Jak to chodí na Zakyntosu aneb Saganakííí…

P1120129Tak! A mám po dovolené! 😦  Pobyt na řeckém ostrově Zakyntos byl … ÚŽASNÝ! Slunce, dobré jídlo, pocit bezčasí a teplé moře. První tři dny jsem se nemohla na pláži (s povzbudivým názvem Vrahos) nabažit vln. Nemotorně jsem hopsala do mořské pěny a (zřejmě pod vlivem pálícího slunce) při každém vodním výskoku nadšeně euforicky hulákala  „saganakíííí“, což v Řecku znamená „smažený sýr“, ale nějak mi to připadalo akusticky naprosto perfektní. Personál plážového baru mě zpočátku obsluhoval se značnou nedůvěrou než zjistil, že ta praštěná turistka, která ve vlnách neustále řve jako idiot „smažáááák“ bude pravděpodobně naprosto neškodná…  

P1120154Na Zakyntosu je spousta půjčoven aut, skútrů a čtyřkolek. Auta zřejmě nemají tlumiče a podobné věci, a taky v nich pořád blikají nějaké kontrolky. Nikoho to nevzrušuje. Domorodce od turisty poznáte na skútru velmi snadno: turista má přilbu a pevné boty. Domorodec jezdí v žabkách nebo naboso, nemá přilbu a za jízdy telefonuje nebo kouří. Případně obojí najednou…

P1120199Pokud v hotelovém pokoji otevřete libovolnou zásuvku, zůstane vám v ruce (netvrdím, že všude) a skříně jsou naprosto originální absencí polic. Jestliže požádáte někoho z personálu o opravu lampičky na nočním stolku, odhalí široký úsměv a srdečně vás ujistí, že „no problém“. Ukáže se však, že evidentně myslel, že to není JEHO problém, protože  stávkující lampičku až do konce vašeho pobytu vytrvale ignoruje…

kočkyVšude narazíte na nesmírnou spoustu koček růžného stáří i barev. Některým chybí části uší a i jinak jsou poznamenány častými rvačkami. Pokud jim koupíte jídlo (jako já), otevřete dveře a zavoláte „čičičí,“ do tří vteřin máte kolem sebe minimálně deset koček a blíží se další. Poprvé jsem vyděšeně zacouvala zpět při dvacáté kočce. Pak jsem si zvykla a jen prostě kupovala víc salámu.

P1120042Některé děti na pláži chrání rodiče před nebezpečným sluncem a vodou vskutku svědomitě. Chlapeček na fotce měl na sobě celý den plavky s nohavičkami a rukávy, polystyrenové (nebo jaké) destičky na zádech, nafukovací rukávky, a – pokud se brouzdal v mělké vodě – narazili mu rodiče pro jistotu ještě kruh. Zda měl nějaký bezpečnostní vzduchový polštář i v té apartní čepičce se nám nepodařilo zjistit. Vsadila bych se, že jo. Jistota je jistota…

Tolik zatím o Zakyntosu. Pro dnešek: musakáááááá….

To Be Continued…

Příspěvek byl publikován v rubrice JEN TAK se štítky , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

17 reakcí na Jak to chodí na Zakyntosu aneb Saganakííí…

  1. tutto bene napsal:

    Vítej doma. Tvoje reportáž je eňoňuno! Vrahos si budu pamatovat ještě dlouho:D
    Dobrou noc a suvlakíííííí……

  2. Ivana napsal:

    Krásná reportáž! Kočičky jsou pěkné, zato chlapečka je mi líto…

  3. Romana napsal:

    Retsíííííína doma!

  4. Eva napsal:

    Chudák chlapeček:-))) Byla jsem na Zakynthosu před lety a je to tam fakt úžasné!

  5. Enka Quanium napsal:

    Vitej zpatky! Uz se mi styskalo! Z reckych kocicek jsem byla unesena, taky jsem je krmila a nejradsi jsem byla, kdyz uz nechtely.. jakoze uz nemaji hlad, chudinky.. a vecer jsem ovinena vymyslela zpusob, jak jich par propasovat do letadla :o)

  6. mfrohlichova napsal:

    Zdravím Tě a vítám zpátky v našich vodách!! Skvělé a vtipné postřehy – už mi chyběly :-)! Jo, kde jsou ty doby, kdy za mého dětství bylo rodičům fuk, jak dlouho jsme ve vodě a jestli jsme se už nerozmočili natož jestli dokážeme dobře plavat nebo jestli jsme namazaní nebo ne – většinou to jistila spálená záda…fotka chlapečka vybaveného proti všem nebezpečím je bomba, ale zároveň je to i smutné. Ovšem kočky můžu kdekoliv a kdykoliv, jsem si místo dovolené pořídila jednu novou :-DD.Těším se na pokračování.

  7. Teress napsal:

    Ahoj, jsem ráda, že si se na dovolené měla tak dobře, smažený sýr mě pobavil, ještě víc než to chudák dítko… některé maminky prostě nechápou, že se děti musí trošku oťukata..

  8. podobka napsal:

    my sme v grecku zasadne kricali jamáááás
    ale vrahos si pamatam aj ja, aj ja som si ju takto pekne nafotila a teraz som sa normalne potesila, ze aj ja som tam niekedy bola.. ..aj ked samotnu plaz si uz velmi nepamatam

  9. podobka napsal:

    Neviem, ci nahodou prve na nej sme nevideli liahnuce sa korytnacky, take malucke
    , drobnucke a motajuce sa , tahalao sa sa to z piesku za prvou neonkou, co bola po ruke

    , presne naopak, ako bolo more, bolo nam vsak povedane, ze to mame nechat tak ,tak sme to aj tak nechali, ale bolo nam ich luto, snad to more nejako nasli. Vyhraval im k tomu to anglicky dj-ej.

Zanechat Odpověď

