Krása nesmírná aneb Ať žije mužská logika

Nevím, jestli jste někdy četly dítěti pohádky za přítomnosti muže. Pokud ne, ani to nedělejte. Muži totiž pletou svou neúprosnou logiku i do tak poetických věcí, jakými jsou pohádkové příběhy.

Četla jsem kdysi své dceři ruské pohádky (je to místy trošičku horůrek, ale asi proto je mají děti tak rády, stejně jako trailery bratří Grimmů či Andersenova psychologická dramata). Můj manžel, který v pokoji pospával v křesle a toho dne zřejmě pojedl vtipnou kaši, se naráz probral a rozhodl se být aktivním kritikem našeho počínání.

Úplně ze všeho nejdřív ho zaujal pták Mogul a tázal se, zda by se v rámci zdravé konkurence nemohl jmenovat třeba Shell či Paramo. Hned nato měl připomínky ke křehké carevici, která putovala několik let nelogicky s litinovým kyjem (jak ho unesla?) a kamenným chlebem (na co?) a také měl jisté pochybnosti o tom, že ji její milý na konci té dlouhé pouti okamžitě poznal, políbil ji na medové líce (to bych chtěl vydět po té štrapáci) a vzal si ji za ženu i s tím kyjem a chlebem. Taky se mu líbilo, že když jistý chrabrý carevič poprvé spatřil Vasilisu Překrásnou, moc se s tím nepáral a bez okolků na místě zemdlel a hned se tázal, zda nemohl být statný junák epileptik.

Baba Jaga v hmoždíři domů letí, palicí se odráží, koštětem stopu zametá. (Taky divné…)

Nejvíc ho ovšem zaujal podivuhodný ruský obyčej, při kterém sebou libovolný pták či zvíře „udeří o zem“ a promění se v divukrásného mladíka či pannu. Pravil, že pokud si dobře vzpomíná, že i já jsem sebou nedávno v lese „udeřila o zem,“ ale že jsem se patrně zapomněla proměnit, což je škoda. V té chvíli mi už došla trpělivost a řekla jsem mu, ať už je konečně zticha, nebo že udeřím já jeho!

Po této oprávněné kritice opustil manžel místnost a my jsme si četly dál o tom, jak se Baba Jaga na noc přikryla palicí a jak Kulihrášek s chutí posvačil talíř železných bobů. Ještě že to neslyšel žádný logicky myslící muž. To by zase bylo řečí…

Příspěvek byl publikován v rubrice JEN TAK, Uncategorized se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

19 reakcí na Krása nesmírná aneb Ať žije mužská logika

  1. Dana napsal:

    Jo jo, to byla naše nejoblíbenější :-). No jo chlapi, dětem ani nám, maminkám, to vůbec nepřišlo divné, nač bádat nad logikou pohádek? Jen ten hmoždíř, ten mi tam nějak neseděl, když naše čarodějnice lítají na koštěti. Ale když to tak čtu teď, tak je to fakt srandovní. Moc jsem se u toho čtení po ránu pobavila a hned mám lepší náladu, díky 🙂

  2. tutto bene napsal:

    Taky mám doma jeden exemlář tuze vtipného prznitele pohádek 🙂 Člověče jak vidím ten obrázek baby jagy, to už není jen tak ledajaký horůrek, to je čistokrevný horor!

  3. Mám pocit, že tam je i obrázek plotu, který zdobí lidské lebky… Fakt to stojí za prohlédnutí i přečtení…

  4. udvouverunek napsal:

    Nedávno jsem vzpomínala na Babu Jagu v hmoždíří. Moje nejoblíbenější „pohádky“. Nechyběla tam ani břízka, která vyšlehávala oči:) Prostě takový idylický svět… 🙂 Veronika

  5. No jo, vidíš… Na přátelskou břízku jsem zapomněla…

  6. Petra K. napsal:

    Taky jsem kdysi četla a teď se neuvěřitelně bavím 😀

  7. Kajla napsal:

    No páni … , nostalgie. Taky jsem ji měla jako dítě ( tedy velmi dávno ) doma. Pak se tuším někomu věnovala a tím pádem mé děti přišly o hodnotný zážitek. Ale zase jsem jim četla Erbena, takže ve svém psychickém vývoji jistě nebyly ochuzeny 😉

    • Erben taky dobrý… Ona i taková Božka se občas nezdá (např. Sedmero krkavců)…

      • Witch napsal:

        Nebo jiná verze Popelky – Anička. Aby zabila obry, kterým sloužily, vymyslela páky, kterými se sestrami manžele obříky lidojedíky sulily omámené do ohně, kde celkem rychle uhořely. Načež si starší sestry užívaly jejich zámku, jen Aničku, tedy vlastně Popelku, šidily… Leč ve sklepě byla dvířka a za nimi truhlice se šaty a pořádal se ples…

  8. Jééé!!! To neznám… Zní to báječně…
    Mimochodem – skvělé jsou taky Severské pohádky. Na zaručené deprese stačí takhle na podzim jedna až dvě…

  9. ladyesik napsal:

    Krásu nesmírnou znám 🙂 Mužskou logiku zatím ne 😀

  10. Na tu je vždycky dost času… Ženská ji stejně nemá šanci nikdy vstřebat…

  11. maja napsal:

    Uff….dočetla jsem a díky Vám slzím – smíchy. No a díky za připomenutí knihy z dětství.

  12. Tom napsal:

    pohádkový pták shell 😀 dobře jsem se bavil!

    • Děkuji moc…
      Ony jsou pohádky vůbec nesmírně inspirativní… A ovlivňují duševno… Třeba pochmurné Severské pohádky mě vždy spolehlivě uvrhnou do deprese… To zase takový Honza, který šel do Lenoráje…

  13. Marek napsal:

    Kupte dětem gamebook ať je baví čtení. Fighting Fantasy nebo Lone Wolf. Nekupovat Negart Group.

Zanechat Odpověď

