Šoupni tam zadek, ten prodá všecko…

Jejda! Zadek! A v nadhýžďové velikosti! Každý den se na mě špulí z bilboardu. Jeho úkolem je prodat auta. „Fuj, jak sexistické,“ pomyslela jsem si dotčeně.  Jenže – kdyby pucoval auta třeba ženský mozek – všiml by si zákazník nabídky? Ať žije vizuální útok na první signální! 

Ukázala jsem fotky zmíněné zadnice, dalších hýždí prodávajících železo (Všechno za půlku) a nahou dívku propagující nářadí pro kutily (Potřebujete píchnout?) čtyřem ženám a pěti mužům od 31 do 50 let. Tři ženy byly pohoršeny (co má ženské tělo společného s autem, železem a nářadím?) a čtvrté to bylo jedno (ať se mužský klidně kouknou).Všichni muži fotky nadšeně studovali s tvrzením, že je to moc hezké a dokonce vtipné!

Pak jsem vyrukovala s reklamou na nanuky Mrož. Anaboličtí svalovci (lehce natření čímsi, jakože se strašně nadřeli a zapotili při sklizni) v ní  nosí bedny ovoce aby zdůraznili bicepsy (mimochodem, dočetla jsem se, že tato reklama je zaměřena na ženy ve věku 18 až 45 let a děsně mě to nakrklo. Ve 45 tedy život končí, ženy přijdou o hormony a zároveň oslepnou? Nebo co?) Čtyřem mužům reklama nevadila (pátému přišla poněkud homosexuální), všem ženám se líbila. Freude, Freude, Freude, vždycky na tě dojde…

Sexistickou reklamou se zabývá řada odborných studií.  „Nejnápaditější“ reklamy v republice mohou dokonce získat cenný titul v soutěži Sexistické prasátečko. V loňském roce  zvítězila Komerční banka s reklamou Užij si první bankovní styk a společnost AVOS se sloganem Postavíme vám ho. Ano, uznávám. Je to hnusně prvoplánové, nečestné a nesportovní. Jenže to funguje…

Zdá se, že s vyšpulenou ženskou zadnicí se setkáme v reklamě ještě mnohokrát. Zřejmě prodá úplně všechno. Třeba i zájezdy cestovní kanceláře. Už to vidím úplně živě: vysportované opálené hýždě u vlnícího se moře a za nimi velký nápis: „Už víte, kam s námi letos pojedete na dovolenou?“ Zákazník si pak může hravě odpovědět sám: „Jasně! Přece do pr…“

A co vy? Jak se díváte na sexistické reklamy? Pohoršují vás nebo jsou vám lhostejné?

Obrázek č. 2: Sexistické prasátečko

Příspěvek byl publikován v rubrice JEN TAK se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

18 reakcí na Šoupni tam zadek, ten prodá všecko…

  1. Je mi to jedno. Ať se chlapi kouknou. U sexistického prasátečka se vždycky pobavím. Nechápu ale, proč je reklama na mrože pro věkovou kategorii 18 až 45, vždycky jsem si myslela, že to je nanukáč pro malý holky a kluky a my postarší (:D) už bychom to ládovat neměli / y, aby nám nelezly špeky z gatí.

  2. ladyesik napsal:

    No… já to nijak neřeším, ale článek mě pobavil 😀

  3. Isia napsal:

    Ja som v tomto nepoučiteľná – nosím so sebou rebrík a ryžový kartáč 😛 . Ešte ma nechytili 🙂 .
    Ale vážne, ešte stále sa neviem nad podobnými plagátmi povzniesť. U nás v meste naposledy žiaril popri skoro nahej kočici nápis: „Vymeň svoju starú za novú! Škoda“. Ešte, že nemám manžela, možno, že by usúdil, že už som jeho stará a teraz by som miesto za PC ležala niekde na skládke starých vrakov 🙂 .

    • Jejda! Doufám, že takový bilboard neviděl můj muž. Už bych letěla z domu. Ostatně, poslední dobou si mě pořád tak divně prohlíží a ptá se nahlas sám sebe, jestli se mu vyplatí, aby mě choval na zimu…

  4. Sexistické reklamy mě spíše nudí svou jednoduchostí,ale je pravda, že nejsem jejich cílová skupina. Dobrých a nápaditých reklam je obecně málo…bohužel.

