Francouzskou! Bílou! Ne malovat, ne zdobit!

Čtvrtým rokem nosím umělé nehty, které mi zhruba jednou za čtyři týdny apgrejdují  Vietnamci v Nail salonu Lolita. Nehty skvělé drží, dobře vypadají, stojí 300 korun a jsou z hlediska údržby nesmírně praktické. Vietnamci jsou tiší, precizní a uzavření. No, moc s nimi nepokecáte…

Za ten čas, co své dvě nehtařky znám, jsem od nich česky slyšela pouze: „děkuji, gelové nehty sundat umí, hezký, na shledanou, ty počkat pět minut“ (kterýžto časový interval používají univerzálně pro dobu mezi pěti až třiceti minutami) a otázky „líbí? bolí? zdobit? malovat?“ V důsledku jejich skromné české slovní zásoby se ze mne při konverzaci stává retard a z nevyzpytatelného důvodu s nimi automaticky mluvím v infinitivu: „Vy mít čas mně teď udělat nehty?“ (To mám asi z těch filmových mayovek: Můj bratr a já si teď promluvit jako muž s mužem a vše si vysvětlit…)

Vietnamci jsou, jak známo, uzavřenou komunitou s odlišnou kulturou. Navzájem komunikují velmi potichu, aniž by se na sebe podívali, což mě velmi mátlo, než jsem se dočetla, že je pro ně přímý pohled do očí při rozhovoru nepříjemný, nezdvořilý a může vyjadřovat domýšlivost nebo povýšenost. Protože jsem však dychtila navázat alespoň zlomek normálního lidského kontaktu, naučila jsem se ze slovníku vietnamsky: na shledanou (tam biet), ne (khong), prosím (lam on) a děkuji (cám on). Vzhledem k tomu, že vždy, když tato slova vyřknu, vyvolám u manikerú vlnu nefalšovaného veselí (zcela stírající multikulturní rozdíly), je zřejmě někde chyba. 

Znám však nešvar nehtařů salonu Lolita: a to je touha tvořit. Zdobit a různě kreativnit vaše nehty jakkoli a čímkoli. Osobně jsem nesmírně konzervativní a setrvávám tvrdohlavě u kratších nehtů s francouzskou manikúrou a někdy (a to už se rozšoupnu velmi) zalaškuji s červenou. Nesnáším zdobení. Kamínky, třpytky, nálepky a obrázky mi nahánějí husí kůži, stejně jako jeden z posledních trendů, kdy se nejlépe prsteníčky lakují jinou barvou, což ve mně vyvolává pocit, že nehtařka či nositelka trpí sklerózou. Ano, viděla jsem spoustu decentně zdobených nehtů a jsem ochotna přiznat, že mohou vypadat dobře. Ale abych to nosila, to po mně, prosím, nechtějte…

Je pravda, že manikérky to na mě zkoušejí vytrvale. „Malovat? Zdobit?“ ptají se mě vždy urputně, i když předem znají rezolutní odpověď. Jednou se jim to však povedlo. Ten den jsem při krášlení svých nehtů utrpěla  jakýsi mikrospánek, či co, a když jsem se probrala, spatřila jsem se na svém rudém prstníčku psychedelický černobílý vzor se stříbrnými kamínky. Vyděsilo mě to. Pak jsem od té hrůzy vzhlédla a spatřila šťastnou drobnou tvářičku lemovanou rovnými temnými vlasy. „Já malovat,“ oznámila mi pyšně. (No, to jsem – bohužel – viděla)  „Líbí?“ Radost z ní přímo prýštila. Nemohla jsem ji ranit. Chabě jsem se usmála: „Hezký,“ vydechla jsem.  „Moc…“ Ten večer jsem trávila odstraňováním vzoru pilníkem a vydloubáváním kamínků nůžkami. Dolů to šlo fakt blbě. Dyť to říkám – kvalitní práce…

A na závěr: Názory na kvalitu práce nehtařů se velmi různí. Diskuzi můžete číst zde: http://www.omlazeni.cz/pozor-na-nehty-65-1784-2.html. Evidentně záleží především na osobě manikérky/manikéra. Slýchám, že se potenciální zákazníci bojí broušení nehtu bruskami, že jde o věc nebezpečnou a brutální. Já jsem však s jejich prací velmi spokojena, stejně  jako několik mých známých, které to vyzkoušely. Nehty drží jako víra a za čtyři roky se mi nikdy žádný nepolámal či neodloupl. Po sundání akrylového nehtu bruskou jsou sice moje vlastní nehty poškozené, ale žádná hrůza. Viděla jsem už daleko horší stav po zásahu normálním pilníkem…

Příspěvek byl publikován v rubrice KOSMETIKA, MÓDA A VŮBEC se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Francouzskou! Bílou! Ne malovat, ne zdobit!

  1. Dana napsal:

    Myslím, že taky hodně záleží na kvalitě vlastních nehtů. Ty pevné, hrubé, rovné snesou více a jiný materiál. Mé měkké, tenké a třepící se nehty potřebují jemnější ruční práci a svědčí jim spíš gel než akryl. Vietnamce jsem taky zkoušela, nic proti jejich práci, jsou pečliví, pilní, ale stejně se mi nehet po jejich aplikaci po nějaké době ulomil, navíc to jejich štěbetání, kdy spolu celou hodinu, kdy mi dělali nehty, mluvili, aniž by na sebe koukli mně trošku znervózňovalo :-). Takže jsem spokojená, u své české nehtařky, se kterou se domluvím, dokážu ji vysvětlit, co chci, ona mě poučí o novinkách a trendech ve světě umělých nehtů a za hodinku a půl spolu probereme život.

Zanechat Odpověď

