Závan kouře a živočišnosti aneb Habanita, Molinard

Habanita, která byla uvedena na trh v roce 1921, patří od prvního přičichnutí (vedle Hypnotiku, Coco Chanel a Mitsouko) k mým stálicím.

Je to zvláštní, ale první nasátí kdysi před lety mi přišlo až svěží a okamžitě se mi vybavily Antiperle (nevím, jestli se ještě vyrábějí, ale podle tety Wiki tyto malé bílé cukrové kuličky vznikly v roce 1960 a postupně se z plechových krabiček přesunuly do kulatých plastových, ze kterých mi vždy po pootočení víčka zavoněla jakási pudrová sladkost).

Druhé přičichnutí k Habanitě mě navždy uvěznilo. Parfém temný,vášnivý, dekadentní, zakouřený a sálající živočišností. Cítím spoustu, spoustu kouře, dřeva a nostalgie. Zvláštní je, že několik lidí nezávisle na sobě zhodnotilo, že ze mne voní skořice, která ve složení není.

Rozhodně nedoporučuji kupovat  milovnicím svěžích a květinkových vodiček. Domnívám se, že abyste „staré dámě“ Habanitě porozuměly, musíte už mít „načicháno“. A obal od Laliqua? Naprosto trefný…

  • Hlava: pomerančové kvítky, malina, broskev, bergamot
  • Srdce: lilie, kořen kosatce, jasmín, heliotrop, ylang-ylang, růže
  • Základ: kůže, ambra, mošus, benzoin, vanilka, mech, cedr
Příspěvek byl publikován v rubrice VŮNĚ se štítky , , , , , , , , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na Závan kouře a živočišnosti aneb Habanita, Molinard

  1. Canan Pamuk napsal:

    To mi něco připomnělo…

  2. Pingback: Molinard: Habanita (zpocená Kubánka) « parfumerka

Zanechat Odpověď

