Pozor, pozor! Důležité hlášení! aneb Neolizujte zábradlí!

1175190_video-obecna-skola-mraz-zabradliTak nám pěkně přituhlo! Zatím jsem ještě ve zprávách nezaznamenala každoroční trend mládeže, která přimrzá jazyky k dopravním značkám, zábradlí či klikám, aby zaměstnala hasiče. To si pak vždycky vzpomenu na svou dceru, která kdysi dávno přišla ze školy a velmi špatně vyslovovala. Ptala jsem se, co se stalo a ona přiznala, že chtěla vyzkoušet, jestli jazyk OPRAVDU přimrzne ke klice venkovních školních dveří. A jo!

V mém dětství jeden kamarád zkusil totéž na rybníku s vlastní sundanou bruslí. Tenkrát byl ovšem mráz skutečně unikátní a on pak musel běžet půl kilometru domů s vyplazeným jazykem, na němž mu pevně držela brusle a odkapávající sliny mu tvořily u úst rampouchy. Nechtěla bych být tenkrát na místě jeho rodičů…

zima_mraz_vetev_ara_denik-3801„Prosím tě, co tě to napadlo“, kárala jsem dceru. „Buď ráda, že mrzne jenom trošku.“ „Víš mami, zkoušeli jsme to úplně všichni a Pavel říkal, že ten, co to nezkusí je srab,“ zahuhlalo dítě. Nechala jsem to být. Když Pavel říkal…

Zároveň mi to však začalo vrtat hlavou. Jak to, že mě to nikdy v dětství nenapadlo. Najednou jsem si připadala děsně zaostale. V náhlém hnutí mysli jsem rychle vyběhla před dům a rozhlédla se, zda mě nikdo nevidí. U branky jsem vyplázla jazyk a lehounce se dotkla jeho špičkou kovové kliky. Fakt to lepilo! Celá nadšená jsem se otočila a zvedla rozzářené oči ke kuchyňskému oknu. Tam stál konsternovaný manžel a zíral na mě asi tak jako kdysi Nobel na nitroglycerin, který omylem vylil na hliněnou podlahu ve své pracovně(dál to s tou výbušninou už znáte…)

Takže – mám pro vás přátelskou radu: nechte raději své ratolesti v mírném mrazu olíznout kliku či cokoli kovového pod vaším bedlivým dohledem.  Myslím, že to pak už nedbudou zkoušet… A hlavně- nebudou jako já vypadat v pozdějším věku blbě…

Pozor, pozor! Důležité hlášení! Nastala nám zima a uhodily mrazy. Železné zábradlí před naší školou bývá příčinou úrazů. Kovové předměty se vlivem mrazu stávají lepkavými a je nebezpečné na takové předměty sahat nebo je dokonce olizovat! Opakuji: neolizujte železné zábradlí, neolizujte ani namrzlé kliky dveří! Konec hlášení.“ Obecná škola

.

Foto 1: blesk.cz
Foto 2: vyskovsky.denik.cz

Příspěvek byl publikován v rubrice JEN TAK se štítky , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

58 reakcí na Pozor, pozor! Důležité hlášení! aneb Neolizujte zábradlí!

  1. mamifi napsal:

    Ja to poprve videla az prave v Obecne skole, me to nikdy nenapadlo. A ted to zkouset opravdu nebudu. Vyraz tveho manzele bych vsak rada videla 😀

  2. Blogeríno, blogeríno…kdy dostaneš rozum?
    🙂

  3. tutto bene napsal:

    Hehe, tak já se přiznám , že jsem to jako dítě zkoušela:D
    Mě teď trápí něco jiného jestli se mi podaří nastartovat auto! Mrazy uhodily, startovací kable mám v pohotovosti.

  4. Lucifrid napsal:

    Hmmm, mě to nikdy nenapadlo. Ale lehce si mě navrtala. Ale stejně to radši zkoušet nebudu :D.

    • Holky, tak já jsem jediná divná??? Vás to fakt nikdy nenapadlo???
      Hmmm… Musím nutně k psychologovi…

      • Eva napsal:

        Nie si jediná, ty trdlo! Ja som to skúsila tiež ako dospelá. V zime pri hojdaní dcéry. Dieťa v kombinézke (pamätáš tie detské šušťákové overaly klzké?), akurát som ju išla zložiť. Mimochodom som olizla hočku, jazyk ako pribitý, malá na rukách, takže buď tak ostať, zohnutá s tým nákladom a kĺzačkou pod nohami, alebo sa jednoducho odtrhnúť. „Mami, coo sa stavo?“ Blbý nápad.

        • Jo, jo, JO!!! Konečně taky někdo normální!!! Krásná situace!!! Děkuji!!!

          • Eva napsal:

            Nuž nemáš za čo. Ešte napíš podobný článok s nadpisom “ Nepchajte si do úst lyžice a varechy pri varení polievky!“ (Alebo inej vriacej váry.) Trochu podobný pocit, len bez krvi. Na tú hojdačku som si už strašne dlho nespomenula. A mladej sa zasa prekrútia okále, keď na ňu spustím: „Keď si bola malá, tak…“ Možno som jej o tom ešte nehovorila.

