Shakespeare a fotbal aneb Jak jsem házela luštěninu na zeď

Nastoupila jsem v dopravní špičce do autobusu. Na záda mi dýchal alkoholový odér obtloustlý mužík, přede mnou se (zavěšené na tyči) klátily dvě pubertální dívky. „Hele, co ty vlastně víš o tom… Shakespearovi?“ otázala se  černovláska s piercingem v obočí a bradě. Vypadalo to na plodnou diskusi.

Zrzka svraštila přemalované obočí a dlouze aktivovala svá nervová spojení. „To byl přece ten… no… Othello,“ odfoukla si dlouhý pramen z čela. „A on si vzal tu, jak nebyla rasistka, protože byl celej černej. No a jak byl divokej, tak ji uškrtil, či co…“ dodala.

„Ježíš! A čím jako?“ zděsila se ocvočkovaná. „Tak, to ti teda přesně nevim, ale snad… ručníkem, nebo tak něčím,“ dopřemýšlela zrzka (pro ten den už zřejmě definitivně). „Hustýýý!“ vydechla tmavovláska a vypadala že si pro ten skvělý bestseller okamžitě zajde do knihovny.

Ten den jsem své sedmileté dceři z preventivních důvodů uspořádala lehkou informativní přednášku o Shakespearovi, aby měla přehled už odmalička. Po jejím skončení dítě prohlásilo, že si musí nejdůležitější informace toho dne zapsat do deníčku. Byla jsem velmi zvědavá, jak se vyrovnala s dramatikovou genialitou a večer jsem tajně rozevřela zápisky. Po nahlédnutí jsem dospěla k názoru, že jsem opět házela hrách na zeď. V malém sešitku totiž stálo kostrbatým písmem: „Shakespere byl významný dramatik. A já jsem ve fotbale vynikající brankář…“

Příspěvek byl publikován v rubrice JEN TAK se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na Shakespeare a fotbal aneb Jak jsem házela luštěninu na zeď

  1. tutto bene napsal:

    Jaký hrách na zeď? Já tam vidím jednoznačný úspěch, že se o něm v deníčku zmínila a více méně z něj udělala sobě rovného 🙂

  2. Však jsem jí taky říkala chvíli Williame…

  3. Isia napsal:

    Hehe 😛 . Náááhodou…Shakespeare je dávno mŕtvy, ale taký futbal bude žiť večne! Takže? Žiaden problém!

    • Jo, jo. Ten sport, kterému nikdy neporozumím (jak tam pořád někdo pobíhá a valí se po trávníku, držíce se za koleno, kotník nebo hlavu)popularitou opravdu překoná i nejlepšího dramatika…

  4. Drsoň napsal:

    To já jsem jednou Petří poslouchal takové puberťačky v Trutnově na náměstí a to bylo asi v následujícím duchu:
    … ja mu řekla éééé ….
    … no a co na to on? …
    .. no emmmm …
    …. ty jo …
    … a dál …
    … no fakt ou …

    Takto to probíhalo ještě asi minutu, než mi děvčata zmizla z doslechu. Už jsem postarší a mládí pospíchá, ale zjistil jsem, že zatím, co my si musíme pokecat, tak mládí stačí, když si to odvzdychá. Čau Drs.

Zanechat Odpověď

