Báječná dovolená s Carlosem aneb Cože? Jaké Vánoce?

tenerifePrávě jsem se vrátila z Tenerife. Ze slunce a tepla jsem vkročila do sněhu. Brrr! Když mi kamarádka před dvěma dny psala SMS, že je na skvělém vánočním večírku, sundala jsem sluneční brýle, rozetřela důkladně opalovací krém a upřela pohled na nejbližší palmu. „Jaké Vánoce? Hráblo jí?“ pomyslela jsem si.

Tenerife2Tak předně: na Tenerife mají velmi dobré španělské brandy jménem Carlos. Ten se stal v prvních deštivých dnech našim oddaným společníkem.  Tedy – pokud bych musela někomu poskytnout transfuzi, byl by příjemce pravděpodobně nesmírně šťastný, neboť v mé krvi kolovalo tekuté a horké slunce…

.

Tenerife1Samotný jih ostrova byl TAK dokonalý, až mi to nešlo do hlavy. Čisto, milí, usměvaví a krásní lidé, úžasné restaurace s báječným jídlem. Nikde kočky, psi a snad ani hmyz (to nechápu, jak to dokázali). Zeleno a modro, gejzíry barevných květin a i ty sukulenty  jakoby byly napucované nějakou leštěnkou… No toto?! Takhle že se tu doopravdy žije? Poněkud… nepřirozené.

IMG_0091Cestou na sever však Tenerife v „cukrovosti“ (naštěstí) přibrzdí. Otlučené loďky v přístavech, upracovaní lidé, kočky, rozesmátí „voříšci.“ Políčka s bramborami, což je místní specialita, tzv. papas arrugadas. Vaří se slupkou v silně osolené vodě. Až se voda vypaří, zůstanou brambory pokryty jemnou solnou krustou. Podávají se s pikantními omáčkami.

Tenerife3Nejvyšší hora Španělska Pico del Teide měří 3 717 metrů a cestou na ni vystřídá příroda několik tváří. Když jsme vkročili do borovicového lesa, málem jsme šlápli na tři nádherné praváky. Vavříny, eukalypty, borovice a stromové vřesovce nahradí postupně čilimník, úhorník a snová lávová pole. Co roste na samém vrcholu, kam jede lanovka, nevím. Bojím se totiž výšek…

Tenerife4No nic… Teď se důkladně natřu mlékem po opalování, zkontroluji, jestli je přivezený Carlos v pořádku, hodím do pračky záclony a půjdu se podívat do sklepa po takovém tom věnci s ozdobami, který pověsím na dveře. V televizi totiž zrovna několikrát opakovali, že za chvíli jsou tu Vánoce. Ach jo! Asi mají vážně pravdu…

Příspěvek byl publikován v rubrice JEN TAK se štítky , , , , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

20 reakcí na Báječná dovolená s Carlosem aneb Cože? Jaké Vánoce?

  1. Zelená zavistí!!!! Ten pocit znám… kdysi jsem byla v lednu v Egyptě. Ležíc na pláži jsem obdržela esemeskou informaci, že doma mrzne tak, že praskají kolejnice. Vůbec jsem nechápala… 🙂
    Tam ale muselo být krááásně 🙂

  2. eva vávroá napsal:

    Ano, také vzpomínám na Tenerife, byla jsem před 18 lety a ne o Vánocích… Carlose jsem neochutnala,ale i tak to bylo super. I když tam v září (čas naší dovolené) snad poprvé v životě na vrcholku lávové hory sněžilo, vzpomínky jsou pořád aktuální – koupila jsem si pár úžasných kožených sandálků, které jsou snad nezničitelné! Uvidíme příští léto – už aby bylo! Nesnáším totiž zimu, ale i tak přeji hezké Vánoce, klid – vždyť se jedná o jednu večeři – a pak zvládnout rodinné návštěvy, to by snad byl dobrý Carlos nebo něco podobného. Ale určitě vše dopadne dobře:)

  3. Ludmila napsal:

    Už chápu Tvůj výpadek ve psaní, milá Blogeríno ! To by se mi taky líbilo, pěkně si cestovat v teplých krajinách a nemuset odhazovat sníh 😉

  4. Sedmi napsal:

    Diky za tip 🙂 a to more bylo alespon na rychle smoceni nebo moc studene?

  5. mfrohlichova napsal:

    Tak to je převánoční článek dle mého gusta…zavzpomínat si na léto 🙂 Na Tenerife jsem byla a je tam fakt nádherně, líbí se mi ta rozmanitost – pláže kontra lesy a sopečné „hory“…a černý písek je krásně dekadentní :-)…ovšem s Carlosem jsem tam nebyla, to musím někdy napravit 🙂

  6. tereza samuela napsal:

    ja idem na teenrife v lednu.a nemam ubytko.je lepsie ubytovat sa na juhu alebo na severe?

  7. Enka Quanium napsal:

    Vítej zpátky! Chybělas mi ženská!!! Doufám, žes načerpala sluneční energie do zásoby! 🙂

  8. Katie napsal:

    Závidím, taky bych jela někam do teplíčka…

  9. jolana88 napsal:

    já to opakuju furt – Praotec si měl pořídit lepší křusky 😉 díky za fotky, v té slotě za oknem přišly k duhu

  10. Jo, jo… Mohl to strdí najít ještě kousek vedle…

Zanechat Odpověď