            • Ano…horké lžíce znám…
              Letos jsem si taky „vtipně“ způsobila lehký otřes mozku, když jsem velmi prudce otevřela dveře spižírny, bohužel přímo do svého čela… Můj muž byl u toho, a místo aby mi pomohl vstát, dostal záchvat smíchu a vykřikoval: „je to nějaký rozbitý…“

              • Eva napsal:

                Aj o tom by si mohla písať. O manželových hláškach. Otras mozgu vravíš? Nie narazená kostrč? A to myslel hlavu alebo dvere? Ehm, dvere a vtipná hláška. Čo povieš na toto? Vchádzam do obývačky cez zavreté dvere. Rana do čela a reakcia: “ Nabudúce budem džentmen a otvorím ti. Chachacha.“

              • Koukám, že je to u vás VELMI podobné…

              • Eva napsal:

                Neviem, či je to podobné, ale napíš čosi na tú tému, potom posúdim, hahaha! Čo tak zábavné príchody domov? (Prisssahááám, dau šom ši len jedno, hik-hik.)

              • Tohle neříká nikdy… Ale pořád se děsně směje…

              • Eva napsal:

                Neviem si predstaviť, čo tým myslíš, že sa desne smeje. A náš pán domu je asi lepší klamár. Alebo si to o sebe aspoň myslí…

  5. Mimo.ň napsal:

    Přiznávám bez mučení – nezkusila jsem to ani v dětství (zaostalá a izolovaná) ani na starý kolena (srab). Nu, dělala jsem jiné věci (např. vylezla na střechu a nevěděla, jak dolů)… 🙂

  6. Chantal Prym napsal:

    Och, ja som to nikdy neskúšala, ale teraz si mi nasadila chrobáka do hlavy…:-D

  7. Hlavně počkej, až nebude mrznout tak moc… Jinak tě mám na svědomí…

  8. Isia napsal:

    Keďže som bola decko opatrné, vyskúšala som si to inak – bezpečne! Jemne naslineným prstom som sa nežne dotkla steny našej malej mrazničky. Našťastie! Mám totiž rada svoj jazyk a nemienim prísť o žiaden chuťový pohárik!

  9. K. napsal:

    Cítím se zaostale, ale taky jsem to prvně viděla až v Obecné škole. 🙂

    Nějak mi ale nedošlo, že nejen jazyk přimrzá. Zkoušela jsem ledové plavání a pak jsem chviličku čekala na kamarádku a přimrzly mi nohy k roštu u dveří do převlíkárny. Jsem si říkala, proč do té vody mají jen dřevěné schody, že to je složitější na údržbu než nerez. 🙂 Holt fyzika není moje silná stránka.

  10. Moje taky ne. ..
    Ledové plavání? Jsi dobrá!!!

    • K. napsal:

      Spíš možná bláznivá, ale kamarádka ve Finsku to provozuje 1-2 týdně a zdaleka není sama. 🙂 Je to náhodou skvělý, ale musí být větší zima, nejmíň mínus 10, nejlíp ale tak mínus 15-20. To je pak super pocit. A potom šupky do sauny. Relax na finský způsob. 🙂

  11. oldwomen napsal:

    Byla jsem dítětem s klíčem na krku vyrůstající v éře bakelitových klik a fabkových zámků. Ano, i nás souška pančitelka aktuálně varovala před olizováním namrzlých kovových předmětů … a první hodinu odpoledního vyučování ošetřovala pusu půlce třídy s klíči přilepenými na jazycích. Tu moji taky.

  12. katheriin napsal:

    Já jsem o tom tedy dlouho nevěděla, takže jsem to ani neměla potřebu nějak zkoušet jako dítě. Teď už to nemá takové kouzlo.

  13. S. napsal:

    Já jsem to měla jako dítě zakázaný 😦 A že jsem byla moc hodný dítě, tak jsem nic neolizovala! (Achjo, jaká nuda…)

  14. Né, to jsi neudělala! Kroutěj se mi prsty na nohou při tý představě 🙂 Mě fakt stačí si to jen představit a přehrát si tu šílenou scénu z Obecné školy, i když u ní většinou zavírám oči… Strachopudka no…. 😀

  15. Dana napsal:

    Tak dneska by to šlo 😉

  16. 747 napsal:

    Patřím do klubu zaostalých. 😦 Nikdy mě nenapadlo olizovat cokoliv, co není k jídlu a v mraze už vůbec nic. Chjo, co se mnou? 😯 😳

  17. Rosie napsal:

    Ježkovy 😀 Nikdy mě nenapadlo to zkoušet, a asi si ani netroufnu. Ale Tvůj článek mě zase jednou rozesmál, díky.

  18. Vanilka napsal:

    Já si velmi často připadám zaostale, když kamarádky vyprávějí, co jejich ratolesti zase vyvedly, a zasvěceně se tomu smějí. A mně je najednou tak nějak stydno, když si uvědomím, že já jako dítě nic takového nedělala – prostě proto, že mě to nenapadlo.

  19. ladyesik napsal:

    Já to taky nezkoušela, FAKT přimrzne? No nekecej – zkusím to s Maxem 🙂

  20. Gabriela napsal:

    Už dlouho jsem se tak nenasmála při čtení blogu :D. Děkuji, přidávám si vás do Readeru.

Zanechat Odpověď

