Mám strašně blbou axonometrii aneb Moje vánoční běsnění

IMG_0695Tak dobře! Vánoce už doběhly i mne. Zatím jsem zdobení domácnosti odolávala, ale teď už bylo nutkání pod tlakem okolní vánoční atmosféry příliš silné.
Kdysi dávno, když byla dcera malá, jsme si vzaly čtvrtky bílého papíru, nakreslily na ně podle své fantazie různé chaloupky a stromečky a stříhaly a stříhaly. Hotové výtvory jsme pak drobnými kousky průhledné lepící pásky nainstalovaly na okno…

Vzpomínám si, jak jsme byly na své výtvory pyšné, dokud k nám nepřišel na návštěvu kamarád, který si kritickým okem prohlédl naše vystřihovánky a pravil: „A nevadí vám, že máte úplně špatnou axonometrii?“ Pravda, řekl to kapku jinak, dokonce přesně zmínil místo, kdeže dotyčnou axonometrii  máme, ale nám to radost nezkazilo. Pro jistotu jsem si vyhledala informaci, že: axonometrie je technika kreslení reprezentující trojrozměrné objekty na dvojrozměrném médiu; vertikální rozměry jsou v měřítku, diagonální směry jsou zkreslené (izometrická, dimetrická a trimetrická projekce), což mě však ve výsledku zanechalo zcela chladnou…

Letos jsem – z nostalgie (a taky díky tomu zdobícímu nutkání) stříhala zase. Ano, axonometrii mám zase… tam … kometa je velmi nesouměrná a ty obrácené kníry – to jsou bílí havrani… A jestli toužíte vědět, jak se potom z okna sundávají ty titěrné kousíčky lepící pásky, tak…

děsně blbě…

.

Příspěvek byl publikován v rubrice JEN TAK se štítky , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

49 reakcí na Mám strašně blbou axonometrii aneb Moje vánoční běsnění

  1. Dana napsal:

    Opravdu řekl axonometrie? Blb :-). Je to důležité? Abych se přiznala nerozumím tomu a po ránu se o to ani nemíním snažit, co ta slova znamenají. Ale v každém případě domečky, stromečky, kometa i havrani jsou úžasní a to okno je naprosto nádherné a ty jsi neskutečně šikovná. Axonometrie neaxonometrie :-D.

  2. Justina napsal:

    skôr by som si s tými nožnicami vypichla oko, ako by som vystrihla niečo takéto krrásne a vyzerá to docela náročne 🙂

    • Ále né… Je to pohoda. Jsem strašně nepřesná a zbrklá, takže nic náročného v manuálních pracech po mně nikdo nemůže chtít.
      Vystřihovala jsem si po večerech u televize a děsně mě to uklidňovalo…

  3. Naprosto souhlasím s Justinou, dopadla bych stejně. Už ve školce jsem sbírala černé puntíky, když jsme dostali za úkol vystřihnout kolečko…. Mám z toho trauma dodnes a stříhám stále stejně, jako tehdy ve školce 🙂 Díky bohu za to, že si můžu koupit umělý adventní věnec, hotový, připravený a na mě je jen to, abych ho položila na stůl a zapálila svíčku. S vypětím sil tohle zvládnu. Ale to je z manuální práce asi tak všechno…. Takže máš můj obdiv, chudák moje budoucí dítě, tohle s nim maminka fakt dělat nebude (v rámci úrazové prevence a ochrany duševního vývoje mládeže)

  4. lucifrid napsal:

    Ja tohle ve skolce/skole delala nerada. Pac mam obe ruce levy. Ale doma me to celkem bavilo, hlavne barevne retezy :D. Jeste u nasich vsechno urcite nekde je schovane. A jako mas to krasne! A kniry by me nenapadly, me to prijde jako ptaci 🙂

  5. vimneok napsal:

    krása 🙂 na to axoněco se vykašli 😀

  6. tutto bene napsal:

    Ty brďo USB, ty jseš děsně šikovná. Ty chaloupky jsou dokonalé. Dyť s žádným axofujtajblem nemáš jediný problém. Já bych Tě posadila do skanzenu do nějaké útulné dřevěnice, Ty bys stříhala tyhle nádhery, nosila bych Ti tam slivovici a to bys pak dala axo… co proto:)

  7. Canan Pamuk napsal:

    Vzhledem k tomu, že jsem vystudovala deskriptivní geometrii, i když dosud neobjasněnou šťastnou souhrou okolností, musím potvrdit, že máš axonometrii tam, kde bylo řečeno. To by mi nevadilo. Že ti padá kometa na dům šafáře – to by mi taky nevadilo. Aspoň se vesnická chudina bude moct na Štědrý den ohřát. Ale že má někdo doma uklizíno, pečíno a ještě čas se zabývat axonometrií, tak to mne vážně nairitovalo!
    Skoro stejně, jako když včera těsně přede mnou zabrzdil nějaký Ústečák s jedličkou na střeše tak prudce, že mi spadl salám z chlebíčku do klína. Asi si budu muset sem-tam zastříhat…

  8. a) Deskriptivní??? Geometrii??? Hmm.. A budeš se se mnou ještě bavit???
    b) napekla jsem minulý týden vanilkové rohlíčky. Jenže už jsem je sež…snědla. V sobotu napeču znova…
    c) stříhej ušima, je to efektní…

  9. 747 napsal:

    K radosti axonometrie netřeba! Ten rejpal jenom záviděl pěknou výzdobu okének. 😉

  10. Isia napsal:

    Do tvojej axonometrie sa staral? A bol si istý, že netrpí strabizmom? (mne sa chalúpky páčia a budúci rok si u teba objednám podobné kúsky na svoje okná – alebo mi pošleš staré z tohto roku 🙂 )

  11. Chantal Prym napsal:

    Krásne, vyzerajú ako od Van Gogha, ale viacej sa mi páčia (niežeby som mala niečo proti Vincentovi, ale tie chalúpky sú onakvejšie 😀 )
    Dočítala som sa v diskusii u Tokijské domovnice, že máš nejaké japonské rozprávky, to sú aké? Aká to je knižka? Podľa toho, čo si tam napísala, to je veľmi zaujímavé, mňa by to ako religionistku prevelice zaujímalo 🙂 Tak by som sa porozhliadla, či sa to niekde dá zohnať.

  12. Sylva napsal:

    Šokuješ mě, naprosto. Nemám slov. Fakt. STOP. A to jsou vrány, sokolíci či netopýři, co poletují nad chaloupkami??? :-)))) A jak se to líbí kočičí spolubydlící? Že to nestrhá, u nás by to nevydrželo dýl, než pět minut.. Ale zas by je to mohlo trochu rozptýlit..

  13. ladyesik napsal:

    :D:D Axocosi. Ti intelektuálové 🙂 … Já takto vystřihovala naposled na základce 🙂

  14. Rosie napsal:

    Ty jo, tak na takovouhle piplacku bych se asi vztekle vykašlala po prvním exempláři 🙂 A na axonometrii ještě dřív 😀 Jsi šikovná!

    • To je právě to nejzajímavější – vůbec nejsem šikovná! A ani zručná! A jsem u každé drobnější práce okamžitě vzteklá a nepříčetná!
      Tohle je z nějakého důvodů výjimka…

Zanechat Odpověď

