Ach, ten nebezpečný les aneb Jak mě dostihl sentiment…

2013-06-15-009Odjela jsem na hory do lesa. Ano! Do toho nebezpečného lesa plného klíšťat, hadů a jiných potvor, které na vás číhají na každém kroku (aspoň to mnoho lidí tvrdí). Neměla jsem faktor. Neměla jsem postřik proti klíšťatům ani nic na komáry. Neměla jsem skafandr. Prodírala jsem se smrčím v tričku s krátkým rukávem se stéblem trávy v puse a – světe, div se – přežila jsem… Jako už mnohokrát…

vstavačeVůně jehličí a pryskyřice se mísila u ledového potoka s pachem bahna, na loukách voněla tráva. Máloco je pro mě krásnějšího než letní louky. Ty barvy! Kopretiny, kohoutky, štírovníky, zvonky, pryskyřníky. A taky dvě místa plná modrofialových vstavačů. To by byl vzor na letní šaty! Úplně to vidím…

houby2A pak první hřib kovář (sinal, modrák), pak další dva… a třetí… Chytila jsem stopu a nořila se hloub a hloub do smrků s kudlou v ruce. Košík těžkl. Slunce pražilo. Větvičky praskaly pod nohama. Seděla jsem v borůvčí, záda opřená o hrbolatou kůru smrku a okrajovala další houbu. Už jsem skoro zapomněla, že to existuje…

Teplo budiž pochváleno!

houby

Domů jsme se vracela plna optimismu. A potkala jsme kamaráda. „To je nádhera, co?“ hulákala jsem šťastně, zapomínajíc, že není příznivcem tepla ani přírody.
„A co jako?“ zakabonil se.
„No přece to počasí! Paráda! Byla jsme dneska na houbách a mám skoro plný koš!“ jásala jsem.
„Nooo,“ zamračil se a hluboce se zamyslel. Pak se mu náhle tvář rozjasnila. Už věděl, jak mě trumfne. „To já – já jsem byl dneska na záchodě,“ prohlásil s úsměvem.
„A… mám… hovno…“

.
Hmmm… A copak máte z víkendu vy?

Příspěvek byl publikován v rubrice JEN TAK se štítky , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

11 reakcí na Ach, ten nebezpečný les aneb Jak mě dostihl sentiment…

  1. Enka Quanium napsal:

    Aaaa, zavidim, ja dnes savem pucovala balkon od holubich exkrementu, myla okna, prala a varila.. jak to tak vidim napsane, pripadam si jak ta roba ze te Stepforda.. pomooooc!! 🙂

  2. Já jdu hrát tenis….vůbec to neumím…ach bože, snad to všichni přežijem ve zdraví!

    • Tenis taky neumím a nikdy ho provozovat nebudu. 🙂
      Jednou jsem musela absolvovat nějaké tenisové utkání a kamarádka mě vybavila větou „odešel mu servis,“ abych nevypadala jako úplný diletant. Samozřejmě, že jsem to používala v úplně nevhodných chvílích…
      Tak držím palce, ať ti neodejde servis… 🙂

  3. vimneok napsal:

    taky jsme zkusili jit na houby… pry tu rostou po tunach, ale zadnou jsme neobjevili… tak nevim, asi je tady jeste moc brzo, teploty nepresahuji 20…

  4. Teress napsal:

    Taky jsem cselý víkend trávila v lese a na loukách, trhala jsem plevel, večer grilovačka… A nikdo z nás neměl ani kliště, ani ho nic neštíplo. Tak nevím jak je to s těma přemnoženýma potvorama:)

  5. kejtyna napsal:

    Taky bych brala chatu a les.. já jsem tak akorát grilovala, ale není to ono a ve městě není takový klid :(.

  6. mfrohlichova napsal:

    Jo, jo člověk si musí umět užít ty malé radosti, jo u někoho ta radost holt spočívá ve vyprázdnění (a ne v meditačním smyslu 🙂 – a přežít v lese, to teda klobouk dolů to už je svým způsobem hrdinský čin..Teplo chválím taky – potřebuju nakumulovat do kostí na zimu :)….

Zanechat Odpověď