  5. udvouverunek napsal:

    Mě to (většinou) nijak nepohoršuje, ale na ten první bilboard mě nebaví koukat, protože už je tam příliš dlouho:) Věřím, že sex, erotika a všechno okolo dobře prodává, otázka je, jestli v tomhle rozměru ještě takto funguje.. protože upřímně: já vidím nahou babu a nepamatuju si na co ta reklama je. Ale ta Mrožovská je úžasná! Veronika

    • Kolem zadku jsem chodila týden. Zaujaly mě růžové kalhotky a přemýšlela jsem, čím se ta ženská depiluje… Že je to reklama na auta jsem zaregistrovala až po týdnu…

  6. tutto bene napsal:

    Já jen čekám, kdy se mě dítě zeptá, proč se ta paní neobleče. A popravdě zatím mě nic kloudného nenapadlo. A mrože mám ráda, reklama mě nebere.

  7. No, to může být problém. Tak mu zkus třeba vysvětlit, že je to výzva na sběr šatstva pro lidi, kteří nemají peníze (pokud tedy ještě neumí číst)…

  8. Margareta Křížová napsal:

    V některých případech je neuvěřitelný, co všechno, zadek i jiné části ženského těla může propagovat. Snad nejhorší, co jsem zatím viděla jsou reklamy v okolí Tábora a Sezimova Ústí na Pilu Pasák, kde „modelky“ z E55 pózují s pilou. Ale v polovině roku 2011 byl na Benešovské silnici u pumpy OMV úžasnej billboard s krásným mužským zadkem nalepeným na ženské tělo, reklama na nějaké lepidlo, či co (naše spojení je pevné). Bohužel ho po měsíci přelepili, ale na chalupu jsem tehdy jezdila moc ráda a u OMV pokaždé zpomalila.

  9. Canan Pamuk napsal:

    Nevím proč, ale na tom prvním billboardu pořád čtu „Autonahotiny“.

    Billboardy Pily Pasák jsou úplně ze všech nahatých reklam ty nejlepší, miluju Pasáka (chudák, ještě to jméno k těm nahotinám). Jsou totiž zcela a naprosto upřímné a to většině reklamy schází. To bylo totiž tak, milé děti: pan Pasák začal podnikat, už dávno, hodně pracoval, dřel, makal, dnem i nocí, rukama a hlavou a za ta leta dřiny vybudoval hezkou, malou, prosperující a zdravou firmu, která vydělává hezké peníze a její zisky plynou z toho, že odvádí nějakou práci, ne jen z pohybu zboží nebo finančních kursů. No a když už Pasák byla firma tak velká, že si majitel mohl koupit pěkné, velké, drahé auto bez leasingu, dostala se do hledáčku reklamní agentury. I dostavil se agent s nabídkou výhodné reklamy, která učiní byzbys ještě výnosnějším. K čemu ale potřebuje pila, potažmo Pasák, reklamu? Všichni o něm vědí, kdo potřebuje něco od dřeva, tak se na něj obrátí, konkurenci nemá, podnik je vytížen…vytvářet klientům nové potřeby, které by bylo nutno uspokojit, netřeba. Ale: nepotřebuje reklamu k uspokojení svých potřeb pan Pasák? No jasně! Pasák: „Kluku, když já mám všechno! Já už nevím, co s penězma, víc reklamy, víc peněz, byll bych přehlcen.“
    „A co tak jako máte rád?“
    „Hezký holky.“
    „No a nepotřebujete fotit hezký nahatý holky do reklamy?“
    „No vlastně to jr to, co rozhodně potřebuju!“
    No a tak jednou ročně pan Pasák udělá casting, vybere jednu až dvě hezké holky (pozor! hezké = macaté, žádná Kate Moss, spíš Mae West), vybere jim průhledné blůzičky, tangáče, jehly, tady doporučí vystrčit kousek prsa, odhalit prcku…focení probíhá i několik dní v nadšeném souznění fotografa, klienta, produkčního týmu i modelek. Pak se dlouho prohlížejí fotky, zpracovávají graficky, retušují se pižky na stehýnkách a hodně se kouká do Playboye, aby to bylo profesionální.
    Vybraný obrázek se pak natiskne na plakáty v počtu 1-2 ks, visí mezi Sezimákem a Táborem a pana Pasáka každý den cestou do práce a z práce, na oběd a z oběda… několikrát potěší a zahřeje jeho srdce.
    Baví mně to. Někdo si koupí BMW, někdo Birkinku, pan Pasák má svoji reklamu.Narozdíl od auta, kabelky, kožichu…má myšlenku a je v ní vlastní kus práce. Fandím Pasákům.

  10. Canan Pamuk napsal:

    Vzala jsem si brýle a koukám, co je napsáno u té první prcky: první majitel, koupeno v ČR, pravidelný servis. Luxusní, já bych klidně brala i nějaký lehce ojetý.

Zanechat Odpověď

