Fialové Manifesto aneb Úchylačka přes barvy

o_20042Rusovlasá éterická colorfilka se mazlí s barvou. Válí se ladně s erotickým nábojem po plátně, na které svýma rukama od fialové barvy vláčně maluje abstraktní obrazce. Chudák! Úplně si zacákala bílé šaty! Po zvládnutí tvůrčího amoku se převléká do černých šatů, načež při dražbě obrazu potkává osudového muže s pohledem tvrdším než wolfram. Nový parfém Manifesto od YSL je tu!

Jeho tváří s fialovýma rukama se stala americká herečka Jessica Chastain. Máte-li úchylku na matlání barev, reklamu doporučuji. Pokud jste chromofobik máte zaděláno na záchvat.

ManifestoSamotný flakón je přeťat fialovým prstenem (páskem?). Fialová je barvou vášně, tajemství a nese v sobě údajně protiklad a napětí červené i modré, dynamičnost i statečnost. Podle Christiana Diora je  fialová dokonce královnou všech barev. No, když to mistr tvrdí… Jinak je fialová barvou monochromatického světla o vlnové délce zhruba 400 nm, čemuž vůbec nerozumím, a také pochybuji, že by to mělo významnější vliv na tvorbu této vůně.

Upřímně – v posledních letech mě parfémová tvorba YSL neuchvátila. Zejména mi vadí neustálé reformulace Opia,  snad nejvíc leze na nervy modré Belle d’Opium, které má s původní legendou pramálo společného. Z posledních počinů bych snad ještě unosila Cinéma z roku 2004 díky mandlím. A jak je to s Manifestem (EDP)?

kytky-balcik-cedr-sisky-2856Po stříknutí na zápěstí na mě zaútočí sladkost vanilky, přeslazenost krotí tóny rybízu. Pak mi lehce zhoupnou žaludek konvalinky. Ty vystřídá cedr. Nemám ho ráda! Padne na mě pocit, že žvýkám vanilkový lusk nad vázou konvalinek a přitom mi do nosu leze urputná větev jehličnanu. Naštěstí se na mě vůně po půl hodině ustálí ve sladší krémovku. Venku sněží. Parfém v souladu se zimou vytvořil synergický efekt. Příjemné. Žádná srdcovka ani jedinečná bomba, ale vůně příležitostně beze studu nositelná, a to především v chladném počasí…

Tak jo! Zítra si Manifesto klidně naliju na tepny. Jenom si ještě musím koupit ty dlouhé fialové rukavice… Nebo aspoň Tempery…

Hlava: zelené tóny, bergamot, černý rybíz
Srdce: jasmín, konvalinka
Základ: fazole tonka, vanilka, santalové dřevo, cedr

.

 Foto 1: fragrantica.com

Příspěvek byl publikován v rubrice KOSMETIKA, MÓDA A VŮBEC se štítky , , , , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

22 reakcí na Fialové Manifesto aneb Úchylačka přes barvy

  1. Isia napsal:

    Prosím nekupuj si tempery blogeríno…ja som práve dopozerala reklamu a je mi zle. Si predstavujem ako môj úhlavný nepriateľ René Motlík behá po mojom byte s fialovými rukami a papre mi biele skrine, popri čom sa tvári ako v siedmom nebi.
    Na mňa je tá vôňa moc umelá. Neviem si pomôcť. Také niečo vysoko syntetické…ako…dederón…

  2. vimneok napsal:

    fialová byla jednu dobu moje oblíbená barva…

  3. Mimo.ň napsal:

    Nic proti tempeerám, ale mě TAHLE fialová neodvratně připomíná… čokoládu Milku… asociace Česká soda (kdo neviděl parodii, musí si to zkouknout)… no – takže dedeeron? 🙂

  4. Najdu Českou sodu s Milkou!

  5. lucifrid napsal:

    Fialovou miluju, ale jako ze bych se propujcila k tomu nechat si ji na sebe patlat? No za ty prachy co ji ale dali… :D.

  6. tutto bene napsal:

    Když mi ta osoba v malých černých vymaluje obývák, klidně může cákat o106 a přitom být cákla Manifestem. Proč ne.
    USB víš, že jsem ji ještě nezkoušela? Ty konvalinky mě trohu znervózňují, ale rozhodně ji alespoň vyzkouším:)

  7. Naďa napsal:

    Já si na fialovou moc nepotrpím, ale fialkovou, či lila můžu. Manifesto jsem kdysi používala, u mě dobrý. V poslední době jsem zakoupila nejhorší parfém v celé své historii a tak jsem se pokorně vrátila k Dolce vita od Christiana Diora 🙂

  8. Naďa napsal:

    Co mě znervózňuje je to, že můj komentář čeká na schválení, nemám to ráda, takže asi příště nic…

    • Systém komentářů je nastaven tak, že vždy musím schválit první nový komentář. Přijde mi to vzhledem k anonymům jako dobrý krok. Teď už by měl být přístup neomezem…

  9. Canan Pamuk napsal:

    Příští čtvrtek 13,30 v baru u nádraží, budu mít v knoflíkové dírce karafiát a hodinu času, klapne nám to? Zn. ve tvém městě.

  10. 747 napsal:

    Fialová je zvláštní barva. Musí se to s ní umět. Je záhadná, jedovatá, ale taky magická. Záleží na použití a náladě. 🙂

Zanechat Odpověď

