A babičko – proč máte tak bílé zuby?

I tímto se mohou bělit zuby…

Vždycky jsem chtěla mít bílé zuby (kdo by nechtěl). Trochu mi to už v dětství narušilo užívání antibiotika Tetracyklin, na  němž jsem kvůli neustálým infekcím prakticky vyrostla. Tetracyklin  totiž způsobuje žluto-hnědé zabarvení zubní skloviny.  No dobře, já vím… Pak je tu ještě ten můj nezdravý životní styl…

Kdyby můj zubař chtěl, mohl by mi bělit zuby donekonečna, přičemž bych byla až do konce výdrže svého chrupu skromným (ale trvalým) zdrojem jeho příjmů. Můj zubař však není skunk. Otevřeně mi řekl, že při mé nadměrné konzumaci Coly, kávy a cigaret je bělení zubů naprosto zbytečnou investicí. Má pravdu! Tak zkouším aspoň babské recepty a bělící zubní pudry…

Péče o zuby a snaha o jejich bělení jsou tu snad odjakživa. Lidstvo žvýkalo větvičky s aromatickou kůrou, vyráběly se pasty z prachu cihel, sépiových kostí, pepře a soli,  zuby se natíraly kyselinou dusitou i chlorovodíkovou (díky vedlejším účinkům to nemělo dlouhé trvání), čistily se popelem, sodou, křídou, drcenými cihlami a vším možným. Dočetla jsem se dokonce, že ve starověkém Římě se vyráběla zubní pasta z lidské moči, neboť v ní obsažený amoniak bělí zuby. Z různých receptů jsem na vlastní zuby vyzkoušela tyto:

  • dvouprocentní peroxid vodíku (moc hezky jsem pěnila, výsledek jsem nezaznamenala)
  • cigaretový popel (fujtajbl, nepřejte si tu chuť, zuby však byly krásně lesklé)
  • citronová šťáva (lesk jako blesk, s barvou to nehnulo a krčky zubů byly chvíli citlivé) 
  • jedlá soda (pokud se oprostíte od klasické chuti sody, výsledek bych srovnala s některými ze zubních pudrů)
  • zkoušení těch kyselin, drcených cihel a zejména lidské moči po mně opravdu nechtějte…

Test pudrů: Už několik let používám bělící zubní pudry Eva. Dají se koupit v drogeriích a lékárnách a stojí kolem 100 korun. Obecně můžu říct, že s barvou chrupu mi ani jeden příliš nepomohl, po jejich použití mám však pocit dokonale vyčištěných zubů, které jsou hladké a lesklé. Příjemná a svěží chuť v ústech mi zůstává déle než po použití zubní pasty. Existují v několika variantách. Testovala jsem:

  • Meswak: určena kuřákům. Tedy – chuť nic moc.  
  • Hřebíček: Tento zubní pudr mám nejraději, i když má netradiční až slanou chuť.
  • Mentol: velmi příjemný „vítr“ vydrží v ústech dlouho.
  • Fluor: Pro mně nejméně výrazná varianta, která mě ničím nezaujala.

Co mě však zaujalo, je zubní pudr, u kterého mám opravdu pocit, že už po týdnu je bělení znát (všimlo si i okolí). Jde o bělící zubní pudr WP Smile Mentol, který (jak sám tvrdí) obsahuje v nižší koncentraci látku peroxydone, jež využívají pro bělení zubaři. Chuť pudru je výborná, existuje v několika variantách (freshsweet, fluor, mentol), stojí kolem 100 korun a k dostání je v drogériích a lékárnách. 

Rada: Pokud jste (bohužel) majitelkou nepříliš zářivých zubů jako já, dávejte pozor na odstín rtěnky, který používáte. U tmavších barev většinou vypadají zuby bělejší, nažloutlý odstín potlačí červená (ale ne s oranžovým nádechem), zatímco odstíny růžové a oranžové žlutou barvu ještě umocní.

Na závěr: Při koupi nového koně kontrolovali zájemci v prvé řadě jeho chrup – zda má zuby zdravé, bílé a silné. Sakra… Zůstala bych v hřebčíně…

Tak vám nevím – chcete mě???

Obrázek: http://im9.cz/iR/importprodukt-orig/ac7/ac7f854f6cea2d01fc596e378c24cb71.jpg

Příspěvek byl publikován v rubrice KOSMETIKA, MÓDA A VŮBEC se štítky , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na A babičko – proč máte tak bílé zuby?

  1. Oni se nedívali na chrup, aby zjistili, jestli je má zdravé, bílé a silné, ale proto, aby zjistili jeho věk. Jak na to například zde http://www.konicci.cz/clanky/anatomie-a-fyziologie-92/odhad-stari-kone-podle-chrupu-2251/ . Šlo o to, aby jim někdo neprodával starou herku a nevydával ji za mladíčka.

  2. Dana napsal:

    Děkuji za poučný článek. S těmi rtěnkami je to zajímavé, hned jsem to šla vyzkoušet a před zrcadlem jsem na sebe cenila zuby s různými odstíny rtěnek a FAKT , něco na tom bude :-). A díky za tip na pudr, vyzkouším.

Zanechat Odpověď

