Silně protituristická aneb Já ti dám Lysou!

Už několik let mě přátelé marně lákali k výstupu na Lysou horu v Beskydech (1323 m). Nenechala jsem se obměkčit. Aby bylo jasno – nejsem zásadě proti pohybu po horách. Pokud rostou houby, ujdu bez problémů nejeden kilometr, ale  plahočit se pro nic za nic za vzdáleným vrcholem jen proto, abych mohla zase sestoupit dolů – to prostě postrádá logiku!

A přece jsem se na Lysou horu vydala. Měla jsem totiž mimořádně slabou chvilku, kdy jsem – lehce ochmelená – na večírku kývla a pak už šlo o čest!

Zprvu mi chůze nečinila problémy a dokonce se mi to krátce i líbilo. Zásadní zlom nastal až ve chvíli, kdy jsem kousek za Lukšincem sjela po rozbředlé hlíně a narazila si velmi citelně kostrč a koleno. Když jsem si rozmasírovala natlučenou nohu a vyplivla trochu jehličí, dostavila se u mě nálada, která se dá trefně označit jako depresivní. A byla jsem protivná!

Nejdu!“ řvala jsem vztekle na svého manžela. „Nech mě tady umřít! Nejsem debil, abych se plazila někam nahoru! Chci kávu! A cigaretu! A tady a hned!“ Choť, ač s vražedným svitem v oku, mě táhl jako tvrdohlavou kozu stále vzhůru a pokud klel, tak jen tiše.

Proč  zrovna já musím mít sportovního manžela! Nesnáším turistiku! A že prý je tu nádherně?! Pchá! Nádherně může být leda v nížině! Úplně nejnádhernější je Haná!“ vykřikovala jsem pak dlouhý čas mezi funěním.

A přece jsem se najednou ocitla na vrcholu. Vzteklá, zpocená, špinavá, unavená a přesvědčená, že už nikdy více! Pak jsem se rozhlédla kolem a řeknu vám, že tam nahoře…tam bylo skutečně krásně!

Dolů jsem klesala ve smířlivé náladě a dobrovolně se rozhodla, že příležitostně zdolám Lysou horu znovu. Vždyť jsem evidentně skvělý turista!  Má to jen jeden droboučký, ale podstatný háček – jestli to ten můj muž vydrží…

Obrázek: kct-tabor.cz

Příspěvek byl publikován v rubrice JEN TAK se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

45 reakcí na Silně protituristická aneb Já ti dám Lysou!

  1. :-)) Jsi statečná! Já prudim úplně stejně, tuhle jsem byla dotažena na Dvoračky. 6 kiláků do téměř kolmýho kopce, no já byla nas…. výhled byl pěknej, uznávám, ale příště jedině autem! Navíc nahoře slibovaná super hospoda sice byla, ale obsluhující parta tak na přesdržku, že se to vidí málokdy. Nemám rád kopce…. 🙂

    • Ať žije placatá Haná!!!

      • oldwomen napsal:

        Dámy, je tu buď průvan (celoročně) a nebo (na podzim, v zimě a v časném jaře) mlžná dusivá deka. Když prší, topíme se v blátě, když vysvitne sluníčko, zem praská pod jeho výhní. Step kam se podíváš, jen modravé hory na obzoru 🙂
        Miluji pohled z Pardusu. To je kopec v Hostýnských vrších. Žádná Lysá, či Sněžka, nebo dokonce Praděd 🙂 či Gerlach. Vyškrábat se na něj, to chce kus sebezapření, plivu plíce, když si uvědomím, že mne ještě, kromě cesty dolů, čeká další, strmější, výstup k hřebenové cestě, abych se po ní dostala k vlaku a domů, tak si nadávám do entého kolena, ale jak se posadím na vrcholu Pardusu, tak ten pohled dolů vše smaže. Každý rok se škrabu na Pardus.

      • Anebo u Kolína, tam je taky pěkně 🙂

  2. Evelins napsal:

    Vidím, že to s turistikou máme stejně 🙂 Ale máš můj velký obdiv! Já bych tam teda asi vylezla, ale asi jen raz. Však na netu jsou taky obrázky výhledu 😀

  3. Isia napsal:

    Drahá blogeríno! Pripomínam ti to už teraz, nech sa môžeš cez zimu náležite psychicky i fyzicky pripraviť. V júni budúceho roku ťa slávnostne pozývam na výstup na Rysy!!! Nabalíme kávu do termosky, niekoľko krabičiek cigariet pre istotu a vyrazíme.Turistika je výhodná – spevňuje zadok a určite zábavnejšia ako behanie hore a dole po schodoch. Aby nám bolo veselšie, mohli by sme pribaliť i ostatné členky milovníčok turistiky z týchto blogov. Kto sa pridá? 😛
    http://www.vysoketatry.com/ciele/rysy/rysy.html
    P.S. – ja som tam ešte nebola…aspoň by sme sa skúseným turistom postarali o trochu iný druh zábavy

  4. lucifrid napsal:

    Haha, citim se stejne. Vzdy se ale jako tvarim, ze jo, proc ne nekam na vylet. Ale pak jako naschval si moje telo rekne Ne! Si blba, ne? A nahodi rymicku nebo chripkoidni zeslablost a nikam se nejde. Pritom by to potrebovalo jako sul. Ale ma holt nastavenou obranu :D.

