Ty máš žloutenku? Ne, to je jen samoopalovák…

Samoopalovací krémy (ano, já vím – dnes autobronzanty) používám už dlouho. Zhruba 25 let. Za tu dobu prošly velkým vývojem. Mé první setkání s páchnoucím krémem Cytosol, který se kdysi vozil z Polska, bylo vřelé.

Vůbec mi nevadilo, že mám na obličeji fleky a že vypadám jako po požití obrovské dávky beta karotenu spojené s ozářením dnes již (naštěstí) historicky znemožněným horským sluncem. To byl kdysi  – milé děti – takový podivný přístroj, něco jako lampa se satelitem, který se strčil do zásuvky, pubertální dívka si nasadila imitaci ochranných brýlí a krátkou dobu na sebe nechala dopadat namodralé světlo. V těch strašlivých výrobcích byla, tuším UV výbojka, a „slunění“ se záhy projevilo takovým olupováním a prudkým zčervenáním kůže, že jste mohli beze studu nasednout na Hatatitlu, kterého údajně Old Shatterhandovi daroval Vinnetou, a odcválat. V případě absence brýlí byl bonusem silný zánětu spojivek.

Poté následovalo tuzemské mléko Sahara. Žlutá lahvička s červeným kolečkem. Později i krém Sahara v tubě. Opět páchnoucí, i když zde již byl podivný zápach neúspěšně přerážen jakousi svěží parfemací. Výsledná barva kůže asociovala alkoholika se selháním jater. Ale nešť. Zdálo se mi, že žlutá barva je lepší než žádná barva, mazala jsem se do bezvědomí a rodičům jsem neustále dokola odpovídala, že si opravdu myju ruce a že nikdo v naší třídě skutečně NEMÁ žloutenku.

Postupem času jsem vyzkoušela řadu dalších značek. Mám velmi citlivou, suchou a problematickou pleť se sklonem k akné (ale ano, ani v pokročilém věku není někdy možné eliminovat převážně pubertální záležitost). Samoopalovací krémy nanáším na obličej a krk vždy večer, zhruba 2 až 3x týdně. Z míst, kde se objevují vyrážky, mléko tamponem setřu – v případě nakrémovaní postižené místo tmavěji pigmentuje.

Několikrát jsem si zkoušela natřít samoopalovacími krémy i celé tělo, ale nikdy to nedopadlo dobře. Při pocení se barva (po použití zatím jakéhokoli krému) setře a vznikají světlejší pruhy, takže vždy trošku vypadám, že mám lepru… Také se mi nikdy nepodařilo souměrně natřít hřbety rukou …

Valná většina samoopalovacích přípravků, zakoupených v drogerii mi ucpává póry a výsledek není takový, jak bych si představovala. V současné době preferuji na obličej tyto výrobky z lékárny: (pořadí podle oblíbenosti): 1) La Roche-Posay, 2) Vichy 3) Bioderma 4) Avene. 

– La Roche-Posay Autohelios: s tímto krémem na citlivou pokožku mám nejlepší zkušenosti. Gelová konzistence se dobře roztírá, krém příjemně hydratuje, zápach necítím a lehká svěží parfemace mi nevadí.  Žádné fleky. Opakovaným natřením lze tón zintenzivnit už po několika hodinách. Pro udržení opálení mi stačí používat 2 až 3x týdně.

–  Vichy Capital Soleil Auto bronzant: i když mi výrobky značky Vichy obecně příliš nesedí, samoopalovací, dobře roztíratelné mléko, mě mile překvapilo. Opálení (opravdu hnědé) se skutečně objevuje už po jedné hodině. Zdá se mi, že tentokrát nelže ani reklamní prohlášení , že rozjasňující složky zachovávají svěží efekt opálení a barva zůstává zářivá. Skutečně mám pocit, že zabarvení kůže vydrží o něco déle než u jiných samoopalováků. Aplikuji 2x týdně.

– AVENE Sun Autobronzant Hydrant: opět dobře roztíratelné jemné hypoalergenní mléko s rychlým nástupem zabarvení kůže. Barva moc hezká, trošku světlejší, výsledek je bez fleků, téměř neznatelná parfemace. Aplikuji 3 až 4x týdně.

 – Bioderma Hydrabio Bonne Mine: lehký hydratační krém s dobrou roztíratelností, výborně se vstřebává. Výsledná barva je spíše světlejší, na mé kůži s lehce nažloutlým nádechem. Na udržení odstínu používám 4 až 5x týdne.

Chemické vysvětlení po mně nechtějte. Pokud nezbytně toužíte po kapce vzdělání, zadejte si třeba do vyhledavače ten téměř nevyslovitelný dihydroxyaceton, který po nanesení na kůži reaguje s bílkovinou. Je toho ještě mnohem víc, ale pro mé ojedinělé nervové synapse je zcela dostačují fakt, že po letech osobního bádání v oboru samoopalovacích krémů (pardon, autobronzerů) už nevypadám jako po žloutence…

Příspěvek byl publikován v rubrice KOSMETIKA, MÓDA A VŮBEC se štítky , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

