Musím si vzít antihistaminikum aneb Le Parfum No.1, Galliano

John Galliano dostal v loňském roce padáka od Diora. Kreativní (a šílený) návrhář byl obžalován z antisemitismu za  urážky dvou žen v pařížské restauraci. Jedné prý řekl, že je „zk…. škaredá židovská děvka“, druhou označil za „zk…. asiatského bastarda“. Za své výroky zaplatil pokutu, omluvil se a prohlásil, že byl opilý, pod vlivem omamných látek a prášků na spaní. Mám pocit, že ve stejném stavu musel být i návrhář flakónu parfému No. 1, jež nese Gallianovo jméno…

Pohled na flakón Le Parfum No.1 (EDP) mi vážně nedělá dobře. Mám z něho kopřivku. Barva i struktura je sice krásná, ale vše zabíjí laciná zlatá kytka a korunuje plastové géčko. Navíc – přimět parfém k tomu, aby vydal vůni, je pro mě nadživotní výkon. Jde to velmi těžko, občas stříká na všechny strany a hlavně úplně jinam než chci, někdy se vršek zarazí natolik hluboko, že ho musím pracně dolovat aby byl funkční. Už dlouho si říkám, že parfém musím přestříkat do refanu nebo mě přiměje k šílenství.

Galliano. No – jak potom může vypadat flakón?!

Nicméně samotnou vůni mám ráda. Šupinky mýdla s ovocem. Pak je tu kosatec s fialkami, která nejsou ani gumové, ani cukrové. Lehká sladkost, melancholie, elegance. Rtěnka, suché růže, krabička se šminkami. Neobtěžuje, neuráží. Slušně drží. Recenze často zmiňují, že vůně připomíná kostel. Mně vzdáleně také, ale v tom dobrém. Žádná zatuchlost, jen květiny a svíce, stopové množství kadidla (trošku -ale opravu jen lehce  to cítím i v Sacré, ovšem – upřímně – Galliano rozhodně není tak excelentní jako Caron…)

PS: Tak. A právě jsem se rozhodla, že to udělám už dnes. Ano, budu odvážná! Jdu si vzít Xyzal na alergii a Diazepam na hlavu a pokusím se tu vůni konečně přestříkat do refanu. Doufám, že to přežiju…

SLOŽENÍ:

  • Hlava: fialka, kosatec

  • Srdce: růže, pomerančové květy

  • Základ: vanilka

Obrázek 2: http://zivotopis.osobnosti.cz/john-galliano.php

Příspěvek byl publikován v rubrice VŮNĚ se štítky , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

10 reakcí na Musím si vzít antihistaminikum aneb Le Parfum No.1, Galliano

  1. tutto bene napsal:

    Tak to přeju hodně štěstí a asi se Ti ještě poohlídnu po Prozacu. Byla by to věčná škod přijít o stárnoucí blogerínu!
    Krásný popis, vůně taky, flakón katastrofální.

  2. No, uvidíme… Mimochodem, z antidepresiv preferuji spíše Citalec nebo Zoloft…

  3. U dvou Verunek napsal:

    A víš, že mi nijak škaredý nepřipadá? Teda.. je to dost pouťové, ale od Galiana bych čekala horší věci:) Každopádně k vůni: mě se na ruce udělalo kadidlo. Nevím jak je to možné, ale dost dlouho tam vydrželo… Zpudrovatěla a zkrotla až cca po hodině, kdy bych byla ochotná se přiklonit k tvé charakteristice šminkové taštičky… Veronika

    • No jo, moje kůže… Vždycky je všechno jinak. Ale u flakonu máš pravdu, že u Galliana to mohlo být něco horšího – třeba námořnické pruhy kombinované s novinovým potiskem a květinovými vzory… Ale ta „jakože“ zlatá kytka a ten STRAŠNÝ plastový, střídavě nefunkční plastový vršek, přes to se prostě nepřenesu…

  4. Isia napsal:

    Vôňa je krásna. Čo však z toho, keď na mojej pokožke pôsobila rovnako nevkusným spôsobom, ako jej flakón na moje vizuálne cítenie?

  5. animon napsal:

    Díky jedné hodné dámě mám vzorek, a zkouším, a bádám. Nejvíce překvapila výdrž – na papírku už skoro týden. Pižmovky mám ráda, ale v tomto provedení je tam něco vlezlého – nevím, jestli to s fialkou není moc sladké? Nebo to může dělat i kadidlo – vysuší pižmo do takové až nepříjemné dusivé podoby. Tu si určitě nepořídím, ale pro milovnice sušších pudrovek je to výzva.

    • Zajímavé, že vůně na papírku drží tak dobřě… na kůži to u mne zase tak excelentní není… Upřímně – kadidlo moc ráda nemám, ale tady mi nevadí… Vůně mě celkově příjemně překvapila…

  6. parfémy napsal:

    Phanac to vyřeší. Ale parfémy jsou také řešením 😀

Zanechat Odpověď

