Jak jsem se seznámila s Krokařem aneb Křehkost i síla

Dnes jsem poznala KROKAŘE. Nevěděla jsem, co od něj mohu čekat. Byl však úžasný. Jedinečný. A lehce pikantní. Nikdy na něj nezapomenu! Setkali jsme se v restauraci na Den díkuvzdání. V Americe je prý takové setkání běžné…

.

KROKAŘ (krocan – kachna-kuře) nebo-li TURDUCKEN (turkey-duck-chicken) je skutečná bomba… To vezmete vykostěného krocana, lehce jej vystelete kaštanovou nádivkou a vložíte do něj vykostěnou naditou kachnu. Ovšem v té kachně už je nacpané kuře bez kostí, které má bříško také naplněné nádivkou. A pak to celé pečete. Krokař, kterého jsem okusila, měl 18 kilo a pekl se 14 hodin při teplotě 85 stupňů Celsia. Nádivku kuchaři (kteří se pohybovali v kuchyni s gráciií baletek v dokonalé souhře) zhotovili z masové fašírky, opražených a nasekaných jedlých kaštanů, soli, pepře, provensálského koření a rozmarýnu. Výsledek mi v řezu asocioval barevně sladěnou vitráž prozářených oken katedrál.

Celé mi to připomínalo scénu z Hrabalova románu Obsluhoval jsem anglického krále, kde pro habešského císaře jeho kuchaři připravují k večeři velblouda, ve kterém jsou antilopy. A v nich jsou krocani a ryby a vejce a nádivka a vůbec leccos…

.

Američané si krokaře dopřávají o svátku Díkůvzdání. Podrobnosti naleznete zde. Mého krokaře lehce zdobila grilovaná zelenina, zelenina na másle, opečené brambůrky, bramborové rösti a brusinková omáčka. Vyzkoušela jsem ještě pomalu pečený rostbeef s vinnou omáčkou, hovězí burger na grilu a brownies s čokoládou…

Milý deníčku. Dnes večer bude moje poslední myšlenka před usnutím patřit jemu. Krásně voněl. A byl tak křehký! Můj první KROKAŘ…

Příspěvek byl publikován v rubrice JEN TAK se štítky , , , , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

43 reakcí na Jak jsem se seznámila s Krokařem aneb Křehkost i síla

  1. oldwomen napsal:

    Au, brečí monitor a jeho krystalové slzy kanou do poslintané klávesnice.
    To mi nedělejte, Vy jedna, Vy, Vy blogeríno. Vždyť se mi utopí procesor.
    Panebože, to musela bejt bašta. Aááááách. Mlask, naprázdno polk.

  2. tutto bene napsal:

    A kde si okusila okna katedrál? První je první, ten už ti zůstane v paměti napořád! Tak ještě že to stálo za to:DDD

  3. Isia napsal:

    Ach brownies s čokoládou…ja mám dnes akútny nedostatok sladkého. Ticho ti závidím blogeríno! Idem si natrieť chleba s masťou a schovám sa niekde do kúta…

  4. Chantal Prym napsal:

    Mňááááám! Bože, bože. Idem si dať aspoň kúsok šunky.

  5. katheriin napsal:

    Tak to vypadá tak úžasně velce! Hned bych ho ochutnala…

  6. 747 napsal:

    Otřesná provokoce!!! To ce dělá, todlecto?!?!? Šiš, já musím prošmejdit chladničku! Ihned! 😛

  7. Fotka kachny! teda skoro, každopádně to vypadá skvěle.

  8. zarox21 napsal:

    Koukám, že s českou husokachnou krokař nějak nemá nic společného! To je úplně jiný kalibr. Nemám ovšem doma troubu nadstandardních rozměrů … 😦

  9. mischka napsal:

    Já jako absolutní „nepeč“, kterej peče akorát na vánoce a jednou za léto buchtu na plech, jsem se naučila dělat brownies, bo je to neskutečná bašta!!!

  10. Markét napsal:

    Já bych to asi nezvládla udělat..Vrchol mého kuchařského umějí jsou špagety!:-D Ale určitě bych ho ráda ochutnala, vypadá skvěle!

  11. U dvou Verunek napsal:

    Když jsi to začala popisovat, přesně se mi vybavil taky film Obsluhoval jsem anglického krále. Zní to šíleně, ale věřím, že to bylo úžasné:) Veronika

  12. dobrotka napsal:

    Některé příspěvky jsou na zabití. Zvláště když si je čteš po snídani, na kterou jsi měla chleba s máslem a goudou. Jediné, co Tě zachránilo, je, že jsem v Prdech, takže na Tě nemůžu. Každopádně závidím.

  13. Kajla napsal:

    Dneska jsem chtěla udělat kapra. Jen tak, samotného. Ale zvažuji, že ho vycpu pstruhem, pstruha mřenkou a vyplním to sardinkami…Snad se kapr nebude vzpouzet 🙂

  14. Soňa napsal:

    Mně by z celého Krokaře bohatě stačila kachna. Nebo jen kůže z ní a k tomu okusovat čerstvý chléb 🙂 Ale i tak to musela být pochoutka…

  15. Canan Pamuk napsal:

    To vařím normálně přes týden, o víkendu si dáme něco lepšího.

  16. Ach můj bože! nemám slov, jen plnou pusu slin….

Zanechat Odpověď

