Vlasy, vlasy, pudr, pudr, abrakadabra…

Německá topmodelka, módní návrhářka, televizní producentka (prý i příležitostná zpěvačka) Heidi Klum má recept na krásné vlasy – a to kdekoli a kdykoli (Hamburk – prší. Mnichov – vítr. Řím – slunce.) Aby toho všeho ještě nebylo málo, juchá v reklamách i na houpačce a rotopedu, kde na ni  funí silný větrák (snad to lze ospravedlnit přílivem endorfinů): „Můj účes to vydržííí…“ Tak já nevím. Můj tedy ne… 

Poslední dobou si Heidi sype do vlasů pudr a komentuje to takovými skvosty jako: „A teď něco kouzelného. Pudr, pudr, přímo do mých vlasů. Čáry máry atd…“ Dočetla jsem se, že vlasové pudry jsou vytvořené z mikropolymerů (co to?), které se získávají z přírodních látek jako je křemík (polokovový prvek, vyskytující se v zemské kůře – díky, teto Wiki) nebo kaolin (bílá nebo světle zbarvená hornina, která obsahuje jílové minerály – děkuji podruhé).

Reklamy, které mají za úkol pudr prodat, hojně využívají přídavných jmen jako: revoluční, zázračný, fantastický a nový. NOVÝ? A co takové baroko? Tehdy se údajně pudrovalo všechno, včetně paruk, na které se používal prášek (jehož  cílem byla především eliminace obtížného hmyzu) navoněný levandulí, fialkami či pomerančovým květem.

Já jsem byla před mnoha lety evidentně taky revoluční, zázračná, fantastická a nová, neboť mě před focením snímku pro maturitní tablo (kterýžto dodnes úzkostlivě tajím) napadlo, že bych si mohla tmavé vlasy místy napudrovat bílým dětským pudrem, aby to na černobílé fotce vypadalo, že mám melír. No…  melír to zrovna nebyl, ale zaujalo mě, že vlasy nabraly na objemu, i když byly slepené a zacuchané.

A už je to tu zas… Vyzkoušela jsem vlasové pudry GOT2b, Taft instant Volume powder a Volumising powder iStalers, INDOLA.  Názory na tento typ stylingových přípravků se značně různí, diskuzi o nich můžete číst zde: http://omlazeni.cz/taft-volume-powder-71-196015-0.html.

Za sebe však říkám: NE! Moje vlasy se po aplikaci bílého prášku (je jedno jaké značky) od hlavy skutečně zvednou, vypadají však velmi, velmi nezdravě. Matně, suše a zacuchaně, u hlavy slepeně. Není to množstvím. Pro výrobu prapodivné koudele na hlavě mi stačí i troška. Zhruba po dvou hodinách mě vždy svědí celá hlava (už vím, zpět do 18. století…)

Zkouším to tedy naposled (ve víře, že kouzlo zafunguje) a řvu po vzoru Heidi před zrcadlem na suché koště na své hlavě zázračné formulky: „Čáry máry!“ Nic… „Abrakadabra! Sezame, otevři se!!!“ Pořád nic…

Nešť! Asi to správné zaklínadlo z reklamy špatně přeložili do češtiny…

Příspěvek byl publikován v rubrice KOSMETIKA, MÓDA A VŮBEC se štítky , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