  5. tutto bene napsal:

    Tyhle vtipné nápady se zdoláváním hor má můj otec. Jako dítě jsem trávila téměř každý víkend v Beskydech. A taky jsem prudila, proč tam jdem, že si vezmu bagr a všechny hory srovnám se zemí. Jindy jsem v euforii nebo pod příslibem nějaké dobrého žvance vyběhla nejed kopec. A to mi zůstalo. Za vidinou plného talíře horské zelňačky, plného hrnku grogu nebo svařáku jsem ochotná i dnes zdolat nějaký ten výšlap. Dostatečně posilněná jsem schopná vychválit do nebes i výhled z Javorového na Třinec!

  6. Lucy napsal:

    Připomínáš mi trochu mého přítele 😀 Ten taky turistiku moc nechápe 😀 Ale jsi dobrá, že jsi to dala!

  7. 747 napsal:

    😆 Já mám nejraději kopce, na které vede silnice. V nejhorším se spokojím i s lanovkou. Pěšourem ať choděj mladí a neklidní nebo lidi, co celé dny lapí na prdeli. 😛

  8. maja napsal:

    Zase si mě dostala, slzím u kafe smíchy, jsem na tom dost podobně :-)), uff a jsem ráda že ne sama. Můj turisticky založený protějšek mi musí doma sdělit délku trasy, ale v reálu je to dvojnásobek a někdy si myslím, že i dvacetinásobek. Báječné jsou výlety v horku, kdy normální lidi sebou plácnou u vody a my se potíme tuplovaně. Ovšem nejvíc mi dostávají otázky, hned za prvním stromem: „Můžeš? Můžeš ještě?“

  9. Popsala jsi to skvěle, taky odolávám výstupu na horu Fuji, ale asi mě to časem čeká…jistojistě tam zahynu..

  10. Canan Pamuk napsal:

    Hlavně neturistujte na východní Slovensko, na otočku a bez NABÍJEČEK! Ještě si napíšu poslední zprávičku sem na blog, poslední SMS a pak už o mně nikdo neuslyší…let cancelled. Na nejkrásnějším letišti Evropy, kde nemají ani židle pro pasažéry, protože neexistuje nikdo, kdo by tady chtěl STÁT dýl, než 5 minut, natož se posadit…Blogeríno, naše zítřejší rande nevidím moc reálně, kdoví, kdy se odtud dostanu, někdo z Bradavic sem poslal divnou mlhu a můžou startovat jen letadla do Blavy (sic!)
    Potvrdím ti to až zítra dopoledne, pokud se mi podaří vrátit do civilizace a nesežere mne přitom užhorodský yetti nebo mongolský olgoj-chorchoj. (Nefunguje mi soukrmail v pracovním NTB, pro moje tel. číslo kontaktuj Ketry, prosímtě – neuložila jsem si tvoje do mobilu). Kdyby bylo třeba.
    Ještě mám 3 minuty energie, pokud mi chceš vyslovit soustrast.

  11. Drsoň napsal:

    Krásné. Byl jsem přímým účastníkem tohoto zájezdu s následným. Je to už docela dávno (teď mi teprve dochází proč U STARNOUCÍ BLOGERÍNY, z pohledu to není vidět :)). Tuto historku jsem Tebou podávanou v různých tiskovinách vždy s úsměvem prožíval. S odstupem času mi ale přijde, že ji otupuješ hrany. V té době, krátce po výstupu, jsi byla pořádně nasraná, obzvláště, když jsi zjistila, že v bufetě na Lysé se nesmí kouřit. Zde cituji Tvá slova při vplutí Tvé nepřehlédnutelné osobnosti do tohoto bufíku. „Kurva proč já jsem lezla, když se u nesmí kouřit“. Doufám, že to nečtou děti. No, i když Ty jsi v té chvíli nedbala věkového obsazení. :).

  12. Rosie napsal:

    Letos v květnu jsem byla kamarádkou přinucena vystoupat na Sněžku. Vyvléct se z toho nedalo, holt zdravotnice na škole v přírodě má těžký úděl. Asi po dvou kilometrech jsem začala nadávat, že takhle pitomý nápad může mít jen učitelka, že příště už s ní nikam nejedu a ve finále taktéž, že si tu sednu a už se ani nehnu, ať si dělají co chtějí. Po dalších 3 km té nejhorší túry, kterou jsem zatím šla, jsme dorazili na Výrovku, odkud už těch posledních asi 5 km bylo celkem v pohodě. Výhled z nejvyšší hory byl fajn, ale „že bych to musel vidět dvakrát“ (Cimrman), za to mi ten téměř infarkt fakt nestojí 😉 A cesta zpět, hlavně oněch posledních strmých 5 km z Výrovky, mě totálně dorazila, takže týden jsem skoro nemohla chodit. Jj, rovina má rozhodně své výhody… 😀

Zanechat Odpověď

