Čichací orgie aneb Původně to měla být recenze

Veroničino soustředění.

Před časem jsme se sešly s blogerkou Veronikou od dvou Verunek a provedly vyčerpávající parfémově-čichací duo test. Zcela nás odrovnal! První „skrzblogovou“ (jak to nazvala Veronika) várku vůní najdete zde. Dnes pro vás mám ochutnávku dalších čtyř parfémů, které ukazují, jak dvě kůže, dva nosy a dva mozky reagují na vůně naprosto odlišně. Ale – upřímně – moc seriózní recenze to není.

Pro orientaci: Veronika je fuchsiová, já olivová…

ESTÉE LAUDER BRONZE GODDESS EAU FRAICHE:
Známý tvrdí, že voní jako okurkový lák…
Estée Lauder a okurky?

Po jedné minutě:
Cítím kokos, slunce, pláž, opalovací krém. Teplo, léto. Teda – ty ji máš o moc výraznější.
Příjemně nakyslé až svěží, hele – teď hořkne, cítím něco jako brutálně svěží zázvor. Ty to máš jemnější. No, rozhodně tam tedy nejsou ty okurky!

Po deseti minutách:
Mám pocit, že u mne se nijak nezměnila… No, možná trošku mýdlo. Co to máš ty? To nemůže být totéž! Ježíš, ty máš ale nádherný parfém! Ten chci!
Zase tam máš něco jiného. Proč to děláš?
Copak já vím?
Na mně hrozně heboučké citrusy. Není to svěženka, ale stejně tam jsou. Hodně příjemné. Ty ji máš strašně slaboučkou. Jako z vedlejšího pokoje… Takhle nějak jsem si představovala Max Maru, měla být hebká a se zázvorem, ale už si ji nepamatuju.

Po hodině:
Moje je jako krémeček s kokosem. Pořád sluníčko. Jak to, že ty tam nemáš ŽÁDNÝ kokos? Na tobě je úchvatná!
No, je krásná. Hebká, krémovitá, teplá a hřejivá.
Teplá a hřejivá je to samé!
Není. Přece když něco hřeje, tak to způsobuje teplost. Když je něco teplé, tak je to jenom teplé, ty to nevnímáš, tu změnu stavu?
Nee. A hlavně ti vůbec nerozumím…

CHANEL N°19 POUDRÉ EDP:

Moje soustředění.

Po jedné minutě:
Zatím ji mám hořkou, aldehydy. A trochu štiplavější než ty. Ale tentokrát se sobě aspoň podobají.
U mě kytičky a lehoučké aldehydy. Ty tam máš něco kyselejšího a ostřejšího. U mě se začíná objevovat klasická Chanelovost. Něco, co cítím v Allure Sensueelle, Chance a kupodivu i nové Coco Noir.

Po deseti minutách:
Aááá! Nádhera! Kosatec, pudr… První, který je na nás typově téměř stejný. No jo, Chanel je Chanel.
Jééé, mně se z toho udělal taky pudr. Takový hodně luxusní svetřík. U tebe jiný podtón.

Po hodině:
Hrozně příjemné a pěkné. S Guerlainy a Chanelem nikdy nešlápnu vedle…
Teď přemýšlím, jestli je teplý nebo hřejivý. Hodně Chanelovský. Hořkosladký. Je hořkosladký něco jako tragikomický?
Cože?
No, hořkosladký film je přece totéž jako tragikomický, ne?
No teda! Asi jo! Ty se dneska překonáváš! Ty jsi tak chytrá…
Můžeš mít v tom případě komický cukr a tragický grep?
Přestaň, dyť to vůbec nebude o vůních.
To neva…

LA PRAIRIE SILVER RAIN EDP:
Hele, ten flakon čůrá. Jak říct jinak čůrek?
Zapomeň na to…

Po jedné minutě:
U mne to jde spíš do hořka. Je to ostré. Zatím tam nemám tu strašnou sladkost jako ty. Dej mi čichnout kafe.
Strašně mi to připomíná Flower by Kenzo. Hrozně sladký a ovocný. Takový by být neměl. A je tam zase – takové to strašné ovoce. Ta… jo,  maracuja. Fakt. Ty tam máš taky tu hrůzu, ale kolem ní spoustu dalších věcí. Tvoje verze mi přijde kyselejší. 
Ty ji máš hrozně přímočarou a jednoduchou, bez fantazie. Ale – máš tam trošku koření. 

Po deseti minutách:
Cítím ovoce a pepř.
To je divné, já cítím Chanel 19.
Zkus druhou ruku.
Aha, no jo, to je fakt Chanel 19. Tak proto…No, na druhé ruce mám taky pepř. Ty to máš kapku sladší, celkově nazajímavé.
Já tam cítím pořád to ovoce a hodně pepře. Ale teď už se sobě podobají. Nedobré. Na obou. Víc maracuji a pepře.
Ty jsi úchyl s tou maracujou. Dyť tam vůbec není…
No co, ale umím nové slovo.

Po jedné hodině:
Teď už jsou si podobné, mám to akorát sladší než ty.
Myslíš komičtější?
Tak nějak….

LALIQUE AMETHYST EDP:
Jak se to ovírá?
Blbě!

Po jedné minutě:
Nedokážu nic říct. Snad jen, že to není nepříjemné. Jakoby nesladce sladké.
Na tobě to skoro necítím. Slaboučké. Ale neuráží, protože to moc necítím.
Proč ti kruší v břiše?
To nebylo v břiše, to bylo v hltanu.
V hltanu?
Hmmm…

Po deseti minutách:
Teda – kde to bylo? Aha, tady je velmi slabá stopa…
To je jako čerstvě umyté ruce. Ty nemáš vůbec nic… No, hodně čisté. Takové jako když vezmeš navlhčené ubrousky a celá se otřeš. Není to nepříjemné, ale nevím, jestli bych chtěla vonět jako „NIC.“
Jako co?
Jako nic…
Ahááá.

