Plecovník nesouvisí s mými plícemi aneb Veselé Velikonoce!

P1110856Křupavá , lehce popraskaná nazlátlá kůrka pekelně voní. Malebně se dere z pekáče a tiše křičí: „Rozkroj mě, ROZ-KROJ-MĚ!“ (Sakra! Mám všechny nože děsně tupé! No, nic…) Nůž se zakusuje (vzhledem k neostrému ostří poněkud problematicky) do obsahu pekáče. S občasným zaskřípěním krouží po stěnách. Kůrka se zvolna odklápí jako poklička a… Ááááách…

V hebké střídě lehce nakyslého chlebového těsta se lesknou bílé a tmavé klobásy i – mercedes mezi masy – bůček. Střída je lahodně prosáklá mastnotou. Ta vůně… To blaho…

OLYMPUS DIGITAL CAMERAPlecovník je tradiční velikonoční pochoutka pocházející ze Slezska. Hospodyně ho kdysi připravovaly z chlebového těsta a uzené uvařené plece. Dnes ho (naštěstí) dělají některé pekárny. Stačí jim před Velikonocemi donést pekáč, klobásy a maso. A příští den už jen pozvat přátele…

Doporučená příloha: pivo, víno, lihoviny obecně, okurky, kyselé cibulky, nakládaný česnek, kyselé houbičky, olivy, korbáčky, velikonoční beránek, dobrý doutník, atd… Později Anacid, Cholagol, Algifen, Ibalgin, soda a mokrý hadr na hlavu. Velmi doporučuji také klid na lůžku…

Miluju tyhle svátky jara! (Hernajs, to mě ale bolí hlava. A tady to – pod těmi žebry – to bude asi žlučník, ne?)

Příspěvek byl publikován v rubrice JEN TAK se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

18 reakcí na Plecovník nesouvisí s mými plícemi aneb Veselé Velikonoce!

  1. tutto bene napsal:

    My tomu říkáme šoldra a v menší verzi pecínek:) Je to sice z trochu jiného těsta, ale plní se to uzeným a klobásami, stejně jako ty tvoje sympatické pekáčky. Zrovna dneska jsem je pekla. Prvně v životě a povedly se!!! U svého muže jsem získala nezanedbatelné plusové body. U něj doma se toto na Velikonoce peklo.

  2. mfrohlichova napsal:

    Byť jsem původem ze Slezska, tohle vůbec neznám :)….vlastně zjišťuju, že nějak nefrčím v krajových tradicích ani teď….nevěděla jsem, co je velikonoční hlavička ani plecovník…no konečně jsem už chytřejší..Každopádně to vypadá velmi dobře!

  3. Desperádo napsal:

    Dnes jsem vyzkoušel. Výborné. Děkuji za tip a doporučuji těm, co to zatím neznají. A to nejsem původem ze Slezska 🙂

  4. Ludmila napsal:

    Vypadá to vysoce sežratelně … My tady na Hané pácháme mazance, letos „jenom“ tři plus nějaké to cukroví, jsme tu asi víc na sladké.

  5. vidoulsky napsal:

    Rowachol, jmenuje se to Rowachol, beru ho asi týden, právě je mi trochu lépe, ale po zhlédnutí fotek té nádhery si jdu raději jeden vzít. Preventivně. Už vím jak chutná kopí pod žebro, nebudu nic riskovat.

  6. Isia napsal:

    Vďaka za „plecovník“. Opäť som sa v niečom poučila. A že čítanie blogov je len márnenie času. Pche!
    Ja si neviem predstaviť Veľkú noc bez veľkonočnej hrudky. Škoda, že už je po nej…po hrudke samozrejme.

  7. Mimo.ň napsal:

    Přiznám se, nikdy jsem o něm neslyšela. Což se nevylučuje s možností, že dohledám recepturu a vyzkouším…

Zanechat Odpověď

