Svatba cigaretová aneb Po kom jen může být?

Nemyslím si nutně, že by člověk měl každý den něco bujaře slavit. Osobně jsem společensky spíše plachá a na masových oslavách se lehce trápím. Pokud však trpíte nutkáním často juchat, zde jsou významné dny roku: http://kle.cz/vyznamne-dny/seznam.html. S chutí tak můžete slavit třeba Den lízátek, tuberkulózy či Den pracoviště. Ale stejně! NĚKTERÉ události by se prostě slavit měly. Třeba taková výročí svatby… 

U nás oslava svatebního výročí podléhá osobitému rituálu. Před lety můj manžel v den výročí opustil domácnost s tvrzením, že musí s kamárádem do hospody. Myslela jsem, že chce pouze zakamuflovat odchod pro květiny a věcné dary. Mýlila sem se. Přišel až ráno…  A dárek skutečně přinesl. Rozkouřenou krabičku cigaret… V hospodě si totiž v noci vzpomněl na naše výročí a lekl se, že pro mě nic nemá. Tak mi koupil alespoň cigarety. Jenže pak na to zapomněl a s kamarádem je otevřeli… Od té doby tuto tradici dodržujeme. Manžela a jeho kamaráda vždy na výročí předem upozorním a oni vyrazí do hospody. Já mám klid a ještě mi donesou cigára. Když mám štěstí, tak neotevřená…

Nedávno jsme navštívila tchána a tchýni. Seděli jsem na zahradě a tchýně mezi řečí prohlásila: „Tak je to dneska přesně 55 let, co jsme se s dědou brali…“ Nastalo dlouhé ticho. Abych ho překlenula, začala jsem blekotat něco v tom smyslu, že to je úžasné a obdivuhodné a pak jsem se snaživě obrátila na tchána: „A dědo, prozraďte mi, co hezkého dostala babička k takovému krásnému výročí?“ Tchán se mi dlouze zadíval do očí. Pak vyrobil hrozný škleb a zcela od srdce pravil: „Horečku…“

Tak já nevím, po kom ten můj muž je…

Může vás inspirovat: Mimochodem – označení výročí svatby za vlněné, cínové či dřevěné považuji za nudné. Hned v počátku manželství jsem s tím zatočila a vytvořila vlastní názvy, zneužívajíc mužské neznalosti. Třeba 17. výročí jsem prohlásila za svatbu kabelkovou (dárek je tedy jasný), 18. výročí za svatbu střevíčkovou, následovala svatba parfémová atd. Nelhala jsem pouze u 20. výročí (svatba porcelánová), kdy jsem si pořídila čtyři porcelánové korunky na zuby. I má kamáradka se inteligentně domnívá, že by se měly názvy výročí sňatku pružně přizpůsobovat osobním potřebám. Bez uzardění tedy doma oznámila, že třicáté výročí manželského života je všude běžně označováno za svatbu diamatovou. A mně vysvětlila, že šedesátého výročí sňatku se pravděpodobně stejně nedožije a když jo, na co by jí pak ten diamant byl. Moc hezký prsten dostala…

Příspěvek byl publikován v rubrice JEN TAK se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na Svatba cigaretová aneb Po kom jen může být?

  1. Dana napsal:

    A on jí to manžel uvěřil? Čumím. Hm, mně bylo řečeno, když jsem se ptala při nedávném výročí svatby, jak to oslavíme, prý, co bys chtěla, jsem tu s tebou a můžeš si jezdit na koncerty jak chceš :-). No asi na tom něco bude. Asi si budu k příštímu výročí přát svatozář na manželově hlavě :-).

  2. Evelins napsal:

    :-)Skvělý článek! S tou kabelkovou a střevičkovou fintou to budu msuet vyzkoušet 😉

Zanechat Odpověď

