký že to mám  nový parfém, i když celou dobu stále používám Chanel No. 19 Poudre a ona pokaždé prohodí: „No, ale dneska to rozhodně voní nějak jinak…“

„Tak dobře! Aspoň orientačně – co ti vlastně voní?“ sonduji. „Když já nevím,“ říká bezradně.
„Neva! Dobře… Něco svěžího? Citrusy? Květiny?Aldehydy? Gurmánky? Pižmo? Pačuli? A co vůbec ve vůních nesnášíš?“
zajímá mě.
„Co je to aldehyd a pačuli?“
valí oči.
images1Y0NXLWP„Hmmm. Tak jinak! Má to být lehčí vůně nebo nějaký těžší kalibr?“
chci vědět.
„Těžko říct, takhle z hlavy…“
krčí rameny.
„Očenichej si tyhle vzorky, to by nás mohlo trochu navést,“
říkám a dávám jí porci vůní. Druhý den vše vrací. Výsledkem je dokonalý mišmaš. Zase žádné podstatné vodítko… 
„Zajdeme do obchodu a něco vyzkoušíme,
navrhuji.
„Já ale nechci nikde nic zkoušet! Něco mi PROSTĚ vyber!“
rozčiluje se. Pak začne tvrdit, že vůni záměrně nechci vybrat, protože sabotuji její ženský rozvoj. Konstatuji, že co se mě týče, tak je –  s ohledem na její hrudník – žensky rozvinuta dostatečně, načež po chvíli další diskuse a několika přesmyčkách propuká hádka, zda je Brad Pitt přitažlivý či nikoli. Pak zavládne mrazivé mlčení. Naposled jsme se spolu nebavily dva dny. Hrozně jsme se tehdy pohádaly o to, jestli v Beskydech žijí krkavci. Já tvrdila že ano, ona že ne. Neuvěřila ani tetě Wiki, ani strejdovi Googlovi, ani knize. Musela jsem zavolat ornitologovi. (Žijou! Ornitologové i krkavci!)

názvuPříští ráno házím na kamarádčin pracovní stůl vzorek parfémové vody Bottega Veneta – vůni kůže s kapkou květin a pepře, ve které ani mně nevadí pačuli, které normálně nesnáším.
„Zkus tohle, jinak už teda ale FAKT nevím,“ prolamuji mlčení.
Nanáší vůni na zápěstí. Šklebí se. Přibližuje nos a… „Jééé,“ vydechuje spontánně. To je ono…“ extaticky přivírá oči. HE-U-RÉ-KA!
„No vidíš! Ani to nebolelo. Stačilo se prostě JEN trošičku snažit,“ říká po malé pauze se zápěstím stále vraženým pod nosem.
„Promiň, ale s tebou to teda byla dost sisyfovská práce,“ oponuji uraženě.
Následuje strašlivá hádka, zda byl Sisyfos úplně blbej nebo prostě měl jen charakter.

No teda řeknu vám – zlatí krkavci…

.

Foto: mma-shop.cz
Příspěvek byl publikován v rubrice JEN TAK se štítky , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

19 reakcí na Prostě mi vyber nějaký parfém aneb Práce pro vraha…

  1. Bebe napsal:

    😀 děcko jedno nevděčné, tahle kolegyňka 😀 No ale pobavila jsem se královsky 😀
    A Bottega Veneta hodně voní i mě… 🙂
    Bebe

  2. Naďa napsal:

    S vůněmi mám problém pořád, nejraději mám Dolce vita Christian Dior, ale připadá mi, že je čím dál dražší. Hodně jsem se spálila výběrem na internetu, jedna vůně mně dokonce zvedala žaludek… Bottega venetta… že by? 🙂

  3. tutto bene napsal:

    sabotuješ ženský rozvoj:DDD To nemá chybu!

  4. Ivana napsal:

    Hned mě napadlo – Parfém, příběh vraha. Jen tak mimochodem, krásný to film.
    Sobecky bych kolegyni vybrala něco, co se líbi i mně a vedle ní bych si poňuchňávala. S kolegyněmi, s kterými mám společnou šatnu, milujeme těžké vůně, prostě pecky – ale každá jiný typ. Jedna si dá Hypnotic, druhá Angela, já nějakého Guerlaina… 🙂 Tam je občas pěkný luft! 🙂

  5. Hanna 6 napsal:

    Kolegyně je bez komentáře! Na oplátku by měla přinejmenším každé ráno vařit kafe.

  6. Dvě Verunky napsal:

    Teda to je materiál! :-/ 😀 Nevím, jestli bych na podobného zájemce o novou vůni měla nervy. Naštěstí se mi teď daří opaky: kamarádce jsme vybraly vůni minulý týden poté, co mi naposílala několik odkazů na své minulé používané vůně, a poté, co jsme spolu strávily dopoledne v parfumerii a na kafíčku rozjímáním nad navoněnými papírky a zápěstími. No a druhý případ řeším teďka – bude náročný, protože uživatelka je náročná, nicméně přesně si řekla, co ve vůni chce a co ne (jo jo – kytičky, ne ne – ovoce, sladké, pačuli). Čirá radost – člověk, co ví, co je pačuli a jak to voní? To nepotkávám každý den! 🙂
    A volbu Bottegy Venety shledávám jako vysoce dobrou. Ještě tak nějaké ženy takto navoněné občas potkat, to by teprv byla slast… 🙂
    Verunka

  7. kejtyna napsal:

    Ahoj! Já teda měla problém najít tu svou vůni hodně dlouho, ale nakonec už nic jiného nepoužívám, takže docela obdivuji, že jsi se do toho pustila a ještě pro cizího člověka!

  8. zarox21 napsal:

    Já jsem na citrusy, nejlépe grepy a „hořké“ vůně. Ale občas se po zkoušení „osypu“. Vyzkoušet si proto parfém na vlastní kůži je důležité i proto, že na papírku to je někdy úplně o něčem jiném než na sobě.

Zanechat Odpověď

