Rodinné stříbro aneb Zkuste Popokatepetl

K našemu rodinnému stříbru patří jistý jazykolam. Nevím, odkud se vzal. Já ho prostě zdědila.  Nicméně ho pokládám za pravou jazykolamačskou perlu. No jen si to zkuste: METEOROLOGOVÉ A OTORINOLARYNGOLOGOVÉ SE SEŠLI NA NEJNEOBHOSPODAŘOVÁVATELNĚJŠÍM A NEJKULAŤOULINKATĚJŠÍM POPOKATEPETLU.

Ano, já vím – nemá to žádnou logiku. Že by na mexickou sopku lezli meteorologové je málo pravděpodobné, přičemž sympozium krčařů na kouřové hoře je už úplné sci-fi. O obhospodařovávání Popokatepetlu nevím zhola nic, ale proč by někdo zúrodňoval něco, co má vrchol stabilně pokrytý ledem a občas soptí. A jestli je kulaťoulinkatý? No to ani náhodou…

Ostatně jiné jazykolamy také nejsou žádnými literárními skvosty. Sobecká Julie se v nich šprajcuje kohokoli olejovat, Kyklop se plácá s koulí mezi poklopy, korzují v nich nazdařbůh celé pštrosí rodiny, duševně narušení jedinci drbou vrby a stříkačky či křepeličky mají obsesi přes střechy. A to už nehovořím o decentním doporučení strčit si prst skrz hrdlo… Nevadí…

Zapomeňte na logiku a klidně si zkuste promrskat Popokatepetl i s těmi téměř nevyslovitelnými doktory přes dutiny. A pokud vás napadne, jak naše rodinné stříbro dál rozšířit, budu nesmírně vděčná…

Ilustrační foto: poznavat.cz

Příspěvek byl publikován v rubrice JEN TAK se štítky , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

27 reakcí na Rodinné stříbro aneb Zkuste Popokatepetl

  1. tutto bene napsal:

    No já to klidně doma zkusím. Jen jestli potom se mnou ještě bude chtít někdo dát řeč!
    PS: Začátek a konec vašeho rodinného stříbra zvládam hravě, ovšem to co je mezi tím mi dělalo problém i přečíst

  2. Jo! Většinou se každý sekne na těch krčařích… Zkus nejdřív říkat ORL, pak se to poddá…

  3. Bella napsal:

    Náhodou super! Ideální na procvičení pusy po ránu, mně vždy trvá dýl, než se rozmluvím 🙂

  4. katheriin napsal:

    Zkusila jsem to a vůbec mi to nejde :D.

  5. Sylva napsal:

    Já to dávám :-))) Chci odměnu :-))

  6. Sice ti věřím, ale pro jistotu chci zvukový záznam… čeká tě čabajzna… a tvarožník…

  7. 747 napsal:

    😯 –evíte -es-li -e ú-azové-ojiš-ění -zta-uje -a –omenýýý -azyk? 😛

  8. Nevztahuje! A i kdyby – já si myju si ruce…
    Pilát

  9. 747 napsal:

    Aúúúúú! -lá –ejsssslejšííí Pilátová! :mrgreen:

  10. Sakra! Kdybych jen věděla, jak se do komentářů vkládá ten proklatý smajlík… Teď by se mi hodil…

  11. Isia napsal:

    Uff…to my také zložité jazykolamy nemáme, alebo o nich neviem. Ale v detstve som milovala tento: “ V našej peci myši pištia, v našej peci psík spí.“ Ono sa to väčšinou pri veľmi rýchlom vyslovovaní a následnom opakovaní tak trochu „neslušne“ zvrtne.
    Ale milé sú aj: „Keď nenaolejujeme linoleum, tak naolejujeme lampu. Keď nenaolejujeme lampu, tak naolejujeme linoleum.“ či „Odideologizovaný deziluzionizmus.“

  12. mamifi napsal:

    Teda, na pstrosy a vrby jsem v rodine expert, ale tohle snad ani neprectu! 😀

Zanechat Odpověď

