Malé černé ve skleničce

Tak jsem si pořídila „malé černé“. Nikoli však legendární (a nezbytné) šaty, které proslavila Audrey Hepburová ve filmové klasice Snídaně u Tiffanyho. Jde o malé černé ve skleněném flakonu. Voilà! Nová Guerlainova odnož La Petite Robe Noire je tady! Nezkoušela jsem bohužel předchozí verze, takže nemám s čím srovnávat, nicméně z Guerlainů, které znám, mohu kromě Insolence a Idylle nosit všechno (moc prosím, vraťte mi Iris Ganache!)

Při prvním přičichnutí k La Petite Robe Noire jsem měla pocit, že do mé zamilované Mitsouko někdo nalil díl Muglerova Angela (ach ano, to zatracené pačuli)… Na začátku se mi až zatočila hlava z roztodivného koktejlu, ve kterém jsem se nedokázala zorientovat. Poznala jsem závan třešní, pak mě zarazilo něco divného, chvíli jsem si myslela, že cítím karafiát (spojení růže, tonky a lékořice?), až se vůně (po delším čase) ustálila do typického guerlenovského podkladu s  živočišným nábojem (tentokrát je ho ale znatelně míň). Nejde o žádnou krotkou vodičku, ale solidní vůni, která za vámi hladce prořízne vzduch a zanechá stopu. Výdrž je dobrá. Nové malé černé jsou nasládlé, jedlé, s kapkou dráždivosti, ale z celkové harmonie mi vyčnívá něco znepokojivého. I když v podtextu cítím klasickou stopu, zdá se mi, že v tomto případě ji válcuje modernost a poptávka. Ale to bude asi věkem. Mým…

Účinek jsem vyzkoušela na několika svých známých. Vyzvala jsem je, aby si přičichli k mému navoněnému zápěstí a řekli, co cítí. Zde je výsledek:

Žena (34 let): „Počkej… Je to hodně sladké, ale není to tak strašně těžké jako ty ostatní vůně co nosíš…“

Muž (30): „Voní příjemně. Jako gumoví medvídci.“

Žena (40let): „Koření… se žvýkačkou Hubba Bubba…“

Žena (44 let): „Hrozné! Šmigrustovka!“

Muž (35 let): „Ježiši! Moc voňavé! A divoké!“

Žena (40 let): „Cítím dovolenou… Orient.“

Žena (39 let): „Indie. Koření. Těžké a příjemné.“

Muž (53): „Jo, voní to příjemně. Sladce. Ovšem, záleží na tom, kdo to nosí a hlavně – kde to má nastříkané…“

 Žena (23): Gumové. A připomíná mi takové to šumivé kolečko do vany, které bylo kdysi. Už vím – jmenovalo se to Ozal. Na Guerlaina mi vůně přijde tak nějak jinak sladká a málo uhlazená.

Muž (46 let): „Dej pokoj, dyť víš, že mám rýmu…“ 

  • HLAVA: černá třešeň, bergamot, červené bobule, mandle
    SRDCE: bulharská a turecká růže, lékořice, uzený černý čaj
    ZÁKLAD: anýz, tonka, vanilka, kosatec, pačuli

 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice VŮNĚ se štítky , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

