Moje problémky s IT Crowd aneb Hoď to na helpdesk…

it-crowdNevím, jaké máte zkušenosti s ajťáky a jestli znáte pekelné zařízení s názvem helpdesk. Oficiálně má poskytovat technickou podporu uživatelům PC či jiných zařízení. Zadavatel požadavku se pomocí aplikace spojí s týmem techniků, kteří jeho problém vyřeší. V praxi však jde o nesmírně rafinovaný mučící nástroj, který uživatele techniky v  krátké době dožene k absolutnímu šílenství…

helpdesk_bgPočátkem týdne musím v práci nutně vytisknou a předat nějaké dokumenty. Netiskne tiskárna. Volám ajťákům. Podle docházky tam jsou, ale nikdo z nich to nebere. Čas odevzdání dokumentů se blíží. Konečně se dovolám. „To ale musíte svůj požadavek zadat na hepldesk,“ radí mi ti dobří muži. Sakra! Celá vzteklá tedy najedu na helpdesk. Mám zadat popis zařízení a problému. Do pr… Co tam mám… Nakonec píšu: Tiskárna. Velká, šedá hranatá. Zelené a červené tlačítko. Netiskne. Zadávám prioritu číslo jedna – tedy urgentní požadavek, což znamená vyřešení problému do dvou dnů. Paráda. Dva dny tisknu ve vzdálené kanceláři u kolegyně a běhám pro dokumenty. Konečně pomalým krokem přichází ajťák. Chvíli si brumlá a zaříkává techniku, pak se obrátí ke mně a říká: „To byla jenom maličkost. Příště stačí prostě jenom zavolat…“

touchpad_edited-1Další den se můj počítač rozhodne stávkovat. Každých dvacet minut vyhazuje hlášku, že probíhá konfigurace, načež se na delší dobu odmlčí a ukazuje nějaké sloupce. Nevím, k čemu to je, ale respektuji to. Po několika hodinách mě to přestává bavit. Píšu na helpdesk: Můj počítač neustále konfiguruje. Byla bych nesmírně vděčná, kdyby to přestal dělat a já mohla v klidu pracovat.“ Za dva dny přijde ŽIVÝ ajťák. „No tohleto, to je ale divné,“ drbe se na bradě a pouští se do své magie…

hysterka_2Koncem týdne si nějakým způsobem zablokuji touchpad. Nereaguje na dotyk a v levém horním rohu začne blikat světýlko. Zkouším volat ajťákům. První to nebere, druhý taky ne. Od třetího se dozvím, že přes notebooky je tam ajťák číslo jedna, který to ovšem stále nebere. Mám to prý hodit na helpdesk. Házím… Poté mě něco osvítí a volám kamarádovi. „To je prkotina,“ uklidňuje mě. „Jenom třikrát ťukni na to světýlko a odblokuješ to,“ radí mi. Problém je za tři sekundy vyřešen… Zhruba za pět hodin mi volá ajťák, a že prý stačí třikrát ťuknout na světýlko…

Dnes ráno jsem přišla do práce a počítač mi každou chvíli tvrdí, že „aplikace outlook přestala pracovat a že vyhledává řešení problému.“ Volám ajťákům. Neberou to. Dovolám se zhruba za hodinu. A hádejte co?! Ano, správně… helpdesk. UÁÁÁÁÁ!!! 

hollywoodsmovies.webnode.cz
mymobo2010.blogspot.cz
cooklib.org
diva.aktuality.sk
Příspěvek byl publikován v rubrice JEN TAK se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

18 reakcí na Moje problémky s IT Crowd aneb Hoď to na helpdesk…

  1. Dejnicka napsal:

    Tak to mě uklidnilo, že je to všude stejný:-D

  2. Mě teď taky… 🙂

  3. Romana napsal:

    Smrdí vaši ajtíci?

  4. Isia napsal:

    Ale aké majú pevné nervy tí vaši chlapci. Z toho plynie ponaučenie, že ak zničíš nervy druhému, tebe ostanú celé! Čo keby si im každý deň napísala na milovaný helpdesk nejakú prkotinu, nech sa aspoň prebehnú? 🙂 Možno by sa to obrátilo…

  5. Adél napsal:

    Tož z tebe ti Vaši ajťáci musejí mít radost 😀 😀

  6. kejtyna napsal:

    Znám to :D. Ale aspoň přijdou za ty dva dny ;).

  7. Desperádo napsal:

    Jakožto ajťák oceňuji a potvrzuji, že helpdesk je zlo. Bohužel kdybych si dovolil onen luxus vyřešit problém s velkou hranatou tiskárnou až za dva dny, nevydržel bych na svém místě ani následující den 🙂

  8. Bebe napsal:

    No… aspoň se nezeptali jako první „zkoušela jste to vypnout a zapnout“? 😀

  9. Myyna napsal:

    Chachaaa, ajťáci jsou speciální sorta lidí! Vždycky se uměj tvářit, že jsou strašně zaneprázdnění, ale většinou tomu tak není. Jen využívají toho, že většina lidí nerozumí těm specifickým problémům, kvůli kterým tam ajťáci jsou. Vím to moc dobře, několik let jsem byla ajťák :D.

  10. Witch napsal:

    Miluju a „miluju“ ajťáky! Radši vypadli z baráku, bývají i na zabití… Velmi často. Jsem statečná žena. U IT Crowt se bavím, je to takové odlehčené, ale někdy to nemůžu vydržet, děsně to rejpe do reality.

Zanechat Odpověď

