Sbírka Ijáčků aneb Můj recyklovaný medvídek Outsider

P1110828Jako dítě jsem milovala knížku Medvídek Pú. K srdci mi přirostl zejména malý klokánek a taky tygr. Ze sovy jsem měla respekt a prasátko na mě působilo tak nějak… zmatečně. Jediná postava, která mě uváděla do rozpaků, byl věčně zachmuřený Ijáček. „Proč je pořád tak smutný?“ nechápala jsem. Postupem času se můj vztah přetavil ve vřelou sympatii.

Začala jsem úplně chápat životní postoj zasmušilého fialového oslíka, který má rád bodláčí. Bručoun s měkkým jádrem. Vždycky stojící na okraji bandy ze Stokorcového lesa. Outsider. Úplně jasně slyším jeho temné: „Néé, že by na tom záleželo….“ No, Kryštůfek Robin tehdy asi neměl po ruce antidepresiva…  

medvěd1Letos jsem dostala k vánocům medvídka Outsidera. Zdá se vám, že nemá uši? No právě… Originální „outsideří“ zvířátka vymyslelo studio Atelier Volvox z Curychu a jejich inovované hračky získaly v Německu cenu za recyklaci Design Preis 2012. Designeři Samuel Coendet a Lea Gerber sbírali tak dlouho staré hračky ze secondhandů, od známých i z mateřských školek, až jich měli velkou sbírku. A pak ta zvířátka rozpárali! Obrátili je naruby a pečlivě ručně sešili. A tak se to podstatné, co bylo uvnitř, dostalo na povrch. Ta zvířátka jsou moc milá… Jedinečná! Kdyby se takto „převrátili“ někteří lidé… hm… no, raději nic… 

Medvídek báječně zapadl mezi mou sbírku Ijáčků. Přijali ho skvěle. Dokonce bych řekla, že na jejich tvářích vyloudil krátký lehoučký úsměv. I když : „Néé, že by na tom záleželo…“ A možná, že jo…

Příspěvek byl publikován v rubrice JEN TAK se štítky , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

28 reakcí na Sbírka Ijáčků aneb Můj recyklovaný medvídek Outsider

  1. Isia napsal:

    Medvedík outsider je taký…nó…zošitý… Ale inak, asi je outsiderom práve preto, lebo ukazuje svoje najskrytejšie vnútro.
    Oslíka nemám ani jedného, zato medvedíkov mám dvojičky. Ten s fialovým svetríkom krášli môj avatar a ten v oranžovom svetríku ticho závidí. Koľko kusov oslíkov vlastníš?

  2. lucifrid napsal:

    Ja sbiram slony. Mam malickate keramicke, velkeho plysaka a jednoho velkeho keramickeho… To mi pripomina, ze uz jsem dlouho zadneho nedostala… budu si muset nejakeho mini asi koupit sama :). Ijacci jsou bozi, maj takovou osobnost!

  3. Lucka napsal:

    Ijáček byl odjakživa mou oblíbenou postavičkou ze Stokorcového lesa. Vlastním zatím jen jediného, zato v oblečku, který skoro připomíná ústavy pro duševně choré – v nadýchaném růžovém župánku (i s dírami na ouška, samozřejmě). Až ho to u mě omrzí, mohu ho skamarádit s kolegy ze tvé sbírky? Jistě by si mezi svými připadal lépe, ale „Néé, že by na tom záleželo…“ 😉

  4. tutto bene napsal:

    Týjo USB, tos mě dostala, tolik oslů pohromadě. Né, že bych na to nebyla zvyklá:D
    Medvěd naruby se ateliéru Volvox povedl, máš tam valoženého lídra plyšového klanu.

  5. Nějak mě to rozněžnilo, že půjdu obejmout sousedovic kočku.

  6. Evelins napsal:

    Koukam,ze ve sbirce osliku jsem nalezla konkurenci 🙂

  7. 747 napsal:

    Asi v každém z nás zůstává kousek dítěte… 😉

  8. Mimo.ň napsal:

    Jooo, když to, co je uvnitř, vykoukne na povrch, nastává často velké překvapení.
    A dobře, že Kryštůfek Robin antidepresiva neměl. Aťsi jsou smutky, splíny a deprese smutná záležitost, spolknutím tabletky se nic neřeší. Jen se to „ijáčkovské“ ztratí a vyžehlí do neutrálna. Což je někdy možná škoda. Pro Ijáčky i ty kolem nich…

  9. Petr napsal:

    Ani nevím, proč jsem si vzpoměl na vysokoškolská léta. Také často, zejména po flámu, vyplynulo napovrch něco zevnitř. A někdy to nebylo nepodobné medvídku outsideru.
    Sakra, musím si nalít panáka…

  10. mfrohlichova napsal:

    Krásná sbírka – úplně jsem zapomněla na bandu medvídka Pú, jak mi holky rychle vyrostly. Už doma nemáme žádné stopy, že by našim životem někdy prošel – škoda :). Ale Ijáčků je v životě i tak dost….Méďa Outsider nemá chybu!!! Moje mladší dcera takto recykluje – některé její výrobku se tomu velmi podobají.

  11. Tina napsal:

    Medvedik PU patri medzi moje naj knihy. vazne. velmi sa tesim, ze si ho na blogu pripominas, ale niezeby na tom zalezalo…
    u nas je len jeden oslik- ma domov na chladnicke (a v packach magnetky), ale vzdy v kute- bokom od ostatnych (cize prasiatka a tigra 🙂 )

Zanechat Odpověď