Po hodině:
Mám jakoby ještě o hodně víc umytou ruku.
To už máš až na kost, ne? Fakt tam nic nemáš. Zmizela…
Asi to vzdala…

Ufff. Mám dost. Kafe?
Nezkusíme Čikuli???

Příspěvek byl publikován v rubrice VŮNĚ se štítky , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

25 reakcí na Čichací orgie aneb Původně to měla být recenze

  1. tutto bene napsal:

    Krásné, oběma děkuju. Tyhle meziblogové čichačky mě vážně baví. Navíc vám to oběma děsně sluší! Láká mě vyzkoušet EL Bronze Goddes 🙂

  2. Ta vůně je mi moc příjemná. Vezmu na sraz.
    A díky za ohlas, s Veronikou jsme se u čichání i psaní skvěle pobavily.

  3. Canan Pamuk napsal:

    Tu Goddess miluju – ale jen tuhle verzi. Na mně je to kokosovo-papírová tyčinka (jako jídlo).

    • Na mně voní celkem slušně a připomíná mi léto a dovolenou u moře. Ale na Veronice to byla opravdu pohádka…

      • Canan Pamuk napsal:

        No a cítíte v tom někdo ten papír? Takový tón, jako když otevřeš novou knížku. Dělá to zčásti kokos, ale je tam ještě něco, co je třeba taky v Dzonce…s Deradem jsme to identifikovali jako „možná artisanovský šafrán“. Ale asi to šafrán nebude… Mmch. koupím ráda odstřik, kdyby byl k mání.

  4. Tos mě dostala. Když o tom tak přemýšlím, máš s tím pachem nové knihy pravdu… Odstřik bych ti ráda poslala, ale už z flakonu vydoluju jenom pár kapek…

  5. Canan Pamuk napsal:

    Aha, já jsem si říkala, že je buď úplně plná nebo prázdná, podle fotky. Je to vzácnost.
    Nejste, náhodou, příbuzné?

  6. mamifi napsal:

    Holky, tyhle vase duely me moc bavi… doufam, ze v tom budete pokracovat!

  7. Určitě. Moc nás to baví…

  8. 747 napsal:

    🙄 neskutečné!
    😆 ovšem i neskutečně zábavné!
    Jdu si taky něčeho čichnout………………….. 😛

  9. Doporučuji Camembert, Romadúr, tvarůžky, čerstvou kávu, cibuli…

    • 747 napsal:

      Ale toš fuj! Eště, že ste nepřihodila včerejší ponožky… za co mě máte?! 😆 Uvažuji spíše o dozrávajících jahodách s trochou bílého rumu! Jenže ještě není ani poledne, tak nejspíš chvíli počkám. 😛

      • To zní báječně! Ještě 5 minut a můžete…
        Náhodou, já mám výše uvedené sýry moc ráda…

        • Canan Pamuk napsal:

          No ale – navoň se tím do divadla! I když jeden můj kolega s oblibou používá parfém „včerejší topinky s česnekem“ a občas i „včerejší pivko s rumem“.

          • 747 napsal:

            No, asi tak nějak. Ne všechno, co máme rádi, se dobře čuchá… například náš milovanej pesan, když přijde zmáčený deštěm nebo po pátrací akci v kompostu, tak mu tak nějak nemůžu přijít na jméno („Smráďulo“ je ještě z těch outlocitnějších) a čichat se to fakt nedá, natož aby si to někdo chtěl uchovat jako doladění společenskýho outfitu… 😳

            • Canan Pamuk napsal:

              Já mám jednu vůni, která je zmoklým psem přímo inspirovaná. Mně teda dost vadí, ale majitelé šakalů ji obvykle pochválí (já to fakt nechápu, ale je fakt, že oni zase nechápou, jak se můžu koupat s kočkou). Koho to zajímá, nakopírovala jsem starší recenzi k sobě na blog – nechci sem furt cpát odkazy, ať to nevypadá, že sem chodím parazitovat na čtenářkách, kdo chce, tak si to najde. Chodím sem proto, že mě moc bavíte, dámy, a to dokonce ani nevím, jestli voníte… Hezký večer. 🙂

  10. To nesnáším. V tom případě končím s láskou k bližnímu svému! Je smutné, že takových lidí je spousta…

    • Canan Pamuk napsal:

      V takových případech oceňuju open space; sice je tam šance na počet smraďochů vyšší, ale zase se to rozptýlí a odklimatizuje. Nedokážu si představit kamrlík spolu s nějakým vintážním jedincem…vlastně dokážu…ježišikriste, dokážu, a JAK ŽIVĚ!!!!! 😮

  11. „Vintážní jedinec“ je dokonalý! Budu to používat (pokud si to ovšem zapamatuju…)

  12. Markét napsal:

    Skvělý článek! Moc se mi líbí, jakým stylem je napsaný! Vykouzlil mi úsměv na tváři!:) Za což děkuji!:)

  13. Mirka napsal:

    Nádherná šíje!

    Navrhuju změnit název blogu na :

    U ladně zrající blogeríny.

  14. Óóóó! Díky za kompliment… To si nezasloužím…Červenám se…
    PS: Fotka zezadu by ještě šla. Přímá je o poznání horší…

Zanechat Odpověď

