Nestabilní okamžiky v krásných krabičkách

V parfumeriích Sephora jsem zakoupila atomizer (či refan, chcete-li). To je takový obal s malým rozprašovačem, do kterého vůni přestříkáte ze svého parfému, abyste ho nemuseli v kabelce tahat celý. Atomizer má obsah 7 mililitrů a v Sephoře vám ho naplní parfémem podle vašeho výběru. Zvolila jsem jednu z vůní kolekce francouzské značky Eisenberg.

Úžasné jsou především kresby na krabičkách. Ty vytvořil na žádost Eisenberga brazilský malíř Juarez Machado. Kolekce zahrnuje třináct dámských i unisexových vůní (parfémové vody a dvě toaletky). Vyzkoušela jsem tři.

Zkouška první: I Am (JSEM): První úder silně alkoholový, nastupuje ovoce, které rychle vytlačuje hořkost bergamotu a ostrost pepře. Žádné pomalé střídání stráží, ale fofr jako v grotesce. Santalu a pižma čichám pomálu. Prostě podivná ovocná směs hojně posypaná pepřem. Resumé: Pro mě nepříjemná vůně. Kdyby šlo o hudbu, označím ji za kakofonickou. Něco mi v tom složení divně drhne… Po hodině mi na kůži zbyla (naštěstí) velmi lehká stopa.

  • HLAVA: bergamot, pomeranč, maliny
    SRDCE: magnólie, černý pepř, vetiver
    ZÁKLAD: santal, ambra, pižmo

Zkouška druhá: Love Affair (MILOSTNÁ AFÉRA či ZÁLEŽITOST LÁSKY?): Na lehkou sladkost květin brzy zaútočí pižmo s kapkou tabáku a santalu. Vůně se rozloží do sladkého tělového pachu, korespondujícího s ženskou kůži. Resumé: Neobtěžuje a je velmi intimní. Škoda, že na mně příliš nedrží… Po hodině sladkost na zápěstí setrvala ve velmi lehkém tónu.

  • HLAVA: bílé květiny, rybíz
    SRDCE: jasmín, růže, heliotrop
    ZÁKLAD: bílá pižma, santal, tabák 

Zkouška třetí: Eau Fraîche (SVĚŽÍ VODA): Už nástup je mi příjemný, jenže jsem zaujatá – miluji kardamon a zázvor. První svěží zásah za chvíli nabere na vážnosti. Závěrečný dřevěný akord ho povznese do pikantní, lehce nasládlé vůně se zřetelnými stopami zázvoru a anýzu. Resumé: Žádný skvost, žádný průšvih. Nositelná, neobtěžující, příjemná a univerzální vůně. Po hodině při velké fantazii z kůže cítím velmi lehoučkou stopu.

  • HLAVA: bergamot, kardamom, červený pepř
    SRDCE: anýz, máta, zázvor, levandule, neroli
    ZÁKLAD: vzácné dřevo

Jak praví reklamní slogan, kolekce parfémů Eisenberg má zachytit prchavé životní emoce. V případě mnou vyzkoušených vůní mohu potvrdit, že parfuméry namixované odéry jsou skutečně (bohužel) velmi PRCHAVÉ (ano – jako emoce.)

A JEŠTĚ: Mimo obrázkovou řadu jsem vyzkoušela starší Eisenbergův parfém J´Ose (Troufám si -nebo tak něco…) Zprvu mi velmi asocioval pánskou Vendettu od Valentina – citrusy v závěsu s cedrem, kouřem a santalem. Vůně působí velmi sebevědomě, až pánsky. Po chvíli se však přikloní na ženskou stranu tóny kávy a ambry, zesládne kořením a zjemní. V celkovém vyznění mě kupodivu neruší ani mnou nenáviděné pačuli. Vůně originální, pro mě příliš drzá (ostatně, to je dobře patrné z názvu) a unisexová. Po hodině na kůži stále voní. 

  • HLAVA: citron, pelyněk, máta
    SRDCE: levandule, moka káva, jasmín
  • ZÁKLAD: pačuli, cedr, pižmo, santal, ambra

Obrázek: http://www.sephora.cz/cz/cid16921/eisenberg.html

 

Příspěvek byl publikován v rubrice VŮNĚ se štítky , , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

