Zinek nad zlato aneb Za pleť krásnější

Moje zinková jednička.

Že je zinek zdravý, čteme všichni. Zinek najdeme v červeném mase, mléce, žloutcích, luštěninách i cereáliích a potřebujeme ho mimo jiné pro stimulaci tvorby inzulínu, dobře fungující imunitní systém a vůbec. (Důležitá poznámka pro muže: je dobrý na potenci!) A co teprve, když si zinek dáte na obličej…

Poprvé jsem se se zinkem setkala zhruba před deseti lety u kožní lékařky. Snažila se mi léčit akné. Kromě jiných přípravků mi předala recept na zinkovou mast se slovy: „Večer si na obličej natřete vrstvu a počkejte, až zaschne. Pak běžte v klidu spát a ráno budete překvapená, jak to funguje…“

Byla jsem překvapená už večer. Otevřela jsem kelímek a zírala na hutnou bílou pastu. Zkusila jsem si ji natřít na obličej a čekala jsem, až zaschne. Stalo se. Vypadala jsem jako svůj vlastní sádrový odlitek. „Jak to myslela, že mám takhle jít v klidu spát?“ kladla jsem si v duchu otázky. „Je  svobodná? Rozvedená? Mají s partnerem vlastní ložnice nebo co jako?“ Nemohla jsem pochopit, že bych s něčím takovým přicupitala do ložnice a vysvětlovala svému muži, že je to pro mé i jeho dobro, a že třeba takový plech se pokrývá zinkem, aby se zabránilo korozi, tak proč bych měla korodovat já… 

Od té doby jsem na vlastní kůži vyzkoušela mnoho přípravků se zinkem (nejsou bílé a nevytvářejí posmrtnou masku), které pokožku opravdu zklidňují a působí antibakteriálně. Musím říct, že mi s problematickou pletí velmi pomáhají a drží akné (jakž takž) v šachu.  Zde jsou mí favorité:

      1) Bioderma, ATODERM PO Zinc: Promašťující, hydratační a zklidňující krém se zinkem a vitaminem E, glycerínem a vazelínovým olejem bez parfemace. Příjemná konzistence, lehce se vstřebává. V lékárnách pořídíte 100 ml zhruba za 380 korun.

2) Ajurvédská kosmetika Tarani, Natural Zinc cream: Hezký voní, úspěšně se pere s akné a stahuje póry. Nevysušuje. Kromě zinku obsahuje gel aloe vera a slunečnicový olej. Seženete na internetu ve dvou baleních, za menší 40 gramové zaplatíte 289 korun.

      3) MIRACLEAN, regenerační zinková emulze: Moje nejoblíbenější. Spoléhám na ni u oparů, vyrážek, po slunění a všech kožních problémech. Opravdu funguje. Před použitím je nutné lahvičku protřepat a taky si zvyknout na zvláštní pach (nic strašného). Seženete v lékárnách, 100 ml za zhruba 120 korun.

Kromě přípravků, jejichž cílem je, abyste pokud možno vypadala jako člověk, se zinek také používá v opalovacích krémech. Více o přípravcích s minerálními filtry, které jsou ke kůži šetrnější než chemie, se dočtete zde: http://www.udvouverunek.cz/2012/07/09/florame-spf-15-opalovaci-krem-s-mineralnim-filtrem/.

Toto je pozinkovaný plech. Nekoroduje(a taky nerezaví…)

Důležité: Pokud tedy máte problematickou, alergizující a suchou pleť jako já, klidně zinkujte. Ovšem nejdůležitější je jedna věc, jinak to vůbec nezabere: Až se budete natírat, nikdy, ale opravdu nikdy NESMÍTE myslet na pozinkovaný plech…

Příspěvek byl publikován v rubrice KOSMETIKA, MÓDA A VŮBEC se štítky , , , , , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

9 reakcí na Zinek nad zlato aneb Za pleť krásnější

  1. Mám lupénku a běžně jsem chodila si lehnout vedle přítele s různejma takovejma posmrtnejma maskama. Možná proto už spolu nejsme 😀

  2. Kdyby byl frajer, tak to přežije… je něco, co pomáhá na lupénku? Nemáš nějaký fungující recept?

    • Isia napsal:

      Kamarátke zaberá na lupienku čisté bambucké maslo. Čím tmavšie, tým lepšie. Bez akýchkoľvek prímesí a čistenia. Najlepšie donesené z dovolenky od priamych trhových predajcov.

      • Díky, zkusím někoho přemluvit, aby mi ho dovezl z dovolené. Jinak bambucké máslo používám v různých kosmetických výrobcích, ale „domácí“ bude „domácí“…. (stejně jako kachna, vajíčka nebo brambory…)

        • Isia napsal:

          Snáď pomôže.
          Na domáce tiež nedám dopustiť. Okrem domáceho násilia, tomu sa radšej vyhýbam. 😦

    • Mně (a je to fakt neuvěřitelný i pro mě) zatím nejvíc zabral Atopicderma balzám od saloosu. Do té doby to bylo hrozný. Po jedné masti předepsané na předpis od kožní lékařky mi lupénka sice zmizela, ale měla jsem vyrážku na celém zbytku těla.

  3. Zinek napsal:

    Jenom pro upřesnění, zinek se ve většině kosmetických i ostatních přípravků nevyskytuje v té formě jako je na pozinkovaném plechu, ale jedná se o oxid zinečnatý, běžně známý jako zinková běloba.

    • Omlouvám se za pozdní zveřejnění, ale komentář mi spadl do spamů. S tím zinkem – jasně, je to uvedeno i ve složení přípravků, ale přišlo mi, že srovnání s plechem je vtipné (ale je fakt, že někdy připadám vtipná jen sama sobě…)

Zanechat Odpověď

