Jak jsem potkala zorilu aneb Sundej toho skunka!

Zorilu jsem fotit nemohla. Tak musíte mít představivost…

V nákupním středisku jsem u stolku s kávou zahlédla ženu středního věku. Měla zavilý výraz. O to nic. To má spousta lidí. Horší byla její hlava. Kolem obličeje se vlnila tmavá koudel. A na vrcholu té masy se táhnul od čela k temeni tlustý bíložlutý pruh. „Co je?“ ptala se dcera, která postřehla moje zcepenění. „Ta paní!“ hlesla jsem. „Vždyť vypadá jako… jako…“ nemohla jsem najít správné slovo. „Myslíš jako zorila?“ otázala se dcera. „Co to? Já myslela spíš jako skunk…“

V následující osvětové debatě jsem se dozvěděla, že zorila je velká lasicovitá šelma vyskytující se v savanách od Senegalu a Nigérie až po Jihafrickou republiku (tak co dělá hergot v tom nákupním středisku?) A jejím blízkým příbuzným je skutečně skunk pruhovaný.

Zorila

Záhadou ovšem je, proč chce někdo vypadat jako zvířátko (pominu-li úchylku muže, který se cítil být tygrem a nedávno zemřel). Je ta dáma barvoslepá? Ujela její kadeřnici ruka se zesvětlovačem, načež své zákaznici zarytě tvrdila, že právě TOTO je free, cool a in? Nebo snad ta paní takhle vypadá DOBROVOLNĚ? Nevím…

Chtěla jsem se jí na to zeptat, ale dcera mě zadržela. Prý to není slušné a navíc zorily i skunkové v rozčilení postříkají útočníka ostře páchnoucí tekutinou. Tak nic. Bližší bádání mi bylo odepřeno. I tak ale mám několik zajímavých poznatků pro obohacení zoologie: zorily umí telefonovat, číst bulvární noviny a evidentě strašně rádi pijí kávu…

Foto: atlaszvirat.cz

Příspěvek byl publikován v rubrice JEN TAK se štítky , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

23 reakcí na Jak jsem potkala zorilu aneb Sundej toho skunka!

  1. dobrotka napsal:

    Zorila? To sis vymyslela, že jo?

  2. Ne, hledej, šmudlo…

  3. Evelins napsal:

    Zorila 🙂 Hihi. Nicméně já jsem teda vygůglila, že zorila žije samotářským životem 🙂 Tož to bude asi kvůli těm vlasům, ne ;-)?

  4. Canan Pamuk napsal:

    Fuj! V úvodu článku mi zatrnulo…

  5. Soňa napsal:

    :DDD Nebyla to Vlasta Parkanová?

  6. Canan Pamuk napsal:

    Ty, a co je vlastně „střední věk“?

  7. katheriin napsal:

    Zorilu tedy neznám a ještě jsem ani žádnou nepotkala na ženské hlavě.

  8. animon napsal:

    takové výstražné zabarvení zažene každého, což je si účel :-). A pokud požije i tu skunkovu zbraň, tak se nikdo nepřiblíží ani na 300 m :-). Tady je pěkná fotka: http://www.ezoo.cz/zvire.php?zvire_id=299

  9. Na tvé fotce je zorilka roztomilá… To ta paní nebyla…

  10. 747 napsal:

    Hezký! Jak vidno i zděšení může přinést poučení. Dodnes mi o existenci zoril nikdo neřekl. 😀

Zanechat Odpověď

