Brazílie? Tam jsem taky nebyla. Ale znám brazilský keratin…

Brazílie je největším a nejlidnatějším státem Jižní Ameriky. Zatímco Rio de Janeiro láká turisty na Copacabanu, karneval a třicetimetrového Ježíše, mne osobně Brazílie velmi oslovila brazilským keratinem pro narovnání poškozených vlasů (sice se prý vyrábí v USA, ale to je jedno…) Pro mé přírodně vlnité vlasy opravdu požehnání!

O Brazilském keratinu se všude dočtete, že jde o přírodní vlasový produkt, který narovnává, vyhlazuje a regeneruje narušené a poškozené vlasy a vyplní dutá místa uvnitř. Nic moc bližšího nenajdete. Ale – ať je to, co je to – funguje to! Krepaté vlasy mám skutečně po použití výrazně rovnější dva až tři měsíce. Poprvé jsem keratin zkusila před dvěmi lety, kdy jsem si nechala v kadeřnictví narovnat svou vlnitou ofinu. Za dva tisíce. Od té doby rovnám levněji. Keratin značky COCOCHOCO (údajně má certifikát o zdravotní nezávadnosti pro EU) nakupuji na Aukru, kde 10 ml keratinu + dávka čistícího šamponu vyjde zhruba na 50 korun. První domácí aplikace je vskutku krušná, ale postupně se dá proces zvládnout a urychlit. Mokré vlasy se po umytí mohou dál mírně vlnit, ale nekrepatí. Kúra se chová na každých vlasech trochu jinak (vyzkoušeno na kamarádkách).

Postup je následující:

Fáze 1) Umyjete si hlavu čistícím šamponem. Ten zbaví vaše vlasy všech pečujících prostředků a připraví je na příjem keratinu. Vlasy usušíte (já vím, že nic nového – taky je tahle fáze nejjednodušší…)

Fáze 2) Na jednotlivé prameny nanesete keratin (2 až 3 cm od hlavy). Je to taková bělavá polotekutá pasta a trochu páchne (a věřte mi, bude to horší). Vlasy musí být produktem dokonale a rovnoměrně pokryté, ale nesmí z nich kapat. Je nutné použít rukavice, jinak budete mít ruce šupinaté jako ještěrka.

Fáze 3) Usušíte fénem, nejlépe za stálého česání. Schne to opravdu velmi pomalu a páchne o trošku víc (to však stále není všechno…)

Fáze 4) Nažhavíte (podle doporučení) titanovou či turmalínovou žehličku (já žhavím obyčejnou keramickou) na 220 až 230 stupňů. Otevřete dokořán okno a dveře! Naprosto SUCHÉ vlasy žehlíte pomalu po malých vlasových pramíncích, každý přejedete žehličkou 6 až 10x. U konečků je dobré zrychlit tah žehličky, jinak se mohou horkem poškodit. Kouří se z toho? To je v pořádku… Máte pocit, že se zápachem udusíte? Já vám to říkala – otevřete si okno a dveře. A pozor! Počítejte i s malým zesvětlením barvy vlasů.

Fáze 4) Pro mě jednoznačně nejstrašnější! Vlasy nemají zmoknout a tři dny se nesmí mýt. Upřímně – obyčejně to vydržím pouze dny dva. Po nakeratinovaní mám sice z vlasů něco jako hedvábné třásně, nicméně – velmi zplihlé třásně a účes nemá žádný objem. Tři dny tedy vypadám jako vodník Česílko a trpím silným nutkáním vylézt na nejbližší vrbu a šít si neoprenové botičky (nebo z čeho to vlastně ti vodníci obuv vyrábějí…)

Fáze 5) Po třech (či dvou) dlooouhých dnech umyjete, usušíte a hotovo! Na mytí takto ošetřených vlasů existuje řada speciálních (a drahých) šamponů bez sulfátů (ty z běžných drogerií obsahují sulfáty všechny), kterými by se vlasy měly mýt, aby vydržely rovné co nejdéle. Já však používám normální šampony (i s těmi sulfáty). Vlasy vydrží narovnané zhruba dva měsíce, třetí už se začínají trošku kroutit.

Takže – vlasy jsou lesklé, rovné a vyživené. Jupííí! Nezbývá, než vyrazit na tu Copacabanu…

Příspěvek byl publikován v rubrice KOSMETIKA, MÓDA A VŮBEC se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 reakce na Brazílie? Tam jsem taky nebyla. Ale znám brazilský keratin…

  1. Dana napsal:

    Upadla mi čelist. To musí být opravdu velká touha mít rovné vlasy !!! Nechápu, já toužím celý život mít vlasy vlnité :-).

  2. Sylva napsal:

    Testovací laboratuře pukají závistí – vyzkoušeno na kamarádkách :-))))))

Zanechat Odpověď

