Mamma Mia! aneb Brosnan fakt strašně zpívá

Každý restauratér či majitel obchodu na ostrově má za výlohou fotku svého setkání s některou z filmových hvězd.

Včera  jsem se v televizi znovu s chutí podívala na film Mamma Mia! Vždycky mě potěší! Poprvé jsem ho viděla v kině v roce 2008. Řecká příroda mě tehdy okouzlila natolik, že destinace letní dovolené byla rázem jasná: ostrov Skopelos. Leží v souostroví Sporady v Egejském moři, má zhruba deset tisíc obyvatel, délku 45 km a šířku 12 km. Řekové tvrdí, že je to jejich nejzelenější ostrov. Ovšem, tohle s klidem říkají i o řadě dalších…

Na ostrově jsem prozkoumala filmovou pláž i kapličku, v níž se točila svatba. Tedy –  pláž nic moc, po mole ani památky. Filmaři ho postavili, natočili, rozebrali a odjeli.  Zato kaplička Agios Ioannis je opravdu okouzlující.

Do kapličky na útesu, v níž se odehrává svatba, vede mnoho schodů. Sem by nevěsta na oslíkovi nedojela.Prostor uvnitř je malinký, skutečná scéna se točila v ateliéru.

V hotelovém baru pracovala dívka Ildiko ze Slovenska, která si ve filmu zahrála jako komparzistka. Zajímala mě spousta věcí, ale především Brosnanův zpěv, za který byl po zásluze dekorován anticenou Zlatá malina. A Ildiko mi prozradila, že ve skutečnosti je to ještě mnohem, ale mnohem horší, a že ve filmové verzi je Brosnanův zpěv upraven, co to dá. Slyšela ho totiž zpívat na závěrečném večírku. Herec tehdy usedl ke klavíru a zapěl z plna hrdla nějakou svou oblíbenou. Maryl Streep prý poté dostala spontánní záchvat smíchu a prosila ho, ať už tohle nikdy, ale nikdy na veřejnosti nedělá…

Příroda je tady nádherná…jako ve filmu…

Podle vyprávění byli všichni herci nesmírně milí a přátelští a práci na ostrově si užili. Žádné hvězdné manýry. Před každou hospůdkou či krámkem ve městě najdete fotku majitele či majitelky obchodu, jak si třese rukou (případně se objímá) s Piercem Brosnanem, Colinem Firthem či Meryl Streep. Hvězdy chodily po ostrově v kraťasech, bez makeupu a s každým si popovídaly. Cítily se tu bezpečně.

Jak by taky ne. Když jsme odjížděli, ptali jsem se majitele autopůjčovny, kam mu máme zaparkovat auto. „Nechte ho na parkovišti před letištěm,“ mávl rukou. „A co doklady a klíče?“ tázali jsme se. Usmál se a pravil: „Papíry přece dejte normálně do přihrádky a klíčky nechte v zapalování. Někdo si to potom vyzvedne. No, kdo by tady u nás kradl…“

Příspěvek byl publikován v rubrice LEHCE KULTURNĚ se štítky , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na Mamma Mia! aneb Brosnan fakt strašně zpívá

  1. tutto bene napsal:

    Jo, békat moc neumí, ale na kráse filmu to naštěstí neubralo:)

    • Když jsem film viděla porvé, myslela jsem si, že si Brosnan dělá srandu a že jde o parodii. Nicméně, je frajer, že se nenechal ve zpěvu „dabovat“. A film mi vždycky pomůže, když je nejhůř. Mám z něho takový optimistický pocit…

  2. Witch napsal:

    Já někde četla, že do toho šel právě s tím, že zpívat bude, ale potom to za něj někdo nazpívá. No a na place to z něj tahali co nejvíc použitelně a potom se nic nedabovalo… 😉 Aspoń máme dokument. Podruhé mi už tak strašlivý nepřišel. a je fajn, když člověk kouká doma, protože klidně sedět se nedá.

  3. ladyesik napsal:

    Tak to jsou zajímavé informace 🙂 Jinak mě zaujalo a chci se zeptat, jak dáváš takový text k obrázkům?

  4. Jak to myslíš? Pokud potřebuješ návod, napiš na: ustarnouciblogeriny@gmail.com, snad ti to dokážu vysvětlit…

Zanechat Odpověď

