O důležitosti prevence aneb Není proč to tajit…

10435_1024x768Nedávno proletěla médii zpráva, že si Angelina Jolie nechala z preventivních důvodů odstranit prsa, neboť v sobě podle testů nosí vadný gen BRCA1. Ten výrazně zvyšuje riziko rakoviny prsu a vaječníků. Lékaři odhadli, že hvězdě hrozí 87 procentní riziko onemocnění rakovinou prsu.

Začala jsem též přemýšlet o prevenci. O odstranění dotyčného orgánu, než ho díky genetické zátěži napadne choroba. Ocitla jsem se však ve slepé uličce, neboť v mé rodině se ve zvýšené míře objevují zhoubné nádory mozku…

mozekzenaRozhodla jsem se bedlivě monitorovat všechny ve svém okolí. Několikadenní pečlivý průzkum mi překvapivě otevřel oči a potvrdil mé podezření: ano, i tato prevence již funguje – a to i u nás! Řada lidí, se kterými jsem se setkala, již evidentně preventivní odstranění mozku podstoupila – a zdá se, že to velmi prospělo jejich zdraví.

Škoda jen, že tuto skutečnost zatím nemedializují  jako Angelina. Osvěty totiž není nikdy dost…

.

Foto 1: www.tapetky.cz
Foto 2: fispa.hustej.net
Příspěvek byl publikován v rubrice JEN TAK se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

21 reakcí na O důležitosti prevence aneb Není proč to tajit…

  1. Luc. napsal:

    No jo, ty bláho. Představ si, ono už to nalezlo i do mého okolí. A občas mám pocit, jestli jsem taky neprošla něčím podobným. Víš jak – tohle si přeci člověk nemůže pamatovat, když je veškerá paměť odebrána:-)

  2. Hahahahaha!!! Tak v tom případě mi to udělali preventivně hned po narození 😀 Narodila jsem se v celkem pokrokový nemocnici na tu dobu, takže je to dost pravděpodobný 🙂

  3. Dana napsal:

    Jéééé, děkuji!!! Ani nevíš, jak se mi ulevilo :-). Záhada vyřešena, nemám mozek! Chytře jsem si ho nechala preventivně odstranit, ale nepamatuji si to. Tím se vysvětluje mnohé. Děkuji za zprávu !!!

  4. vimneok napsal:

    ty jo … ze bych se pridala do klubu s odstranenou pameti?

  5. Myyna napsal:

    😀 Sem si říkala, co z toho vyleze, takový seriózní začátek a pak… čistá pravda! 😀

  6. Petr napsal:

    Bohudík u nás se pacienti po amputaci mozku sdružují do takového spolku a je tak o nich přehled. K zastižení občas bývají na adrese nábřeží Edvarda Beneše 4, Praha 1, též známé jako Úřad vlády.

    • Ano, oficiálních spolků je víc, ale bloudí mezi námi i neregistrovaní…:-)

      • Petr napsal:

        Ano, ano, tzv. „nezávislí“…

        • 747 napsal:

          Jo, ti taky, ale jinak mají silné tendence se masově spolčovat a různě se iniciativně projevovat. Možná podle toho, jakou část mozku si nechali odstranit. Takže jsou pak ve spolcích mysliveckých, Zelených, Dětí Země, Greenpeace, EU, ČSSD, KSČ atp. a někteří dokonce kandidují na presidenty. Ba se jimi i stávají… 😛

  7. Simisek napsal:

    A já si říkal co se to v mém okolí v poslední době děje… a ona prevence 😀

  8. Isia napsal:

    Ani nápad! Mozog si odstrániť nedám! Dosť, že sa občas zasekne, niekedy nefunguje vôbec a často robí presne opačné veci, ako by mal, ale je môj! Ak by som ho dala preč, čo by mi v tej hlave tak veľkolepo hrkalo? A chytiť taký prievan cez uši…to by sa v tej prázdnej makovici mohol vytvoriť dobrý hurikán! Bŕŕŕŕ…

    Super článok blogeríno, ďakujem za pobavenie!

  9. Teress napsal:

    Také mám pocit, že pár lidí z mého okolí si ho nechalo preventivně odstranit:)

Zanechat Odpověď

