Valentino Valentina aneb Půjčte mi prase

 Vůně italského návrháře Valentina s originálním názvem „Valentina“ byla uvedena na trh v roce 2011. Na první přičichnutí se mi líbila. To by šlo… Po chvíli však na mém zápěstí zesládla. Divně a MOC! Jahody? Vanilka? A k tomu ty podivné růžičky na flakonu (které by se v mé přeplněné kabelce naštěstí brzo oloupaly). Tak se mi zdá, že je vůně vlastně podobná těm naznačeným umělým kytkám…

I když mám ráda tuberózu i ambru, tentokrát mě nezasáhly. Valentinu cítím sladce, nekomplikovaně a umělohmotně. Dovedu si ji představit na mladé ženě oblečené v pastelových barvách. Měla by být nejlépe blond a mohla by skotačit ve vysokých podpadcích po nějakých dlooouhých velkoměstských schodech. V jedné ruce by držela jahodovou zmrzlinu, ve druhé hrozen pestrobarevných balónků vlajících ve větru. Keř jasmínu v pozadí by nebyl na závadu. V tom mám naprosto jasno. Co mi však vrtá hlavou, to je ten bílý lanýž ve složení. Jde o houbu nebo o cukrovinku?

Jsem zarytý houbař a domnívám se, že houbovou vůni zaznamenám na sto honů. Ve Valentině ji však necítím (ovšem, taky nejsem pes či prase, které je na hledání lanýžů pod zemí vycvičené)… Vzhledem k tomu, že mi ze sladké Valentiny trnou zuby, přikláněla bych se spíš k pralince z kakaové pasty, kakaového másla a oříšků. I když – to mi zase ve výsledku chybí ta kulatá, hedvábně lákavá sladkost.

Protože bych chtěla mít jistotu, mám na vás prosbu: nemáte náhodou někdo prase vycvičené na hledání lanýžů? Vzala bych ho na procházku do parfumerie. Když by začalo rýt u regálu s parfémy od Valetina, měla bych konečně jasno…

SLOŽENÍ PARFÉMU:

  • Hlava: lanýž, bergamot
  • Srdce: jasmín, tuberóza, jahoda, květ pomerančovníku
  • Základ: vanilka, cedr, ambra

 

SLOŽENÍ PRASETE:

  • kýta bez kosti
  • plec bez kostí a kolínka
  • pečeně  – dělí se na kotlety a žebírka
  • krkovička
  • bůček
  • žebra
  • zadní kolínko s kostí
  • přední kolínko s kostí
  • hlava
  • nožičky
  • ocásek

Obrázek: http://www.puttingfarmersfirst.ca

Příspěvek byl publikován v rubrice VŮNĚ se štítky , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na Valentino Valentina aneb Půjčte mi prase

  1. tutto bene napsal:

    Jahodová zmrzlina? Balónky? To jsem celá já! (zbytek pominu). Jak to, že jsem ji ještě nezkoušela? Ikdyž asi nemusím truchlit. Málokdy se mi s ovocně – květinovou vůní někdo trefí do vkusu. Možná příležitostně vyzkouším.
    Ten čuník je mi silně sympatický. Ten má rozhodně za ušima.

    • Jo, jo. Jahod je tam opravdu přehršel. Ale je pravda, že já přetvářím parfémy dost osobitě… Na dceři se často vzorek nádherně rozvine a já mám na sobě něco jako lák z okurek… Jo – a čuník se mi taky líbí. V důchodu bych rozhodně chtěla mít prase…(pochopitelně bych ho nemohla zabít, jen bych si s ním povídala…)

  2. Isia napsal:

    Ja osobne sladké vône ľúbim. Čím cukríkovatejšia, tým lepšia…no, bloncka, ale bez balónikov 🙂 . Ten flakón by ma však odradil na plnej čiare. Kvetinky tam vyzerajú ako „päsť na oko“.
    A prasiatko? Na spapanie! 🙂

  3. Až budeš v parfumerii, zkus přičichnout, jestli jsi na sladké… A hmmm… takové škvarky, bůček, ovárek…

Zanechat Odpověď

