Pařátky? Nalakovat!

Kamarádka si domů přinesla z květinářství ibišek (takovou tu kytku z čeledi slézovitých, která běžně roste v tropech a subtropech a nádherně kvete). Po čase začalo v květináči vedle ibišku něco růst. Kamarádka mi to ukázala. „Nevíš náhodou, co to je?“ ptala se mě. „Vím,“ odpověděla jsem, neboť jsem to náhodou věděla. „Přece kukuřice…“

Kamarádka to nechala růst. Vypadalo to značně moderně a myslím, že by se z neotřelé kompozice úspěšně zjevil nejeden zahradní architekt. Kukuřice dál rostla. Vykvetla. Vyzrála do klasického vousatého klasu. Potud vše v pořádku. Ale ty kořeny…

„Vidělas to? Nevíš náhodou, co to je?“ ptala se mě kamarádka a ukázala na konec rostliny. Nevěděla jsem. „No… to jsou… snad… kořeny…“ pravila jsem nejistě při pohledu na prapodivný pařát, přesahující na jedné straně okraj květináče. „Mohl by ses na to podívat?“ přivolala jsem svého botanického chotě. Ten se na to mrknul a prohlásil: „To jsou přece adventivní nebo-li náhodné či přidané kořeny. Co by to jako mělo být?“

No,  nevím… Nemáme z toho s kamarádkou příliš dobrý pocit. Na to, abychom uvěřily tvrzení, že to jsou adventivní kořeny, jsem viděly příliš filmů se sci-fi tematikou. Každý den si to prohlížíme. Zatímco kamarádka zastává názor, že až těm malým pařátkům začnou růst nehtíčky, bude načase je bez milosti ušmiknout, já prosazuji mírumilovnější řešení  – že je okamžitě nalakujeme nějakou zářivou barvou…

Nevím však, jestli na to budeme mít čas. Jak se tak dívám přes plot na kamarádčino dendrologické zátiší, jako by se kolem něho začal vytvářet zářící světelný prstenec…

Příspěvek byl publikován v rubrice JEN TAK. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

