Takovou hypnózu teda beru aneb Hypnotic poison, Dior

Hypnotic poison od Diora? Áááách! Od prvního přičichnutí někdy v roce 1999 v parfumerii, jejíž jméno si už nevybavím (zato si vzpomenu, že mě po vstupu popadla spontánní chuť OKAMŽITĚ vyběhnout do volného prostoru, neboť se na mě prodavačky s obdivuhodnou vrstvou líčidel podívaly pohledem kanibalek) je mou velkou láskou, ke které se stále vracím.

Prvotní úder vůně hořkých mandlí mě dostal do kolen. Je po nich prý cítit jedovatý a extrémně hořlavý kyanovodík (nevím, nezkoušela jsem). Ale ano, Hypnotic poison je přece JED…

Další ingrediencí je (jak praví oficiální info) carvi – nejstarší koření v Evropě. Ach, jak mysticky mi to při prvním přečtení znělo (skvělý tah prodejců). Jistě, dnes už vím, že Carum carvi je normální kmín. Hrome – opravdu je v té úžasné vůni taková ta dvouletá bylina, která obsahuje bílkoviny, tuky a třísloviny, podporuje činnost střev i žaludku s téměř zázračným účinkem ehmmm… na prdíky? Ta bylina, kterou v kuchyni používám zřídka, vlastně jen do guláše, na vepřové maso a do některých polévek, a kterou jsem ochotna z estetických důvodů v pokrmech tolerovat pouze v mleté formě, neboť mi celá semínka asociují stínky – podivné maličké korýše, které potkáváme na vlhkých místech. No – stínka nestínka – kmín v Hypnoticu vytváří spolu s ostatními složkami omamnou harmonii.
Další složka: dubový mech. Jo, to znám…. Je to zelené, houževnaté, roste to všude a především tam, kde nechcete. Jednou jsem také v jakémsi rašeliništi utopila gumák. Vybavuje se mi také zmatečná informace z mého dětství, že podle mechu a lišejníku vždy trefím na sever, kde je jejich porost nejhustější. Nevím. Je mi to jedno. Bloudím vždy a všude a pochybuji že by mi nějak výrazněji pomohlo určení severu.
Palisandrové dřevo je údajně velmi tvrdé a má červenohnědou barvu s fialovými podtóny. Hmmm… Takhle v tekutém stavu to těžko posoudím…
Pižmo, hovorově mošus, (tedy to pravé pižmo) je látka, kterou produkují samci kabarů pižmových při značkování svého území. Prý má afrodiziakální účinky. Tak hurá!!!

Jasmín: řada lidí je na jeho vůni závislá. Jasmínový čaj má navíc léčit kurděje (těžko říct, nedostatkem vitaminu C netrpím) a revmatismus (to teprve přijde).

A pak –vanilka. Koření, původně z Mexika, využívané v potravinářském průmyslu, méně v léčitelství a při tvorbě parfémů. Slyšela jsem, že muži mají vanilkové parfémy rádi, neboť jim asociují šťastné chvíle idylického dětství v předvánočním období, kdy v kuchyni voněly vanilkové rohlíčky (na pohodu předvánočního období mám svůj vlastní názor, který je výrazně odlišný od mužského…)

A na závěr – Hypnotic Poison Eau Sensuelle – variace na plnotučný Hypnotik z roku 2010. Změna: růže, tuberóza, květ pomerančovníku, ylang-ylang, santalové dřevo. Pro mě slabý odvar poněkud instantního typu. Hypnotik zbavený živočišného jádra a osobitosti. Vanilka v jakési umělohmotné podobě. To nemusím. Mám pocit, že tato odnož je poplatná dnešní době – bez cukru, tuku, bakterií a všeho lidského – mířící k naprosté sterilitě a „amarounům.“

  • Hlava:  amarská mandle, carvi
  • Srdce:  sambacký jasmín, pěna z dubového mechu
  • Základ: palisandrové dřevo, vanilka
Příspěvek byl publikován v rubrice VŮNĚ se štítky , , , , , , , , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

